2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De CX2000 van Lucas en Max - Verkocht!
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 november 2017 10:27 PM
  [ # 16 ]

Deze CX is met Branko regelmatig naar Scandinavië geweest. Ik vermoed dat we hier in de randstad weinig Elanden tegen gaan komen helaas. De bestuurdersstoel is een paar jaar geleden opnieuw bekleed met een stuk stof van Ahrend en eerlijk gezegd ziet het er mede dankzij de kaarsrechte deurpanelen vanbinnen best aardig uit inderdaad.

Het bij gebrek aan stuurbekrachtiging extra grote stuurwiel is inderdaad erg afgekloven. Bij een minstens even groot gebrek aan een bereidheid om veel geld aan deze CX uit te geven denk ik dat we het eens gaan omwikkelen met lederen stuurlint voor de racefiets.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 01 november 2017 11:23 PM
  [ # 17 ]

Racefiets? Uhhh is de bodem zo verrot dat het een Flintstone car wordt? Wink

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 november 2017 05:44 PM
  [ # 18 ]

De bodem lijkt nog best aardig en het subframe is eigenlijk perfect. De dorpels en a-stijlen echter….....

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 november 2017 07:52 PM
  [ # 19 ]

Leuk ding voor erbij!

Of gewoon een normaal klein stuur erin, gemakkelijk en goedkoop te vinden. Of zou dat echt een groot verschil maken met sturen? Waarschijnlijk amper als je gewoon rolt.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 november 2017 07:53 PM
  [ # 20 ]
Lucas schreef:

De bodem lijkt nog best aardig en het subframe is eigenlijk perfect. De dorpels en a-stijlen echter….....

Plaatje er op knetteren, strijkkit en klaar zijn de ungerts..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 november 2017 08:31 PM
  [ # 21 ]

Hoho, je vergeet de stap ‘volbaggeren met roestomvormer’

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 november 2017 08:38 PM
  [ # 22 ]

Ik vergat de pur nog.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 22 november 2017 08:53 PM
  [ # 23 ]

Gisteren hebben we kleppen gesteld, nieuwe NGK Bougies, puntjes van Beru en Bosch rotor en verdelerkap gemonteerd en het is een wereld van verschil. Mag ook wel want 3 uitlaatkleppen en twee inlaatkleppen hadden geen speling en het nokje van de oude puntjes was bijna helemaal weg en de puntjes gingen bijna niet meer open. Inlaat op 0.15 en uitlaat op 0.20 gezet, puntjes op 0.40 en bougies op 0.70. Niet alleen start hij veel beter en loopt hij veel stiller en rustiger, ook trekt hij beter en loopt hij ook weer prima op benzine.Weinig moeite en weinig geld uitgegeven, zo’n 38 euro bij Autodoc, maar een geweldig resultaat!

Nu kan hij de stalling in en dan kijken we er begin volgend jaar wel weer een keer naar.

Profiel  
 
Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 05-09-2009

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 23 november 2017 07:55 AM
  [ # 24 ]

Fijn dat de auto de aandacht krijgt die het verdient !

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 23 november 2017 12:30 PM
  [ # 25 ]

We gaan hem zelfs nog even grondig afsoppen voor hij de stalling in mag Smile . Hopelijk vinden we in de loop van volgend jaar een sleutelruimte waar we laswerk kunnen gaan doen.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 23 november 2017 01:03 PM
  [ # 26 ]

OMFG.

Weer een draadje om te volgen…

#pakt_een_zak_chips_en_een_biertje

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 26 november 2017 08:06 PM
  [ # 27 ]

Ik heb nog wat wazige foto’s van de recente werkzaamheden:

Een extrawazige foto van de klepbediening tijdens het kleppen stellen. Wat misschien net aan te zien is, is dat de motor van binnen erg schoon is, alleen wat versie olie zou geen kwaad kunnen.

De verlengstukken hebben we overgezet van de oude op de nieuwe bougies.

De versleten ouwe meuk hebben we ingepakt en bewaren we voor het geval dat. Beter iets dat sleets, maar werkend is aan boord dan helemaal niets.

Vandaag heb ik hem flink afgehoosd in een wasbox en daarbij kwam er niet alleen de nodige mos van de auto, maar ook wat lak van de linker regengoot en de kofferklep. Het is wel duidelijk dat het werk van de spuiter die deze auto niet eens zo heel lang geleden heeft overgespoten wat te wensen over laat.

En dan nu het goede nieuws. Vanaf 1 Januari hebben we weer een sleutelhol waar de CX ook veilig en droog binnen kan staan, dat zal hopelijk een dempend effect hebben op de honger van de roestduivel.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 januari 2018 02:19 PM
  [ # 28 ]

Een paar weken terug waren we in de buurt van het CX Clubmagazijn en we zijn er aar even langsgereden om te informeren naar een nieuw luchtfilter. Ze bleken twee versies te hebben, 1 langere en 1 kortere, de ene met en de andere zonder extra tuutje. Gezien de prijs van deze zeldzame filters hebben we besloten eerst maar even te kijken wat er nu bij ons in zit en of de bak zelf nog wel heel is.

Mijn complimenten overigens voor de magazijncommissie van de CX club. De ontvangst was hartelijk en het advies deskundig.

Daarnaast heeft de CX als eerste ons nieuwe smalle, maar lange klushok mogen betreden.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 januari 2018 09:28 PM
  [ # 29 ]

Die wordt dus achterin de vegetelheid gedrukt?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 januari 2018 10:10 PM
  [ # 30 ]

Nee hoor, midden in de vergetelheid. Ik heb zelfs de accu aan de lader gehangen zodat we hem de volgende keer wellicht kunnen starten!

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook