1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
DS3 Crossback
Jorikl
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 17 mei 2018 11:19 AM

Volgens mij heb ik hem nog niet op het forum voorbij zien komen:

https://www.autoweek.nl/nieuws/blik-to-the-future-ds-3-crossback/

Het realiteitsgehalte ken ik niet, maar DS rept al een tijdje over ‘groot nieuws’ dat ik augustus bekend gemaakt zal gaan worden. Wie weet?

Citroen ID19P Confort (1966)
Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)
Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT6 (2019)
Citroen C1 Airscape Shine (2019)

Profiel  
 
MWH.C
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1700
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 mei 2018 07:31 PM
  [ # 1 ]

Dat er een kleine crossover van DS aankomt is al langer bekend, maar of die enigszins op deze impressie gaat lijken is een pure gok. Ik vind het altijd lastig om door die psychedelische wraps en opzetstukken heen te kijken: https://www.autoweek.nl/nieuws/gesnapt-ds-3-crossback/ .

Profiel  
 
V-zesserke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 4 Sportchic 2.0 Blue HDI 180
Gepost: 02 juni 2018 02:04 PM
  [ # 2 ]

Helemaal niet onaardig, hoop dat dit zo op de markt komt. Hier winnen ze me als klant mee terug na een Peugeot uitstapje (308 Gti) omdat het bij Citroën huilen met de pet op is als je het huidige gamma onder de loep neemt en Ds ook niks meer had dat me echt kon bekoren (op Ds3 Performance na dan!).
Indien betaalbaar en ook het interieur er gelikt uit ziet zou deze wel eens een succes(je) kunnen worden, mooi heel mooi.

Profiel  
 
Jorikl
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 14 december 2018 11:00 AM
  [ # 3 ]

Voor de liefhebbers: op de franse site is de DS3 Crossback al te configureren.

Citroen ID19P Confort (1966)
Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)
Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT6 (2019)
Citroen C1 Airscape Shine (2019)

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 474
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 14 december 2018 04:53 PM
  [ # 4 ]

Zo ! Dat zijn pittige prijzen voor zo’n kleine auto. Zal in NL nog wel duurder zijn.

Kun je beter een C5 Aircross kopen. Is vanaf €6000,00 goedkoper.

Profiel  
 
vtske
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1639
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 15 december 2018 11:20 AM
  [ # 5 ]

Ook eens een keuze gemaakt in de configuratie, kom uit op een bedrag van € 41000 euro voor mijn (persoonlijke) goesting.(sorry keuze)
Vind ‘t uiteindelijk wel een mooie auto, benieuwd of dat in ‘t echt ook zo zal zijn.

(Werknemer)1978-1983 Alle types CITROËN Demo, nieuw, tweedehands en overnames.(Werknemer-Medezaakvoerder) 1983-1989 BX16 TRS 3X, BX19 TRD 1X, BX19D 1X, BX19RD BREAK 2X, BX TRD TURBO 1X. (Privé) 1989-2000 BX TRD TURBO,1992-1998 AX11 TRE, 1998-2000 SAXO 15D SX, 2000-2008 XSARA BREAK 19D,2004-2011 SAXO VTS 1400,2008-2014 PEUGEOT 307 14 HDI,2011-tot heden New C4 EXCLUSIVE 16 EHDI 112 EGS6,2014(zoon)2016-tot heden C4 GRAND PICASSO EHDI 115 BVM6.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 474
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 15 december 2018 04:39 PM
  [ # 6 ]

Wat een hoop geld voor zo’n auto.

Vind het maar een lelijk ding op het moment. Hoop dat ie er in het echt beter uitziet.

Profiel  
 
V-zesserke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 4 Sportchic 2.0 Blue HDI 180
Gepost: 17 januari 2019 11:04 PM
  [ # 7 ]

Gisteren i.r.l. gezien en kunnen keuren en betasten. In het echt gelukkig mooier als eender welke foto ik al gezien heb, en hij bevalt me echt wel.
Ik had bij de 7 zijn eerste foto’s ook zo iets van pftttt… dit laat me koud, als ik hem nu zie rijden vind ik het echt een klassevolle en erg mooie verschijning. Je ziet ze trouwens al regelmatig hier in België, dealer was er trouwens net ééntje aan het afleveren gisteren en er stonden er nog een kleine tiental klaar.
Met de DS 3 Crossback lijkt het me ook zo te vergaan, eerst vind ik het echt maar niks tot het begint te groeien en ik overstag ga en een bocht van 180° maak. 
Die 3 Crossback had ik nog niet verwacht in de showroom en normaal moest er nog een doek over liggen gezien de première voor het autosalon vanaf 19/1 voorzien is. Mooi meegenomen dat ik er toevallig was.
En hij maakte indruk zowel op mezelf als mijn vriendin, afwerking lijkt zeer goed en mooi te zijn op wat hardere plastics na in de onderste regionen. In de showroom ernaast stond de C5 Aircross en die zijn voordeurpanelen zijn een pak minder fraai afgewerkt als deze die je vindt in de 3 Crossback om maar een vergelijking te maken.
Ik vind die C5 Aircross trouwens maar niks, heeft in mijn ogen een nogal hoog Dinky Toy gehalte. Dat ik dat als Citroën-fanaat ooit nog zo schrijven huh.
Gezien mijn speciale Peugeot 308 Gti by Peugeot Sport in de nacht van 15/1 gestolen is moet ik trouwens op zoek naar wat anders, hij was gelukkig heel behoorlijk verzekerd. Afwachten maar hoe het allemaal afloopt en wat de financiële uitkomst gaat zijn van dit onprettig gebeuren.
Als opvolger komt die DS 3 Crossback zeker wel in aanmerking ook al zijn de prijzen niet mals, als ik mijn zin configureer zit ik al gauw richting 38000 eurootjes. Dat is beslist geen peulschil Confused.
Ik wil jullie de genomen fotootjes niet onthouden.

Profiel  
 
vtske
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1639
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 18 januari 2019 04:14 PM
  [ # 8 ]

link

Ook (nog)eens een keuze gemaakt. in prijs vergelijkbaar met een Mini.

(Werknemer)1978-1983 Alle types CITROËN Demo, nieuw, tweedehands en overnames.(Werknemer-Medezaakvoerder) 1983-1989 BX16 TRS 3X, BX19 TRD 1X, BX19D 1X, BX19RD BREAK 2X, BX TRD TURBO 1X. (Privé) 1989-2000 BX TRD TURBO,1992-1998 AX11 TRE, 1998-2000 SAXO 15D SX, 2000-2008 XSARA BREAK 19D,2004-2011 SAXO VTS 1400,2008-2014 PEUGEOT 307 14 HDI,2011-tot heden New C4 EXCLUSIVE 16 EHDI 112 EGS6,2014(zoon)2016-tot heden C4 GRAND PICASSO EHDI 115 BVM6.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 22 januari 2019 10:42 AM
  [ # 9 ]

@ V Zesserke

Wow, je GTI By Peugeot Sport gestolen? Mijn hemel! Wat eeuwig zonde en vervelend. Waar hebben ze hem gejat? Bij je thuis of elders? Tjongejonge. En dan weer een beetje on topic: Die DS3 Crossback is best aardig om te zien, maar kan niet in de schaduw van je GTI staan, zeker motorisch niet. Scheelt bij de zwaarste uitvoering bijna 100 pk…

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 22 januari 2019 10:49 AM
  [ # 10 ]

Correctie: scheelt 120 pk. Scheelt een nieuwe ‘gewone’ DS3 (plus 10 pk).

Profiel  
 
V-zesserke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 4 Sportchic 2.0 Blue HDI 180
Gepost: 24 januari 2019 09:59 PM
  [ # 11 ]

Ja, de Gti was gestolen maar is intussen gelukkig terug gevonden. Hij stond al aan de Franse grens en met Franse nummerplaten, moet het werk geweest zijn van een georganiseerde bende autozwendelaars. Volgens de politiediensten is hij in goede staat en er is een sporenonderzoek op gebeurd. Verder zijn ze vrij karig met info in belang van het onderzoek. Hij gaat nu op transport naar de dealer waar men hem gaat nakijken in samenspraak met een expert van mijn verzekering, daarna kan ik hem terug inschrijven of hem van de hand doen. Het zal eerder het eerste zijn maar of ik me er nog veilig in ga voelen, blijkbaar is zo’n Gti gewild door ongure types en wat als ze morgen een pistool tegen mijn hoofd zetten?
Maar terug on topic, die Ds3 Crossback staat me wel aan ook al kan je dat niet echt vergelijken met de Gti en al zeker niet op vermogensvlak Crying or Very sad. Maar ik denk dat ik er best in zou kunnen leven mocht het een 155 pk, 240Nm zijn. Er zou trouwens voor volgend jaar een Performance 225 op stapel staan.
Echter met het huidige verkeer hier kan je je steeds harder afvragen of je dat vermogen echt nodig hebt, maar toegegeven het is heus wel fijn als je er al eens gebruik van kan maken.
Voor het ogenblik rij ik trouwens met een Opel Astra Break 1.0 dat heeft een 105 pk en 170 Nm, nou dat is toch echt cry.
Ik heb het autosalon van Brussel een bezoekje gebracht en daar de Ds3 Crossback nog eens gaan keuren, nog eens de afwerking is zeer behoorlijk. Ik ben ook zijn concurrenten eens gaan bekijken en vooral de Mini’s halen zeker een gelijkaardig afwerkingsniveau, de Audi Q2 is echter beduidend minder afgewerkt (die deurpanelen… Made by Tupperware…) en ook de A1 is in het zelfde bedje ziek terwijl de A3 dan weer ineens top is op dit vlak.
Dus er staat in mijn ogen een fraai product en er leek me ook veel belangstelling voor te zijn, hopelijk vertaald het zich in behoorlijke verkoopcijfers. Wel blijf ik erbij dat de prijzen naar de stevige kant zijn en zich op de hoogte van de mini bevinden maar gelukkig wel onder het niveau van Audi want de prijzen van die 4 nullen slagen alles en toch verkoopt het als zoete broodjes huh.
Ben benieuwd naar de eerste rijtesten en wil hem zelf bij de voorstelling ook eens gaan proefrijden.

Profiel  
 
vtske
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1639
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 24 januari 2019 11:37 PM
  [ # 12 ]

Ik heb ook op ‘t salon de DS3 Crossback gaan bekijken, pff dat valt me echt tegen voor een 5 deurs model.
Achter is weinig beenruimte, voor een normale lengte van persoon zoals ik, in en uitstap is zeer hinderlijk vanwege hoge dorpel en lage vloeren, die prijs en optielijst ondanks een zeer prachtig interieuur, valt ie wel in de duurdere klasse.
Deze zal ook niet op de oprit komen te staan.

(Werknemer)1978-1983 Alle types CITROËN Demo, nieuw, tweedehands en overnames.(Werknemer-Medezaakvoerder) 1983-1989 BX16 TRS 3X, BX19 TRD 1X, BX19D 1X, BX19RD BREAK 2X, BX TRD TURBO 1X. (Privé) 1989-2000 BX TRD TURBO,1992-1998 AX11 TRE, 1998-2000 SAXO 15D SX, 2000-2008 XSARA BREAK 19D,2004-2011 SAXO VTS 1400,2008-2014 PEUGEOT 307 14 HDI,2011-tot heden New C4 EXCLUSIVE 16 EHDI 112 EGS6,2014(zoon)2016-tot heden C4 GRAND PICASSO EHDI 115 BVM6.

Profiel  
 
kurk_droog
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 22-08-2016

Gepost: 30 januari 2019 08:59 AM
  [ # 13 ]

Prachtige auto, over 2 jaar misschien een kanshebber als opvolger van mijn C3 alhoewel ik de hybride mis en de e-tense qua actieradius niet perfect vind.

Heeft iemand al de systemen / software kunnen testen? Grote vooruitgang of gelijk aan die van de laatste Citroen modellen ( C3 / C4)?

Profiel  
 
V-zesserke
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 4 Sportchic 2.0 Blue HDI 180
Gepost: 30 januari 2019 10:30 AM
  [ # 14 ]

Ook mijn mening, ik mis inderdaad ook een hybride versie en de e-tense kan me misschien wel overhalen om de overstap naar elektrisch te maken maar dat zal afhangen hoe hij rijdt en wat de prijs gaat zijn. Dat eerste zal misschien best meevallen, het tweede daar vrees ik wat voor gezien de prijzen van de normale versies al best stevig zijn.
Maar de wagen zelf is hier eveneens een kanshebber om ooit op de oprit te staan, in zo’n mooi kleurtje love5.
Ik heb op het salon de systemen en software even getest en de indruk dat het al wat sneller reageert als in mijn 2 jaar oude 308 Gti, bovendien zal het sowieso moderner zijn als wat beschikbaar was bij PSA. Voor zover ik weet zijn ze ook met een aantal andere fabrikanten scheep gegaan als in het verleden toen het vaak Italiaanse toestanden van Magneti Marelli waren of van de Harman groep. Nu shopt PSA ook bij het Duitse Continental (vroeger Siemens-VDO) en voor de hifi bij het Franse Focal.
Tijd zal uitwijzen of er beterschap is, hopen maar want het systeem in de 308 is geen hoogvlieger en dat in onze Ds4 (Magneti Marelli?) nog minder.
Ook de Denon in de Peugeot is maar gemiddeld en ik kan alvast zeggen dat de Focal zowel in de Ds 7 Crossback als de Ds 3 Crossback een flinke verbetering zijn!

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 474
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 16 februari 2019 04:12 PM
  [ # 15 ]

Vanaf prijs in NL €30.190 ! Heb je ook een C5 Aircross voor.

Heb een niet al te chique versie geconfigureerd: bijna €38.000,00 !!!

 

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook