2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Motor GSA
willingeprins
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 27-08-2010

- GS/GSA Pallas
- GS/GSA X3
Gepost: 13 augustus 2017 05:09 PM
  [ # 16 ]

drukgroep verwijderen

oud vs nieuw
[/URL]

koperen bus verwijderen

nieuwe bus in de olie

Profiel  
 
willingeprins
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 27-08-2010

- GS/GSA Pallas
- GS/GSA X3
Gepost: 13 augustus 2017 06:57 PM
  [ # 17 ]

oliekoeler

carburateur + inlaatsptuitstuk

Profiel  
 
willingeprins
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 27-08-2010

- GS/GSA Pallas
- GS/GSA X3
Gepost: 19 augustus 2017 07:43 PM
  [ # 18 ]

oliekeerring prise-as motorzijde

Profiel  
 
willingeprins
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 27-08-2010

- GS/GSA Pallas
- GS/GSA X3
Gepost: 04 september 2017 09:12 PM
  [ # 19 ]

Druklager geplaatst

Profiel  
 
willingeprins
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 27-08-2010

- GS/GSA Pallas
- GS/GSA X3
Gepost: 09 september 2017 07:08 PM
  [ # 20 ]

Dit weekend gaat de motor weer terug: Koperen lager (in olie verzadigd) + oliekeerring plaatsen, dan het druklager + koppelingsplaat gecentreerd monteren.

Profiel  
 
willingeprins
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 27-08-2010

- GS/GSA Pallas
- GS/GSA X3
Gepost: 09 september 2017 07:23 PM
  [ # 21 ]

Uitlijnen motor en versnellingsbak (beiden opgekrikt ivm motorsteunen).

Profiel  
 
willingeprins
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 27-08-2010

- GS/GSA Pallas
- GS/GSA X3
Gepost: 09 september 2017 09:48 PM
  [ # 22 ]

Prise-as en de vier draadeinden tegelijk inkoppelingshuis steken.
Bouten van de motorsteunen indraaien.
Krikken weghalen en met vier moeren de motor aan koppelingshuis vastzetten.

Profiel  
 
H@ns
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4876
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 september 2017 10:21 PM
  [ # 23 ]

Goed bezig! very good
Ziet er allemaal zo nieuw uit onder de kap!
En een vette claxon heb je daar hangen, is dat om de koeien van de dijk af te schrikken? Wink

Profiel  
 
willingeprins
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 27-08-2010

- GS/GSA Pallas
- GS/GSA X3
Gepost: 09 september 2017 10:31 PM
  [ # 24 ]

Tour de France geluidje

Profiel  
 
willingeprins
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 27-08-2010

- GS/GSA Pallas
- GS/GSA X3
Gepost: 09 juni 2019 09:23 PM
  [ # 25 ]

Omdat de motor slecht loopt en blauw rookt bij koude start, heb ik besloten de klepseals te vervangen en evt. de klepzetels te polijsten.

Profiel  
 
willingeprins
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 27-08-2010

- GS/GSA Pallas
- GS/GSA X3
Gepost: 09 juni 2019 09:33 PM
  [ # 26 ]

De klepveren gingen niet zo goed los, dus moest ik zelf gereedschap maken. Na reinigen en licht polijsten zit alles gelukkig weer in elkaar.


Profiel  
 
willingeprins
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 27-08-2010

- GS/GSA Pallas
- GS/GSA X3
Gepost: 09 juni 2019 09:59 PM
  [ # 27 ]

De koelluchtbeplating gelijk ook maar opgeknapt.

Profiel  
 
willingeprins
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 27-08-2010

- GS/GSA Pallas
- GS/GSA X3
Gepost: 09 juni 2019 10:15 PM
  [ # 28 ]

De Weber is beter af te regelen dan de huidige Solex. Daarvoor moet je wel het een en ander ombouwen:
hotspot met pakking + bevestiging aan de motor
rubberen verloopstuk van de luchtfilter
gaskabel houder/hevel

aanvullingen welkom…..

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 549
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 13 juni 2019 12:15 AM
  [ # 29 ]

mooi werk, ziet er netjes uit Smile Hoe heb je die koelbeplating zo strak gekregen? Stralen en spuiten of poedercoaten ofzo?

dat steuntje onder de hotspot kun je weglaten (zie bijgevoegd plaatje), dat is alleen nodig wanneer je op stuurboord inlaatbochten hebt met rubberen verbindingsmoffen. Er zitten nu doorlopende stalen pijpen op, dus dan kan de steun komen te vervallen.
Volgens het handboek moet je de eerste keer dat de motor warm is de bouten op de kop lossen en weer aandraaien, dat zal beter zijn voor het spanningsverloop op de inlaatsamenstelling denk ik.

Afbeelding Bijlagen
hotspotsteun.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
willingeprins
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 27-08-2010

- GS/GSA Pallas
- GS/GSA X3
Gepost: 13 juni 2019 10:29 AM
  [ # 30 ]

Goede tip over die bouten, dank je.
De koelluchtbeplating heb ik als volgt behandeld:
-Ontvetten met Dasty
-In een bad met zoutzuur verdunning
-Goed spoelen met water
-Meteen afdrogen en verwarmen
-Losse verf bladders afborstelen
-Het geheel schuren met schuurpads
-Schoonmaken met ontvetter/siliconenreiniger
-Blank ijzer spuiten met roestomzetter/primer
-Alles zwart spuiten met engine paint

De originele verf die nog goed hecht laat ik gewoon zitten: het gaat tenslotte om de bescherming en niet om het uiterlijk

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook