2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
CX koelwater weg. Of toch niet…?
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 november 2017 06:28 PM
  [ # 16 ]

sommige radiateurs hebben een aftapkraan, maar anders is het inderdaad een slang lostrekken.
Ik zou trouwens voor het vervangen van alleen de thermostaat de bovenste slang loshalen bij de radiateur, dan loopt er iets uit de radiateur en loopt je slang etc leeg, maar niet de hele radiateur.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 november 2017 08:36 PM
  [ # 17 ]

Als je het koelsysteem echt goed leeg wil hebben moet je ook de plug in het blok zelf los draaien.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 november 2017 08:55 PM
  [ # 18 ]

Het gaat om het vervangen van de thermostaat, Arjan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 november 2017 09:40 PM
  [ # 19 ]

I know, het was bedoeld als aanvullende info mocht je het hele KVS systeem willen verversen als dat toch al nodig was.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 november 2017 09:47 PM
  [ # 20 ]

True. En vergeet dan meteen niet je kachelradiateur leeg te laten lopen Smile
Maar, bij een serie 2 is die dus automatisch bijgeschakeld begreep ik uit eerdere berichten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 november 2017 09:48 PM
  [ # 21 ]

Voor leeg lopen niet Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 november 2017 09:50 PM
  [ # 22 ]

Klopt er is geen kachelkraan, dus als je het systeem op een lager punt aftapt zal die leeg lopen.

Anders even wat perslucht er doorheen om hem leeg te blazen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 november 2017 10:09 PM
  [ # 23 ]
Nielsje schreef:

je kachelradiateur leeg te laten lopen

Knap als je dat lukt! Wink

Die blijft gewoon vol staan, de slangen zitten aan de bovenkant.

Als je die toch leeg wilt hebben, zal je op 1 van de slangen echt moeten blazen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 03 november 2017 11:33 AM
  [ # 24 ]
Ed P schreef:

En voor het losmaken van de onderste slang moet je geen gespierde armen hebben….. Anders kom je niet bij de slangklem.

Dat zal dan dus wel lukken; elk nadeel heb se voordeel!

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 04 november 2017 01:55 PM
  [ # 25 ]

Zo, halverwege!
Leontien raadde nog aan eerst het inlaatspruitstuk los te halen maar dat kreeg ik niet helemaal losgepield dus dan maar met minder ruimte. Het goede nieuws: het huisje kwam er goed en onbeschadigd af. De rubberen ring rond de thermostaat zat niet goed op zijn plaats maar was voor de helft in het waterkanaal gefriemeld. Oude thermostaat juist getest en lijkt nog in orde. maarja, hij hoeft maar één keer te blokkeren en je bent de sigaar, dus nieuwe erin. Later wat plaatjes.

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 04 november 2017 06:09 PM
  [ # 26 ]

Goed bezig kunstenvliegwerk!

very good

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 05 november 2017 11:27 AM
  [ # 27 ]

Update: de boel zit weer helemaal in elkaar maar ik heb nog niet getest. Eerst moet alles goed opdrogen (men morst wel eens een beetje ondanks de voorzorg…). Bovendien moet ik eerst een lading koelwater ophalen. Op de fiets, haha! cheese

Afbeelding Bijlagen
20171104_131811.jpg20171104_131719.jpg20171031_131101.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 15 november 2017 03:37 PM
  [ # 28 ]

en? doet ie het alweer?

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 17 november 2017 09:58 AM
  [ # 29 ]

Het heeft even geduurd, maar bij dezen:

management summary: Hij doet ‘t weer (geloof ik)

Achterliggend stripverhaal: Vorig weekend ging ik vol goede moed voor een korte testrit op pad. Eerst leek alles in orde, maar plotseling vloog de temperatuur weer uit de bocht. Niet zo heet als vorige keer maar de boel kookte toch over, uit het voorraadvat deze keer. Bij stilstand bleek dat m’n fans helemaal niet draaien, ondanks hoge temperatuur. Tja, dat gaat het wel mis natuurlijk. En omdat ik van elektriciteit geen verstand heb dan maar de wegenwacht gebeld. Het was druk…
Eenmaal gearriveerd heeft de kenner-ter-zake-in-de-blauwe-overall (“oh wat leuk, een CX, die zie je niet vaak meer!”) wat gemeten en gefriemeld en vastgesteld dat de thermoschakelaar verkeerd was aangesloten. Hij sloeg de eerste stand over. Dat was dus al jaren zo want de nieuwe was exact zo aangesloten als de oude. Ook was de boel niet goed ontlucht na het bijvullen van koelwater, dat in -inderdaad - op de fiets had gehaald.
Na correct aansluiten en ontluchten en veel testen leek alles weer in orde. En nog steeds. Sterker: de motor loopt nu op tot een graad of 82 en dat was eerder eerder 86 of 87. Ook zie ik nu de temperatuur teruglopen als de thermostaat opengaat. Dat was eerst niet zo. De monteur zei nog -echt waar!- leuk om weer eens aan een CX te klussen. Zo horen we dat graag.
knuffel
Ergo, waarschijnlijk heeft de combinatie van een brakke thermostaat, verkeerd aangesloten thermoschakelaar en een portie domme pech de problemen veroorzaakt. Een lange rit heb ik nog niet gemaakt, dus wie weet loopt alles alsnog vreselijk in het honderd binnenkort.
gooi

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 november 2017 11:11 AM
  [ # 30 ]
Kunstenvliegwerk schreef:

honderd

Graden Celsius? Smile

Laten we hopen van niet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook