2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De Nieuwe C4 Cactus serie 2 (2018)
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 04 november 2017 11:17 AM
  [ # 16 ]

Ik hou me niet zo bezig met nieuwe auto’s (lees: heb er geen verstand van).

Onze C5 heeft niet het eeuwige leven en als opvolger hiervan zou het zomaar een (citroen)DS 4 kunnen worden (gebruikt).

Nu ik deze nieuwe C4 zie, vooral ook met het te verwachten comfort van veersysteem, concurreerd deze C4 in ieder geval bij mij met de DS4.

C4 vs DS4?  hoe ligt dat in de markt? hebben we het over compleet iets anders of zijn die aan elkaar gewaagd? 

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 04 november 2017 11:23 AM
  [ # 17 ]

Een Citroën DS4 schijnt geloof ik naar Franse maatstaven vrij stevig te zijn geveerd, dus dat zal dan wel een verschil zijn met deze nieuwe “c4”.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 november 2017 11:26 AM
  [ # 18 ]

Een ds4 is ontzettend oncomfortabel geveerd. Je kunt er hard de hoek mee om, lekker mee door een lange bocht met hoge snelheid maar op een klinkerweg rammelen je vullingen er uit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 04 november 2017 11:28 AM
  [ # 19 ]

Direct na aftrap,  1-0 voor nieuweC4,  ik hou van comfortabel veren

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 november 2017 12:18 PM
  [ # 20 ]

Wat achtergrond dan maar.

Tijdens de perstrip op Corsica voor de C3 Aircross heb ik met diverse PSA-medewerkers (design en communicatie) over de Airbumps gesproken. Hun opvatting is min of meer als volgt: de Airbumps zijn een experiment geweest en men is op dit moment erg selectief geworden in het gebruik ervan. Het is dus zeker geen kenmerk wat bepalend is voor de hele merkidentiteit. Als het niets toevoegt laten ze ze liever weg.

Waar het op neer komt is dat de C4 Cactus in Frankrijk massaal genegeerd is. Ik ben afgelopen zomer op en neer naar Spanje gereden en in alle landen op Frankrijk na zie je ze regelmatig. De enige Cacti die ik in Frankrijk zag hadden gele platen.. En buiten het vakantieseizoen zie je ze gewoon niet rijden daar.

De Fransen zijn erg traditioneel en hebben niet zoveel met de geschiedenis van hun merken. Een ‘hommage’ aan de 2CV of BX qua ruimtegebruik en ‘waar voor je geld’ doet ze niets. Bovendien is er geen belasting op gewicht, dus koopt men liever een ‘echte’ auto: de C3 Picasso en C4 Picasso (met name de vijfzitter) zie je in Frankrijk juist heel veel.

Wat Citroën/PSA nu dus doet is de Cactus salonfähiger maken: dikkere ruiten, meer comfort, Airbumps er af en zo tegemoet komen aan de Franse wensen. Zeker nu de C3 Picasso en C4 berline er uit gaan. Persoonlijk vind ik dat erg jammer. Juist door de uitgesproken keuzes op het gebied van design en ergonomie was de Cactus een auto die je geweldig vond, of verschrikkelijk. De geüpdatete achterzijde bijvoorbeeld vind ik volstrekt anoniem en inwisselbaar, de achterlichten te klein en de klep te eenvormig. De zijkant kan ik mee leven, maar het front had best een eigen gezicht mogen houden.

Afijn, te zijner tijd, als zich de gelegenheid aandient, ruil ik de Berlingo lekker in op een rode PureTech 110 EAT. Mét zwarte Airbumps.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 november 2017 12:24 PM
  [ # 21 ]

Wat overigens wél goed is: de nieuwe is met de 130 pk PureTech en een handgeschakelde zesbak te verkrijgen. Dat hadden ze met de ‘oude’ ook al moeten doen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 04 november 2017 12:35 PM
  [ # 22 ]
waterman schreef:

Een ds4 is ontzettend oncomfortabel geveerd. Je kunt er hard de hoek mee om, lekker mee door een lange bocht met hoge snelheid maar op een klinkerweg rammelen je vullingen er uit.

Dat is flink overdreven…. mijn vriendin heeft een Ds4 Sport Chic 2.0 BlueHdi 180 (2º generatie) en die is stevig afgeveerd, maar oncomfortabel…. No way! Zelfs niet met 18” velg/band combinatie en onze Citroën Ds 5 (eerste generatie) is stugger op dat vlak.
Ik vind hem zelfs erg goed in balans met een mooi compromis tussen comfort en dynamisch rijden. Wat niet wil zeggen dat ik het een superauto vind, hij heeft zo zijn kantjes en de Ds 5 en vooral zeker de Ds 3 zijn in mijn ogen fijnere wagens.

On topic, ik vind de nieuwe C4 Cactus een flinke verbetering en de wagen ziet er volwassener uit. Mooier in mijn ogen zijn vooral de koplampen (nog steeds geen led of xenon?) en de fraaiere achterzijde. Vaak vind ik dat men bij een facelift de bal de verkeerde richting uitslaat, hier echter een schot in de roos.
Nog steeds geen toerenteller zou voor mij echter een reden zijn om hem toch maar te laten staan, snap ik niet en het kan toch niet zo een probleem zijn dit te voorzien.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 november 2017 12:45 PM
  [ # 23 ]

Ik vermoed dat bij de update van de DS 4 ook de zachtere dempers van Sachs zijn toegepast. De DS 5 werd daar een compleet andere auto van.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Longhill
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 23-12-2014

Gepost: 04 november 2017 05:00 PM
  [ # 24 ]
waterman schreef:

Ik vind het wel grappig om te lezen dat de meeste mensen die hier afgeven op de nieuwe cactus zelf geen cactus hebben en d’r ook niet snel een kunnen of zullen kopen. Iets met beste stuurlui…?

Voor de goede orde: ik heb een olive-bruine shine- cactus vanaf het prille begin en rij daar inmiddels 3 jaar probleemloos en met veel plezier in.

Profiel  
 
Zardrak
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Gepost: 06 november 2017 11:44 AM
  [ # 25 ]

Het ziet er een prachtige auto uit, in mijn ogen zie ik hem echter eerder als een opvolger voor de C4 en niet voor de Cactus, de C4 is volwassen, de Cactus is rebels, en deze is duidelijk volwassen en is het rebelse kwijt. Kortom deze C4 is echt prachtig, maar is geen Cactus voor mij.

VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 07 november 2017 10:39 PM
  [ # 26 ]

Klopt, de nieuwe C4 Cactus gaat meer richting de bestaande C4, wat overigens een heerlijk comfortabele auto is en praktischer en goedkoper dan een DS4. De nieuwe C4 Cactus krijgt ook een behoorlijke update wat betreft de digitale systemen en ben benieuwd hoeveel duurder ze wordt dan het huidige model. Prijzen worden volgens de dealer waarschijnlijk eind december/begin januari bekend gemaakt.

Profiel  
 
MarcelB
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 260
Geregistreerd: 09-05-2004

- C4 (2004-heden) e-C4 Shine
- C3 Shine
Gepost: 07 november 2017 11:23 PM
  [ # 27 ]

Ik vind de nieuwe cactus wel mooi, maar toch jammer dat ze de airbumps hebben weggelaten. Had dan voor de optie gekozen wel of niet erop. Hoort bij de cactus vind ik.

Citroën C3 Shine 2019 Zwart
Citroën e-C4 Shine 2021 Zwart

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 08 november 2017 08:51 PM
  [ # 28 ]

De dakrails is wel als optie te bestellen maar de airbumps niet. Ik snap overigens niet wat een Citroen rijder met een toerenteller moet. Schakelen doe je op gevoel/gehoor of automatisch. Ik zou het niet missen.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 08 november 2017 08:58 PM
  [ # 29 ]

Ik wel. Bij een driepitter komt het er bij mij vaak op neer dat ik zonder toerenteller ineens 60 in z’n twee rij (vooral met optrekken) en dat is vaak niet helemaal mijn bedoeling Laughing. Maar eerder zit er geen pit in, zeker zonder turbo niet…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
reinoud
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-05-2017

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 Shine
Gepost: 13 november 2017 01:29 PM
  [ # 30 ]
traks schreef:

Ik snap overigens niet wat een Citroen rijder met een toerenteller moet. Schakelen doe je op gevoel/gehoor of automatisch. Ik zou het niet missen.

Inderdaad. Als je het schakelen van je toerenteller moet hebben, ben je meestal te laat. Ik houd mijn ogen graag op het verkeer gericht en kan prima horen en voelen wanneer ik moet schakelen. Het is een kwestie van wennen.

En voor de genen die niet op gevoel/gehoor kunnen schakelen: de auto geeft aan wanneer je moet schakelen. Dus of je nou op je toerenteller kijkt of op het schermpje dat aangeeft dat je moet schakelen…Ik zie het probleem niet.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook