3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Motor GSA
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 31 augustus 2019 03:44 PM
  [ # 31 ]

Ook ‘t andere kind heeft wat TLC nodig…

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 09 september 2019 10:33 PM
  [ # 32 ]

Na wat grooming lacht ze me weer toe….

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 09 september 2019 10:33 PM
  [ # 33 ]

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 10 september 2019 10:22 AM
  [ # 34 ]

hemel dat glimt, je hebt zelfs alle corrosie en frictieplaatstof ervan afgekregen!

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 10 september 2019 12:34 PM
  [ # 35 ]

Ja en dat met dasty van de wibra! Nu die flinstones wagen weer in elkaar zetten.
doei

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 12 oktober 2019 03:15 PM
  [ # 36 ]

Zo, eindelijk zit ie d’r weer in:


Nieuwe voorpijpjes:

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 oktober 2019 03:18 PM
  [ # 37 ]

Ziet er weer mooi uit!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 04 oktober 2020 09:04 AM
  [ # 38 ]

Verwijderen krukastandwielen tbv vervangen oliekeerring

De krukas-tandwielen worden geborgd door een veertje aan het eind van de krukas.
Afbeelding gehost door servimg.com

Het veertje is te verwijderen, door deze met het open gedeelte naar de inkeping aan de binnenzijde van het tandwiel te draaien en dan met een haak er uit te vissen.
Afbeelding gehost door servimg.com

De tandwielen icm met het maanvormige stukje ijzer, passen slechts op één manier op de krukas. Dit is nodig voor de aandrijving en de positie van de distributieriem naar de nokkenas-tandwielen.
Afbeelding gehost door servimg.com
Afbeelding gehost door servimg.com

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 oktober 2020 10:30 AM
  [ # 39 ]

Dat maanvormige stukje ijzer heet een spie.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 04 oktober 2020 06:04 PM
  [ # 40 ]

juist ja, kon er niet op komen.

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 05 oktober 2020 05:33 PM
  [ # 41 ]

Omdat mijn beeldhosting ermee is gestopt, mist het topic de foto’s die horen bij de berichten. Vandaar een herstel poging voor een aantal werkplaats handelingen voor de Motor GSA.

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 05 oktober 2020 05:51 PM
  [ # 42 ]

Losmaken aanvoerslang hogedrukpomp, waarbij de slang gevuld blijft met LHM.
Als de motor weer is ingebouwd en aangesloten, vergemakkelijkt dit ‘het op druk brengen’ van het hydraulisch systeem.

Aanbrengen klem op de slang.
Afbeelding gehost door servimg.com
Loshalen slang van de rubberen mof.
Afbeelding gehost door servimg.com
Afdoppen slang,zodat de klem weer verwijderd kan worden.
Afbeelding gehost door servimg.com

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 05 oktober 2020 06:24 PM
  [ # 43 ]

Uitbouwen motor
Naast alle voor de hand liggende zaken, zoals gas- en choke-kabel, hogedrukleiding, brandstofleidingen, hotspot-pijpje rechts, stroomkabels startmotor, verdelerkap + kabels en uitlaat voorpijpen,
zijn er een aantal minder voor de hand liggende zaken, die niet vergeten mogen worden:


De sensor van de toerenteller (de kachelbuis blijft hier achter haken)
Afbeelding gehost door servimg.com
Het draadje van de olietemperatuur sensor, onder het motorblok….
Afbeelding gehost door servimg.com
... en het draadje van de oliedruk sensor.
Afbeelding gehost door servimg.com

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 05 oktober 2020 06:56 PM
  [ # 44 ]

Uitbouwen motor

Het scheiden van motor en versnellingsbak gaat het makkelijkst, als de motor is opgekrikt tot nét onder de bovenste traverse van het subframe. De uitlaat voorpijpen komen dan los uit de koellucht beplating.
Afbeelding gehost door servimg.com
De versnellingsbak zal dan ook moeten worden opgekrikt.
Afbeelding gehost door servimg.com Afbeelding gehost door servimg.com
Losdraaien van de 4 moeren tussen motor en versnellingsbak plus de 2 motorsteun bouten.
Afbeelding gehost door servimg.com Afbeelding gehost door servimg.com Afbeelding gehost door servimg.com Afbeelding gehost door servimg.com

Vervolg in volgende post.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 05 oktober 2020 07:30 PM
  [ # 45 ]
willingeprins schreef:

Losmaken aanvoerslang hogedrukpomp, waarbij de slang gevuld blijft met LHM.
Als de motor weer is ingebouwd en aangesloten, vergemakkelijkt dit ‘het op druk brengen’ van het hydraulisch systeem.

Nadat het hydraulisch systeem weer is aangesloten laat je de LHM het best aanzuigen door de ontlastschroef los te draaien en de motor te starten. Doordat de pomp dan drukloos de LHM kan rondpompen zal hij geen problemen hebben met het aanzuigen, ook niet als de slang helemaal leeg is. Het systeem ontlucht zichzelf nu ook helemaal vanzelf. Na een minuutje draai je de ontlastschroef weer dicht en kan de druk zich opbouwen. Geen centje pijn zo.

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook