12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
   
DS23IE BH Pallas project van Maart
Maart
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 10 februari 2021 01:27 PM
  [ # 166 ]

Inmiddels alles in de RX5, naden gekit, daarover RX10/RX5 mengsel en de bodem voorzien van RX10 (met 10%RX5)

Iedere laag netjes laten drogen, garage 18C tijdens eerste droogdagen

Nu lijkt het dat RX lagen netjes droogt behalve op de plek waar ook kit zit blijft ie plakkerig.
Ik probeer direct foto te plaatsen

 

Profiel  
 
Maart
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 10 februari 2021 02:05 PM
  [ # 167 ]

Profiel  
 
Leeuwis
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 10 februari 2021 05:47 PM
  [ # 168 ]

RX 10 droogt langzaam, soms heeft het wel 1 - 2 weken nodig om echt uit te harden, geduld zou ik zeggen

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Maart
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 10 februari 2021 06:44 PM
  [ # 169 ]

Ja, inderdaad. En m’n garage is nu ook erg koud dus dat Helpt ook niet.
De RX10 is eigenlijk redelijk droog (niet plakkerig) maar op de plekken waar ik de RX10 over de kit zit blijft ie erg plakkerig.
Overigens, als ik daar de RX10 verwijder is de kit gewoon droog en zet muurvast.

Inmiddels een proefje binnen (warmer) gastart om te kijken of dat een verschil maakt.
Hierbij kit weinig laten drogen, eens kijken of dit een verschil maakt.


Profiel  
 
OB73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 24-12-2016

- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Gepost: 10 februari 2021 07:05 PM
  [ # 170 ]

Komt me bekend voor, volgens mij had ik hetzelfde. Is toch nog goedgekomen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9137
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 10 februari 2021 08:00 PM
  [ # 171 ]

Waarom eerst kitten en dan rx erop….
Persoonlijk had ik um van binnen gekit en de buitenkant/onderkant in de rx gezet (persoonlijk liever ml)
Maar das ieders eigen keuze.
Want nu kan de rx niet tussen het plaatwerk trekken en dat wil je juist.
En eigenlijk mag de rx 5 niet hard worden want dan verliest het zijn werking….
(Het schilderde eraf ,das mijn ervaring)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Maart
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 10 februari 2021 08:43 PM
  [ # 172 ]

@OB73
Dank je, toch weer gerust gesteld.


@F.SvM
Ah, nee, ik heb eerst alles zeer goed ontvet (meeste was kaal of nieuw staal) daarna in de RX5 tot het inderdaad overal uit de naden kwam.
Bodem binnenzijde en lakdelen eerst in de epoxy.
Bij m’n vorige projecten eigenlijk nooit problemen gehad met RX. Inderdaad lange droogtijd maar daarna zit ‘t muurvast.

Profiel  
 
Maart
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 19 februari 2021 03:53 PM
  [ # 173 ]

Hoi Allen,

Omdat m’n RX nog niet droog genoeg is om een laatste laag op te brengen ben ik alvast begonnen met de draagarm achter.

Eigenlijk alles los gekregen behalve de bouten bij de achterplaat van de remtrommels

Bestaan er sleutels/doppen om deze bouten los te krijgen?

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24462
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 februari 2021 04:03 PM
  [ # 174 ]

Ja. Dat heet een Wielewaal. Chyparse heeft de tool, onder anderen.

Je kan ook een dopje 8 deels dichtlassen of deze afslijpen en vervangen door inbus.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6957
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 19 februari 2021 06:07 PM
  [ # 175 ]

Ik had ‘m al eens voorbij zien komen…........

Ronald weet vast wel welke je moet hebben.

https://citrotech.nl/shop/product/wiellewaaldop-schakelcilinders/

https://citrotech.nl/shop/product/wiellewaalsleutel-dop-motorversnellingsbak/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Maart
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 19 februari 2021 07:43 PM
  [ # 176 ]

Hé, bedankt voor de tips.

Dat heeft me op het goede spoor gezet.

Na wat googelen kwam ik op deze uit:
https://lepatron.nl/product/sleutel-baktuimelaars/

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2024
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 februari 2021 09:13 PM
  [ # 177 ]

Ja, deze heeft Burton 2CV parts in Zutphen ook. Volgens mij ongeveer even duur.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
 
12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook