6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
Het grote Noordkaaprun 2021 brainstormtopic, 1e opzet voor route op pagina 7
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 februari 2018 11:59 AM
  [ # 76 ]

Helaas nog geen kaart..: edit, inmiddels wel.

Maar, ik ben toevallig net vorig jaar in zuidelijk Noorwegen geweest en dat was fantastisch!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 22 februari 2018 12:10 PM
  [ # 77 ]

Gave platen, Niels! In welke periode ben je daar geweest? En wat waren voor jou de hoogtepunten waarvan je zegt: “daar moeten we met het forum écht naartoe”?

Ik zal vanavond even mijn hoogtepunten delen.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 22 februari 2018 08:37 PM
  [ # 78 ]

Ik herinner me verrassend weinig van de 2 weken Noorwegen met scouting, 12 jaar geleden.

We zijn wezen kijken bij de grootste gletsjer van Europa, de Jostedal gletsjer.

Gekanood, en een wandeltocht van anderhalve dag in het Nationaal park Hardangervidda, maar dat is niet haalbaar denk ik.

Google Maps linkje van het gletsjer museum, zit zelfs een camping bij!
https://goo.gl/maps/S48AJcY6peN2

Na het bezoek aan het museum zijn we verder gereden en zijn we een kijkje wezen nemen bij de betreffende gletsjer. En op eigen houtje een paadje ingezet en een half uur klimmen later op gelijke hoogte stonden met het laagste punt van de gletsjer.

Locatie: https://goo.gl/maps/UKU7Ct5nQaq

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 22 februari 2018 10:17 PM
  [ # 79 ]

De Jostedalsbreen is zeker een plek die de moeite waard is om te bezoeken. Er zijn verschillende uitlopers van deze gletsjer waar je even een leuke tussenstop kan maken.

Mijn absolute highlights zijn:

-Atlanterhavsvegen
-Trollstigen

Deze twee mogen wat mij betreft niet ontbreken en liggen ook nog eens redelijk bij elkaar in de buurt.

Verder:

Geiranger. Met de auto op de boot door het Geirangerfjord, langs de zeven zusters watervallen en ook hoog boven het fjord uitkijken over het dorpje (kunnen we meteen een leuk bergpasje tot boven de boomgrens rijden).

Ook vond ik de Laerdalstunnel bij Aurlandsvangen erg gaaf: 24,5 km lang met om de 7 à 8 kilometer even een stukje mooi blauw verlicht om je niet in slaap te laten dommelen. Deze tunnel ligt ook op een route met vele kortere en langere tunnels. Dat is misschien mooi om te doen op een reisdag van basiskamp naar basiskamp.

Plaatsen waar ik nog niet ben geweest, maar die ik wel graag zou willen zien, zijn Ålesund, Stavanger en eventueel Bergen. Maar ook Hamar en Lillehammer spreken enigszins tot mijn verbeelding, ook al is daar wellicht niet zo heel veel te beleven.

Verder ken ik dit deel van Noorwegen niet zo goed, dus hoop ik op veel input van anderen. Smile

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1324
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 23 februari 2018 09:38 AM
  [ # 80 ]

Voss? Flåmsbana? Ben er nooit geweest, maar dit staat wel nog ergens op mijn bucketlist.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Myrdal_-_Flåm

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 27 februari 2018 04:46 PM
  [ # 81 ]

Er zijn boeiender spoorlijntjes te vinden in Europa. Voor mij niet direct het hoogtepunt van Noorwegen, maar Adri heb ik niet horen klagen.

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 27 februari 2018 07:47 PM
  [ # 82 ]

Ja maar jij hebt selectief gehoor, want je weet donders goed dat ik wel degelijk klaag, ondanks dat ik niet mag klagen, of zoiets.

Die Flåmsbana is eigenlijk alleen leuk als je van feeën houdt. Voor wat je er voor krijgt is het veels te duur.

En de Vemork zwaar-waterfabriek van Norsk Hydro in Rjukan lijkt mij zeker de moeite waard om te bezoeken, zoals Branko al opmerkte. Spectaculaire natuur in combinatie met een spectaculaire geschiedenis.

Adri

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 27 februari 2018 08:31 PM
  [ # 83 ]

Flåmsbana zijn we ook geweest schiet me te binnen na bericht van Adri, mooi treinritje, mooie omgeving, halverwege een stop bij een waterval en een of andere meid in een jurk die wat zingt. Meh.

En de trein zelf is lang niet zo cool als het smalspoor stoomtreintje de Brocken op Very Happy

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27792
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 februari 2018 09:06 PM
  [ # 84 ]

De Flåmsbana is wel bijzonder. Ik denk dat ook het stukje geschiedenis mee speelt.
Er zitten ook zeker hele mooie stukken tussen.

Maar zoals je zegt wellicht wat te duur voor wat je ervoor terug krijgt, en eigenlijk duurt het ook net even te lang, zeker als je ook weer terug naar de andere kant moet. (als je met de auto ben heb je weinig keuze)

Ook mooi via de E16 over de Hardangervidda richting Bergen.

En de weg 243 lag nog een mooi pak sneeuw in juni.

Nigardsbreen gletsjer bewandelen, mooi blauw ijs.

Ålesund is ook een leuke plaats.

Trolligsten is natuurlijk al genoemd.

Nog niet genoemd maar wel erg leuke wegen zijn de onverharde Peer Gynt Setervegen en Peer Gyntvegge.
1 van de 2 is dacht ik richting de 30 km onverhard.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 28 februari 2018 04:45 PM
  [ # 85 ]

Na die foto’s krijg ik er wel zin in, is het al 2021? Very Happy

Misschien toch dit jaar al een vakantie die kant op plannen met de tent

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 01 maart 2018 10:00 AM
  [ # 86 ]
Breeze schreef:

En de Vemork zwaar-waterfabriek van Norsk Hydro in Rjukan lijkt mij zeker de moeite waard om te bezoeken, zoals Branko al opmerkte. Spectaculaire natuur in combinatie met een spectaculaire geschiedenis.

Heb het even opgezocht en ben het helemaal met jou en Branko eens.

Arjan Verkade schreef:

Nog niet genoemd maar wel erg leuke wegen zijn de onverharde Peer Gynt Setervegen en Peer Gyntvegge.

Lijkt me ook erg mooi, Arjan! Is weer even een heel andere reiservaring en een ander soort uitzicht.

 

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 mei 2018 07:53 PM
  [ # 87 ]

Uche uche. Ik stof dit topic weer even af! De samenkomst op Citromobile is er helaas niet meer van gekomen. Zijn jullie van plan 9 Juni naar onze zomermeeting te komen? Het lijkt mij een goed plan om te proberen de pareltjes die jullie hier boven hebben aangedragen verder richting een aansluitende route te masseren.

Profiel  
 
Robcap
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 30-08-2013

Gepost: 27 mei 2018 07:58 PM
  [ # 88 ]

Ik ben er de 9e niet bij, helaas. Lijkt me leuk om eens te zien. Ik ben zeilen. Ook leuk.

2CV6 1980 Verte Embrun

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 mei 2018 08:01 PM
  [ # 89 ]

Jammer. We kunnen anders ook weer een keer bij van der Valk aanschuiven. Ik heb er nog steeds erg veel zin in in ieder geval en 2021 is wel een realistische deadline om de 2cv af te hebben.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 27 mei 2018 08:10 PM
  [ # 90 ]

Ik heb nog geen plannen gemaakt voor de 9e en kom misschien wel even naar de meeting. Wink

Afgaande op de reacties in dit topic, leeft het idee nog niet bij veel mensen. Of moeten er gewoon eerst concrete plannen op tafel liggen om meer enthousiasme te kweken?

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook