3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
De Nieuwe C4 Cactus serie 2 (2018)
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 13 november 2017 01:56 PM
  [ # 31 ]

Ja die schakelindicators ken ik hoor, maar als je geen extreme eco-rijstijl hebt kun je je daar beter niet aan houden. 60 in vijf (tijdens het optrekken) is immers weer het andere uiterste…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 22 november 2017 07:18 PM
  [ # 32 ]

De nieuwe Cactus. Het is nu al weer enige tijd bekend dat hij komt. Ik moet er nog steeds aan wennen en ik weet niet wat ik er van moet vinden.
Doet mij een beetje denken aan de zwarte Piet discussie. je vind het geen probleem dat het anders wordt of je moet er niets van hebben en zou alles onveranderd zien.
Mijn idee werd gesterkt toen ik de nieuwe Citroen C3 Aircross zag.
Gadverdamme wat een kaal plaatwerk. In mijn gedachte zag ik alweer hier en daar zo’n geniepig scherp deukje op de deuren zitten. Hoe verzinnen ze het. Deze auto viel direct van mijn lijstje af. Al is de binnenkant nog zo leuk en de ruimte goed ik wil er niet mee op krappe parkeerplaatsen gaan staan. Afgelopen week had ik een leenwagen van de garage mee en moest deze op de krappe plaatsen bij mijn werk parkeren.
Iedere avond liep ik met de zenuwen naar de auto.
Gelukkig is er niets gebeurd.
Waarom geeft Citroen niet de keuze, immers voor de deuren met airbumps bestaan al mallen, terwijl de deuren van de nieuwe Cactus niet in maat verschillen vergeleken met het oude model.
Inmiddels is iedereen wel aan die airbumps gewend en is het niet bijzonder meer.
Ik kan mij voorstellen dat je dan de nieuwe bestelt met als optie de airbump deuren.
Is toch iets om te overdenken.
Maar wat is het alternatief? Mijn huidige Cactus lekker op rijden denk ik en dan maar een nieuw 2e hands airbump Cactus met weinig kilometers misschien?
Ik hoop dat Citroen ze nog in voorraad houdt. Dan zou ik het wel weten.
Voorlopig hoor ik in mijn omgeving nog niemand over het nieuwe model praten. De nieuwe gaat het lang niet zo goed doen als de oude vooral wanneer de prijs omhoog gaat.
Dan mogen ze ook de klapraampjes vervangen.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Amsterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 09-11-2005

Gepost: 22 november 2017 07:53 PM
  [ # 33 ]

De eerste generatie Cactus had zijn charmes maar was commercieel gewoon niet meer haalbaar. Alleen al dit jaar is de verkoop in Europa met 30 % gedaald.
Daar komt dan nog bij dat de C4 pas in 2021 wordt vervangen. Men besloot toen om de Cactus zodanig aan te passen dat deze voorlopig ook een deel van de kopers van de oude C4 naar zich toe zou trekken.
De Cactus is dus zodanig omgevormd dat hij een groter publiek moet zien aan te spreken. In feite is het een totaal nieuwe auto met als basis een gemoderniseerde koets van de oude Cactus.
Daarom wordt hij ook duurder. De auto is voorzien van de modernste rijhulp systemen, een nieuw soort schokdempers, een nieuw interieur, een sterk verbeterde geluidsisolatie met onder andere dikkere ramen en nieuw motoren.
Ik begrijp dat sommigen de oude Cactus zullen betreuren maar in de praktijk bleken de potentiele liefhebbers zodanig in de minderheid dat de auto niet voldoende verkocht. Toen de C6 uit productie werd genomen klonk ook een geweeklaag onder verstokte Citrofielen, maar feit was dat de auto niet verkocht.
Ik denk dat de Cactus fase 2 een fantastisch rijdende auto zal met het weggedrag van een klassieke Citroen. Daarbij blijft de auto redelijk compact en dus ook handzaam in de stad. De auto zal duurder zijn maar biedt ook veel meer.
De toekomst zal leren hoeveel kopers hierdoor zullen worden aangetrokken.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 22 november 2017 08:12 PM
  [ # 34 ]

Duidelijk verhaal. Ik ben het daar ook wel mee eens we leven nu eenmaal in een wereld waar smaken en wensen verschillen.
Ik hoop ook van ganser harte dat Citroen meer klanten vindt voor de Cactus.
Neemt niet weg dat mijn eerste reactie bij het oude model was “die wil ik hebben”.
Die airbumps vond ik geniaal. Ook prijs en gewicht waren ideaal. Het comfort was precies genoeg. Ja er zijn stillere auto’s. Vering was goed. Wegenbelasting en verzekering goed te betalen. Luxe auto’s zijn er genoeg de keuze is reuze. Maar je betaald ervoor. Ja het is jammer dat de kopers het model laten staan. Helemaal bijzonder is dat ze in Frankrijk nauwelijks worden verkocht, het land waar parkeren boem is ho is.
Dan kom ik toch weer terug bij de keuze voor de airbumps. Misschien wat kleiner maar wel op een strategische plaats.
Maar een ding is zeker, mijn huidige Cactus is een lekker wagentje dankzij Citroen weer eens wat anders dan anders. Daar gun ik Citroen alle lof voor. Helaas gaan verkoopaantallen voor. Net zoals economie voor de natuur gaat. En daar is ook niet iedereen even blij mee. Maar zo is het nou eenmaal.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 22 november 2017 08:21 PM
  [ # 35 ]

Tsja ik gun je je airbumps best en vond ze ook aardig gevonden, maar ze verkochten inderdaad niet en eerlijk gezegd lig ik bepaald niet wakker van (kleine) parkeerdeukjes. Als je je auto helemaal smetvrij wilt houden moet je hem niet gebruiken Wink. En eerlijk is eerlijk: de nieuwe Cactus viel dan wel van je lijstje af, maar wat voor auto’s staan er dan nog meer op je lijstje als je per se airbumps wilt? De auto die waarschijnlijk nog het dichtst bij je wensen in de buurt komt zal toch gewoon die nieuwe Cactus zijn (tweedehands oude Cacti daar gelaten), en Citroën zal het weinig uitmaken of je nou helemaal overweldigd bent door de nieuwe Cactus of dat je hem koopt “omdat er toch niks beters is”, of woorden van die strekking. Ik snap de frustratie wel van verstokte Cactofielen, maar Citroën kan voor zichzelf denk ik geen betere beslissing maken in dit geval…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 22 november 2017 09:03 PM
  [ # 36 ]

Wat ook kan, is bij aanschaf van het nieuwe model Cactus met de dealer een afspraak maken dat bij inruil niet over deukjes gezeurd wordt en dat er niets van de inruilprijs af gaat. Eens kijken wat hij zegt.
Maar om een lang verhaal kort te maken hoofdzaak is dat ik nu blij ben met mijn 82 pktje.
Waar ik overigens een aantal maal 1 op 21 mee heb gekacheld dankzij zijn lage gewicht.
En daar heb ik weer mijn twijfels over de nieuwe Cactus, dat gewicht. Worden de deuren van sterker staal gemaakt? Maakt de auto ook fors zwaarder. Ach we gaan het zien. En misschien wordt ik wel verleid door het enorme comfort van de nieuwe Cactus. Die nieuwe vering is toch ook wel gaaf. Laatst nog eens in een BX gereden en o wat was dat comfortabel. Dat was toch ook een gouden greep van Citroen en wie weet wordt de nieuwe Cactus dat ook.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Jako
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 180
Geregistreerd: 23-11-2004

- Xantia Plus 1.8i 16v
Gepost: 28 november 2017 09:29 AM
  [ # 37 ]

Tja, smaken verschillen…
Nu ik de nieuwe Cactus zie, vind ik de oude wel heel erg plastic overkomen, dus ik vind de nieuwe erop vooruitgegaan.
Verder ben ik zeer benieuwd naar de vering en de, volgens persbericht, zeer comfortabele stoelen.
Voor mij moet een Citroën vooral comfortabel zijn en lekker veren.
Zodra hij er is ga ik zeker eens proefrijden en voelen hoe de Cactus zich verhoudt ten opzichte van mijn Xantia.

Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 05 december 2017 10:10 PM
  [ # 38 ]

Op de Franse website is de nieuwe Cactus al te configureren en te bestellen.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 06 december 2017 01:46 PM
  [ # 39 ]

Mijn keuze nieuwe C4 Cactus kost in France € 25000 euro. C4 ph 2 kost er nog € 27000 euro wat er nog verkrijgbaar is via configuratie en een C4 Aircross kost er nog €37000 euro .

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Longhill
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 23-12-2014

Gepost: 29 december 2017 03:27 PM
  [ # 40 ]

Woon sinds enige tijd in Frankrijk en heb via de configurateur op Citroën.fr ook eens gekeken naar de mogelijkheden. Een c4c in live-uitvoering gaat vanaf € 16900, de feel € 20100 en een gelijkwaardige uitvoering met de cactus die ik nu heb kost € 22500, de shine-uitvoering met achteruitrijcamera. Voor Nederland kun je er vermoedelijk nog zo’n 1500 à 2000 bij optellen vanwege het roemruchte bpm-tarief. Snap trouwens niet waarom de prijzen voor Nederland nog niet bekend zijn nu je hem in France al kunt bestellen. De lagere prijzen hier hebben overigens ook een keerzijde: voor de nieuwsgierigheid eens geïnformeerd wat ik voor mijn huidige Cactus (shine, 82 pk, benzine-handbak) terugkrijg en dat viel zwaar tegen. Ze kwamen niet verder dan € 8000. Zou een afschrijving in 3 jaar van ruim 13000 betekenen. Laat voorlopig maar zitten dus….

Profiel  
 
P.G.G.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 11-03-2015

Gepost: 05 januari 2018 11:18 AM
  [ # 41 ]

Op de Nederlandse website staat inmiddels een vanafprijs voor de nieuwe Cactus van 21.490 euro.

Profiel  
 
HaPee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 08 januari 2018 09:05 PM
  [ # 42 ]

Prijzen nu ook bij Autoweek bekent gemaakt. Vanaf 21.490 voor de 110PK Live Benzine tot 28.740 Shine Diesel…
https://www.autoweek.nl/nieuws/prijzen-vernieuwde-citroen-c4-cactus

Profiel  
 
P.G.G.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 11-03-2015

Gepost: 09 januari 2018 10:07 AM
  [ # 43 ]

Volgens mij is hij gemiddeld 25% duurder geworden? Ik ben benieuwd of de nieuwe Cactus dat extra geld ook waard gaat blijken te zijn.

Profiel  
 
HaPee
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 10 januari 2018 07:46 PM
  [ # 44 ]

Vind het een hoop geld. Ik mag hopen dat het een wat stevigere auto word als het huidige model. Morgen ruil ik mijn 10 maanden oude Cactus in voor een C3.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 februari 2018 05:41 PM
  [ # 45 ]

Ondertussen, ergens in Zuid-Frankrijk..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook