2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
GS GSA vereniging
VitamineC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 02-10-2009

- GS/GSA Special
Gepost: 19 september 2017 11:42 PM
  [ # 16 ]

Wat jammer dat mijn vrolijke berichtje over een gezellige meeting zulke heftige reacties oproept.

Even los van de magazijndiscussie; Natuurlijk wordt een club-evenement in eerste instantie georganiseerd voor de leden, maar ik geloof niet dat de GS club een erg streng deurbeleid heeft. Introducees zijn ook nog nooit een probleem geweest.  Hierbij nog wat fotos om terug in de stemming te komen .

Afbeelding Bijlagen
DSCF8804.JPGDSCF8764.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hans

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 20 september 2017 09:15 AM
  [ # 17 ]
dirkvdmei schreef:

Enkele jaren geleden is ... besloten ons te beperken tot GS en GSA…

hmm, ben benieuwd wat hier precies de ratio achter is, en of er nog draagvlak voor bestaat. Toch maar eens langs op de ALV Smile

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 september 2017 09:31 AM
  [ # 18 ]
waterman schreef:

De laatste zin…. sorry Dirk… maar echt…Om rillingen van te krijgen….

hear hear.

Bekrompen visie. Bij de ami vereniging ben je altijd welkom. ook als je dyane rijdt of AZAM6. (zelfde blok)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 september 2017 09:40 AM
  [ # 19 ]
dirkvdmei schreef:

Enkele jaren geleden is binnen de club een discussie geweest over dit onderwerp.
Wat te doen met Ami super, wat te doen met de Axel, wat te doen met de BFG (motorfiets met GSA motor), wat te doen met omgebouwde 2CV en ........??
In de ledenvergadering is toen besloten ons te beperken tot GS en GSA.
En daar houden we ons met ons allen aan.

Je kan je afvragen waarom dat zo is. Het is niet zo dat er zóveel Axels of Ami Supers rondrijden dat ze alle onderdelen wegkapen.

2d schreef:

Eerlijk gezegd denk ik dat het gesloten danwel éénmodellig karakter van een club er uiteindelijk toe leidt dat er geen jonge aanwas meer is.

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 20 september 2017 04:54 PM
  [ # 20 ]

Tsja, keuzes ... Ik heb een Dyane met 425 blok. Ook erg lastig onderdelen voor te vinden. De EEEC vindt een Dyane geen ‘echte’ eend, dus zelfde verhaal.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 september 2017 06:31 PM
  [ # 21 ]

Vanuit de CX club ben ik samen met wat anderen betrokken bij wat we de ‘Werkgroep Jeugd’ noemen.
Hierin hebben we reeds bevestigd dat het al lastig is om jongeren te interesseren voor oude auto’s in het algemeen, laat staan voor specifieke modellen. Daarbij komt dat de prijzen voor bijvoorbeeld eendjes al lang niet meer zo laag zijn dat iedere 18-jarige er een kan kopen. Dat hoeft niet erg te zijn, maar het gesloten karakter wat sommige clubs er op na houden (zij het via hun magazijn, de evenementen, of het al dan niet openlijk delen van technische kennis) zal er voor zorgen dat kennis mogelijk versplinterd en groei van onderaf niet gestimuleerd wordt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 20 september 2017 08:43 PM
  [ # 22 ]

Als 18-jarige zou ik ook best een GSA willen, ik vind ze fantastisch! Maar het is nu gewoon niet verstandig om zo’n ding te kopen. Ik heb al een auto waar ik nogal wat geld in pomp, letterlijk en figuurlijk Laughing. Maar als ik een GSA zou hebben zou ik me eerlijk gezegd sowieso niet meteen aangetrokken voelen tot een vereniging die zó moeilijk doet over het wel of niet hebben van een GS of GSA. Is gewoon niet mijn stijl. Natuurlijk mogen die club en haar leden dat allemaal zelf weten, maar dan wel zonder mij. Ook als ik wél een GSA heb, want die komt er vast nog wel eens Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2017 08:51 PM
  [ # 23 ]

Wat een reacties om een gezellig samen zijn bij Peter Bonhof .
Als hij dit terug zal lezen dan denk ik dat dit de laatste keer was bij hem op het erf.
Onderdelen moeten toegankelijk zijn voor mensen met de zelfde hobby ,
En die hobby is naar mijn mening Citroën
En 1 ieder heeft natuurlijk zijn voorkeur,wie ik ook heb .
Maar dit mag naar mijn mening niet de reden zijn om een ander niet voort te helpen!


Vriendelijke groet Frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 20 september 2017 11:22 PM
  [ # 24 ]

De Citroën GS-GSA vereniging is opgericht door en voor GS-GSA rijders.
Met o.a. als doel: Het op de weg houden van dit type Citroën.

Het onderdelenmagazijn wordt in stand gehouden met geld dat door de LEDEN bijeen wordt gebracht.

Vrijwilligers van de vereniging zorgen ervoor dat het magazijn draait zoals het draait.
Uit eigen ervaring kan ik u meedelen dat daar heeeeeeeeel veeeeeeeel tijd in gaat zitten.

Het lijkt mij dan ook logisch dat alleen de leden van onze vereniging over de aanwezige voorraad kunnen beschikken.

Voorbeeld: Een “bezoeker” met een AMI super koopt in ons magazijn de laatste set zuigerveren voor een 1015 cc motor.
Een magazijndag later komt er een trouw lid, die vraagt om zuigerveren voor een GS met 1015 motor.
We moeten dan helaas aan hem nee verkopen. Naar onze bescheiden mening kan dat niet. Dat mag en zal dan ook niet gebeuren.

En ja, er zijn inmiddels aardig wat onderdelen die je als zeldzaam moet betitelen.
Zelfs luchtfilters zijn een tijd lang een probleem geweest.

En geloof me, we hebben alles al “aan de poort” gehad: Garagehouders, eigenaren van Ami Super, eigenaren van omgebouwde 2 CV’s, mensen die geen lid willen zijn, maar wel van ons magazijn willen profiteren, beunhazen die “wel eens een klusje doen aan een….., en knipperlichtrelaties.

En daarom zijn wij zo zuinig op de door ons opgespaarde spullen.

 

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 20 september 2017 11:24 PM
  [ # 25 ]
waterman schreef:

De laatste zin…. sorry Dirk… maar echt…Om rillingen van te krijgen….

Wat is er mis mee als je je gewoon aan de gemaakte afspraken houdt?????
Dat is alles wat er staat.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 20 september 2017 11:33 PM
  [ # 26 ]
F.SvM schreef:

Wat een reacties om een gezellig samen zijn bij Peter Bonhof .
Als hij dit terug zal lezen dan denk ik dat dit de laatste keer was bij hem op het erf.
Onderdelen moeten toegankelijk zijn voor mensen met de zelfde hobby ,
En die hobby is naar mijn mening Citroën
En 1 ieder heeft natuurlijk zijn voorkeur,wie ik ook heb .
Maar dit mag naar mijn mening niet de reden zijn om een ander niet voort te helpen!


Vriendelijke groet Frank

Frank, onze relatie met de heer Peter Bonhof is opperbest, maak je daar maar geen zorgen over.
Hij is al jaren bekend met het beleid omtrent het magazijn en heb hem daar nog nooit een negatieve opmerking over horen maken. Ik hoop dat je na het lezen van mijn eerdere post een beetje kunt begrijpen waarom deze regels zijn ontstaan.

Vriendelijke groeten, Dirk

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 21 september 2017 12:06 AM
  [ # 27 ]
dirkvdmei schreef:

Voorbeeld: Een “bezoeker” met een AMI super koopt in ons magazijn de laatste set zuigerveren voor een 1015 cc motor.
Een magazijndag later komt er een trouw lid, die vraagt om zuigerveren voor een GS met 1015 motor.
We moeten dan helaas aan hem nee verkopen. Naar onze bescheiden mening kan dat niet. Dat mag en zal dan ook niet gebeuren.

Dat lijkt mij begrijpelijk, maar het gaat er óók om dat iemand met een Ami Super niet eens trouw lid kán worden, zelfs als hij (of zij. Of, onder het mom van genderneutraal zijn: iemand die zich met geen van beide aangesproken voelt) dat zou willen. Dat terwijl onderdelen voor zijn/haar motor bij een GS-vereniging toch beter op voorraad zullen zijn dan bij een Ami-vereniging.
Zoals ik zei mag de vereniging natuurlijk zelf bepalen wie wel en geen lid mag worden, maar persoonlijk vind ik het wat star om iemand met een bijzondere auto, met zoveel gelijke onderdelen, te weigeren.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 september 2017 07:31 AM
  [ # 28 ]

Dirk, niemand hier zegt dat een club spullen aan iedereen moet leveren. Alleen leveren aan leden is echt prima. Maar, de deur dichthouden voor iemand die een model bezit wat technisch zeer verwant is aan de gs/gsa zoals de Axel en de Ami Super, dat is niet van deze tijd. Het gaat zoals ik al eerder schreef om een handje vol axels en wellicht enkele tientallen ami supertjes, No more. Juist in deze tijd van vergrijzing én de afnemende interesse van jongere mensen in oudere auto’s zou een club zich moeten afvragen hoe je meer mensen bij je club kunt betrekken. Want ook die leden brengen geld, gezelligheid en mankracht mee. Het is echt niet zo dat mensen die geen gs/gsa hebben maar Axel of ami rijden alleen maar lid worden om onderdelen te kunnen komen halen.

Nog even over je ergens welkom voelen:
Toen ik 10 jaar geleden als 30 jarige autoliefhebber een gs 1220 club kocht en mij eens meldde bij iemand van de club kreeg ik, nog voor ik daadwerkelijk lid was, de vragen of ik wel liefhebber was, de auto niet dagelijks reed, en of er gas in zat. Gevolgd door de opmerking dat de club er namelijk niet was zodat ik makkelijk en goedkoop aan onderdelen kon komen om mijn gs af te rijden.

Je snapt dat ik er toen gelijk helemaal klaar mee was…..

O, nog ff over die luchtfilters: dat probleem had in 2001 opgelost kunnen zijn voor het überhaupt ontstaan was als de mensen van het magazijn destijds bereid waren geweest om de 150 luchtfilters voor gs, gsa en ami super bij ons op de zaak op te komen halen. In plaats daarvan kregen we toen te horen: je mag ze komen brengen op een moment dat het ons goed past…..  en dat was teken voor mijn baas om ze in de container te gooien help

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 21 september 2017 08:22 AM
  [ # 29 ]

Serieus nooit geweten dat de GS/GSA-vereniging probeert om een soort “elite-club” te worden. Niet echt van deze tijd om Citroën-liefhebbers zo’n drempel op te werpen om aan onderdelen te komen.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 21 september 2017 08:30 AM
  [ # 30 ]

Destijds ben ik lid geworden bij de CX-club zonder een CX te bezitten. Geen probleem.
Ik was meteen welkom op evenementen (alhoewel je daar ook welkom bent zonder lid te zijn, zoals onlangs op het lustrum in Chaam) en had toegang tot het afgeschermde gedeelte op de website voor leden (met o.a. technische informatie).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook