2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Fiat 242 Turbo Diesel
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 05 juni 2018 10:24 PM
  [ # 16 ]

Ik ben, uiteraard, buitengewoon benieuwd hoe dit gaat aflopen! Ben ook zeer benieuwd naar de prestaties.
Ik kamp ook met chronisch vermogenstekort, ofschoon ik de 2.5D heb.
Als dit goed gaat werken gloort er hoop op een relatief eenvoudige ombouw!

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juni 2018 01:56 PM
  [ # 17 ]

Ben ook wel benieuwd. Zou op hellingen en bij het accelereren aardig schelen. Qua vermogen (turbodiesel zonder intercooler levert in de CX minder dan 100 pk) zou de bak en tandwielkasten dit aan moeten kunnen. Als je ook echt sneller wilt op de snelweg moet er dan nog wel wat aan de overbrenging moeten gebeuren.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 07 juni 2018 02:05 PM
  [ # 18 ]

Ik zou niet weten waarom? Met de standaard 2.5 D is de 100 km/u haalbaar zonder wind. Het lijkt me toch dat je met een 30 pk meer die 100 km/u ook wel gaat halen met wind tegen? Ik bedoel, we hebben het over campers, dus waarom zou je veel sneller willen dan dat?
Ik bedoel, 120 km/u vast kunnen houden is natuurlijk wel erg prettig, maar dan gaat ie nog meer zuipen, dan is de lol van het 120 rijden er gauw af, lijkt mij.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juni 2018 02:09 PM
  [ # 19 ]

Mee eens, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat de maximumsnelheid met het extra vermogen niet toeneemt. Als je naar 110 of 120 wilt als kruissnelheid is het voor de motor fijn als die niet op maximum toerental hoeft te draaien. Scheelt ook in de herrie.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 07 juni 2018 02:12 PM
  [ # 20 ]

Ah zo! Ja, daar zit wel wat in, natuurlijk. Ofschoon ik geen flauw idee heb hoeveel toeren het machientje draait bij 120.
Persoonlijk vind ik het het belangrijkste dat ik de 100 km/u kan vast houden bij wind tegen en tegen heuvels op.
Met 100 km/u de Kasseler Berg op zou ideaal zijn, maar acht ik met de set-up van TS niet direct mogelijk.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Michel-v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 13-05-2018

Gepost: 08 juni 2018 12:52 PM
  [ # 21 ]

Ik ben ook erg benieuwd wat het gaat doen.
Heb momenteel heel de bak uit elkaar liggen om onderandere de synchromesh ringen te vervangen.
Ook ga ik de reductie kasten van mijn 4bak overzetten op de 5bak.
Daardoor draait hij 6% minder toeren heb ik gelezen.
En misschien een ander pion en kroon wiel er in zetten.
Maar dat moet ik nog even uitzoeken en bekijken.

Verschuur Verspaningstechniek
Voor al uw draai en frees werk!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juni 2018 01:02 PM
  [ # 22 ]

Die reductiekasten omzetten zou zomaar nog weer zo’n supersimpele oplossing kunnen zijn. Scheelt toch weer iets. Ik blijf het volgen.

Profiel  
 
Michel-v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 13-05-2018

Gepost: 05 juli 2018 12:50 PM
  [ # 23 ]

Na een gedeeltelijke bak revisie de motor en bak weer samen gevoegd.



Inmiddels is de onderkant van de cabine geïsoleerd en hangt de motor weer op z’n plaats.

De bedrading heb ik aangepast en een nieuw contactslot geplaatst.
Ik kan hem nu gewoon gloeien en starten met het contactslot ipv de originele trekknop.
Ook heb ik het luchtfilter pas gemaakt.

Het volgende klusje is de uitlaat fabriceren en onderkant tectyleren.

Verschuur Verspaningstechniek
Voor al uw draai en frees werk!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 05 juli 2018 01:22 PM
  [ # 24 ]

Het begint er op te lijken! cool smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 05 juli 2018 01:30 PM
  [ # 25 ]

Dat schiet op! Gaaf man. Ben erg benieuwd wat je er straks van vind in vergelijking met de originele motor.

Profiel  
 
MarnixTange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 16-06-2018

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 16v Exclusive
Gepost: 05 juli 2018 03:20 PM
  [ # 26 ]

Gaaf project! M’n pa heeft ook 2 Fiats 242 versleten, in de jaren 80. En daarvoor een HY. De 2.5 diesel die er in lag was verschrikkelijk lui, maar niet stuk te krijgen. Dat was toch dezelfde diesel die ook in een CX lag?

Autohistorie:
Renault Clio 1.9d
Peugeot 206 2.0HDI
Seat Terra 1.4D
Skoda Fabia combi 1.9TDI
Peugeot 308 SW 1.6 16v VTI
Peugeot 306 break 1.8 16v
Citoen C4 2.0 16v exclusive

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 05 juli 2018 04:10 PM
  [ # 27 ]

Goed bezig man. Misschien dan een hitteschild tussen turbo en dynamo nog wel het overwegen waard is.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 juli 2018 06:34 PM
  [ # 28 ]
MarnixTange schreef:

Gaaf project! M’n pa heeft ook 2 Fiats 242 versleten, in de jaren 80. En daarvoor een HY. De 2.5 diesel die er in lag was verschrikkelijk lui, maar niet stuk te krijgen. Dat was toch dezelfde diesel die ook in een CX lag?

Nee, het is een diesel-versie van het DS blok, de CX draait de andere kant op. Het cx blok ligt wel in de C25, maar daar ligt het buikdans voorin.

Profiel  
 
Michel-v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 13-05-2018

Gepost: 09 juli 2018 09:55 PM
  [ # 29 ]
Profiel  
 
Michel-v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 13-05-2018

Gepost: 09 juli 2018 09:56 PM
  [ # 30 ]
Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook