2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Vermogen valt totaal weg, kan alleen nog met choke rijden (2.0 Douvrin)
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 19 augustus 2017 10:01 PM
  [ # 16 ]

Benzinepompje moet goed zijn; als het membraan stuk is wordt het in alle gevallen niks. Al gedacht aan de vlotterhoogte? Als ik de berichtgeving zo lees zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat de vlotter niet meer vlot beweegt waardoor er soms onvoldoende brandstof in de vlotterkamers komt (wat zich manifesteert als je meer aanvoer nodig hebt).
Heb een vergelijkbaar euvel gehad met een CX op LPG, waar de vlotterhoogte hevig ontregeld was (omdat de vlotter bij rijden op LPG in een droge vlotterkamer heen en weer stuitert..

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
Doubleyoupee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 16-01-2016

- CX 20 Leader
Gepost: 20 augustus 2017 01:53 PM
  [ # 17 ]

Bovenkant carb is eraf.. lijkt niet gigantisch vies..

Kan iemand me vertellen hoe ik de vlotterhoogte meet?

Ik lees in dit topic dat het 7mm moet zijn, https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/215130/P15 , maar volgens de manual is dat voor de DMTR 34 i.c.m.  de J6T.A500, maar ik heb dat blok niet. Topic gaat ook over de 2.2.

Bij de 829.A5 staat om een of andere reden niks vermeld. Ook 7mm aanhouden?

Bij motorfietsen meet je altijd van top vlotter tot aan de body van de carb als de vlotternaald net iets wordt ingedrukt, maar waar meet ik?

Zoals je op de foto kan zien is vlotter in deze stand niet waterpas met de body van de carb, en is er dus verschil tussen de rode an blauwe lijn.

Bij de blauwe lijn is het overigens +-7mm

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 augustus 2017 03:57 PM
  [ # 18 ]

Hm, op de tekening staat de drijver op 7 mm parallel met het deksel…

Profiel  
 
Doubleyoupee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 16-01-2016

- CX 20 Leader
Gepost: 20 augustus 2017 04:51 PM
  [ # 19 ]

Kijk net op de zijkant van mn blok, J6R A500. (dus niet J6T A500)

Dit is hetzelfde als de 829 A5 neem ik aan? Want het is niet J6T A500

Hier heb ik gelukkig wel een float setting: 7mm.
Wel raar want dit is de enige pagina waar dit blok genoemd wordt in de hele manual. De rest is allemaal 829 A5.
Nu nog kijken hoe ik die moet meten… als het bij de blauwe lijn is dan staat hij goed.

Profiel  
 
Doubleyoupee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 16-01-2016

- CX 20 Leader
Gepost: 20 augustus 2017 06:23 PM
  [ # 20 ]

Gelijk maar even klepspeling gecontroleerd nu ik ruimte heb.

Heb heel wat kleppen gesteld maar wat er in de manual staat snap ik helemaal niks van.
Klepspeling op 1.5mm zetten en dan moet hij tussen de 0.30-0.75 zitten, maar de klepspeling moet 0.10mm & 0.25mm zijn??

Wat ik normaal doe: ik zet de nokken van de kleppen die ik wil controleren naar buiten (van de tuimelaar af), zodat de speling maximaal is en de klep niet wordt in gedrukt. En dan meten.

Maar goed, heb ze gewoon op inlaat 0.10mm en uitlaat 0.25mm nu. Bij de douvrin kan je dan als het goed is zowel de inlaat en uitlaat tegelijk doen, want die zijn dan beide vrij.

Ik gebruik die methode al jaren maar maar met een CX weet je het maar nooit.. lees hier ook iets over de tuimelaarmethode? Hoor het graag dan kan ik de boel weer in elkaar schroeven.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 augustus 2017 09:07 PM
  [ # 21 ]

Is inderdaad wat onduidelijk…
Het hoofdstuk beschrijft wel de kleptiming ..
Mogelijk heeft die andere waarde te maken met het extra instrument dat beschreven wordt en kan de klepspeling gewoon op de standaard manier afgesteld worden?

Profiel  
 
Doubleyoupee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 16-01-2016

- CX 20 Leader
Gepost: 20 augustus 2017 09:14 PM
  [ # 22 ]
H@ns schreef:

Is inderdaad wat onduidelijk…
Het hoofdstuk beschrijft wel de kleptiming ..
Mogelijk heeft die andere waarde te maken met het extra instrument dat beschreven wordt en kan de klepspeling gewoon op de standaard manier afgesteld worden?

Ah, my bad, zie nu het kopje valve clearances.

1. Het is toch veel makkelijk om valves fully CLOSED te hebben dan fully opened? Dat is veel moeilijk te zien.
2. Wat is “rocking position”?

Ik heb dus geen van beide gedaan, maar gewoon gezorgd dat de kleppen niet worden ingedrukt door de nok, en dan die klep gemeten.

Dat lijkt me voor de CX toch ook prima?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 augustus 2017 09:23 PM
  [ # 23 ]

Rocking position lijkt mij tuimelen.
Uitlaat net dicht en inlaat aan het opengaan.
Klopt ook wel met het tabelletje, de andere zuiger staat dan in compressieslag

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 augustus 2017 09:28 PM
  [ # 24 ]

By the way, de administrators police hebben liever niet dat je het laatste bericht quote, tenzij het een klein stukje eruit is…

Profiel  
 
Doubleyoupee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 16-01-2016

- CX 20 Leader
Gepost: 20 augustus 2017 10:00 PM
  [ # 25 ]
H@ns schreef:

Rocking position lijkt mij tuimelen.
Uitlaat net dicht en inlaat aan het opengaan.
Klopt ook wel met het tabelletje, de andere zuiger staat dan in compressieslag

Maar ook dit is veel lastiger te zien dan de nok van de tuimelaar af te zetten(klep dicht), dis is namelijk 75% van de nok dus je hoeft veel minder precies te zijn. Dicht = dicht. Dus max speling om te meten.

Of mis ik iets?

(dit is nu niet meer het laatste bericht :+ )

Als iemand nog wat weet m.b.t. het correct meten van de vlotterhoogste hoor ik het graag Smile

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 21 augustus 2017 08:38 AM
  [ # 26 ]

Ik heb vroeger iets gelijk mee gemaakt met een Volvo 264.

Door het lange staan is de tank gaan roesten, de tank was ook uiteindelijk leeg. Nadat er nieuwe benzine is gegoten was liep de wagen geweldig. echter na een paar honderd kilometer was de pret over. een hoop gestotter (liep wel stationair) en geprut.

Na een hoop gezoek het benzinefiler verwijderd, daar leek wel chocolademelk uit te komen. Nieuw filter geplaatst met het resultaat dat er weer een x aantal kilometers mee gereden kon worden tot het fenomeen zich herhaalde. Uiteindelijk de tank vervangen een het euvel was opgelost.

Dit wil niet direct zeggen dat dit ook bij jou het gevel is maar mogelijk een denkrichting.

Succes met de klus…

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 21 augustus 2017 08:49 PM
  [ # 27 ]

Wat betreft de afstelling van de vlotter: kleine kans dat dit de oorzaak is aangezien de wagen eerst wel goed reed. Een vlotter verstelt zich niet “zomaar”. Maar meten is weten!
Qua afstelling: tussen de bovenkant van de vlotterlichamen en het pasvlak van het deksel zou 7 mm hoogte moeten zitten. Daarbij moet de vlotternaald net z’n zitting raken, maar het verende kogeltje in de vlotternaald NIET ingeduwd. Dat meet je het makkelijkst door het deksel verticaal te houden met de vlotter “hangend”.

Nog even wat betreft de symptomen: was het probleem van inhouden alleen bij stationair draaien en weinig gas geven, of had je er ook last van als je de boel hélemaal volgas trapt? Indien dat eerste: controleer ook eens of de solenoid nog goed werkt (en dus ook de bedrading ervan). Indien dat laatste: dan zou ik denken aan de benzinetoevoer (pomp, filter). Tankontluchting ook al gecontroleerd? Als ik je verhaal lees treedt het probleem op na een stukje rijden als er benzine verbruikt wordt. Het zou kunnen dat de tankontluchting niet goed is, direct na optreden van het probleem even de tankdop eraf. Als het daarna wel goed gaat weet je het.

Bedenk dat in het carburateurdeksel onder de grote bout in de buurt waar de benzineleidingen binnen komen ook een filtertje zit! Is die al schoon gemaakt?

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
Doubleyoupee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 16-01-2016

- CX 20 Leader
Gepost: 22 augustus 2017 12:57 PM
  [ # 28 ]

Die techniek ben ik inderdaad bekend mee; de vraag is echter, tot waar meet ik? Aangezien de vlotter niet recht loopt (zie mijn foto eerder).
Normaal gesproken is de vlotter een bal ofzo, en dan meet je tot het hoogste punt (zoals hier te zien):

Maar hier meet je dus blijkbaar tot aan de onderkant, anders kan het nooit 7mm zijn.

M.b.t. de symptomen: het was echt bij weinig gas geven, dus bij wegrijden. Bij volledig gas geven stotterde hij er doorheen. Maar dat kan ook zijn omdat hij dan benzine krijgt van de acceleratiepomp.
Klinkt mij echt als een verstopte sproeier. Choken open en komt meteen wat vermogen terug.
De acceleratiepomp werkt trouwens goed (getest, hij spuit mooi benzine uit het kraantje bij gas geven).

Welke solenoid bedoel je precies?

Tank ontluchting, goeie.. Neem aan dat er een gaatje zit bij de tankdop ofzo?
De benzinepomp zelf werkt wel, althans tijdens het handmatig ronddraaien van het blok tijdens het kleppenstellen kwam er steeds benzine uit de slang.

Dat kleine filtertje heb ik inderdaad gezien, en die was schoon. Heb op dit moment de carburateur redelijk uit elkaar liggen, ik ga denk ik de pakkingen vervangen nu alles toch open is… wachten op di-michele.de Smile

 

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 22 augustus 2017 05:13 PM
  [ # 29 ]

Vreemd voorval maar ook wel herkenbaar. Ik heb twee keer vergelijkbare symptomen gehad en de oplossingen waren eigenlijk vrij simpel maar niet voor de hand liggende. Bij de GSA bleek de voet van de carburateur los te zitten nadat deze goed was vastgezet was het weer goed, valse lucht was de boosdoener. Bij de Visa bleek, een sensor op de carburateur wat los te zitten, paar slagen vast draaien en probleem opgelost. In beide gevallen ook alle dingen gecontroleerd die in vorige post zijn benoemd maar dat was niet de oplossing. Uiteindelijk door wat te trekken en voelen met stationaire motor kwam ik er achter omdat het toerental veranderende.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9879
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 augustus 2017 06:42 PM
  [ # 30 ]

Zoals al eerder gezegd: een vlotter ontregelt niet zomaar. Dat kan alleen maar door de lip te verbuigen.
Ik zou het daar niet verder zoeken, maar in een goede reiniging van de carburateur en aftappen + schoonspoelen van de tank.

PS Staat de ontsteking nog op tijd?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook