1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Manifold wordt plat gezogen
Sunfield
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 02-08-2006

Gepost: 19 juni 2018 10:08 PM

Tijdens het stationair draaien van de motor (2500 GTI), is de onderdruk in de inlaatbuis (manifold) (kunststof uitvoering-zwart) zo hoog dat deze plat gedrukt wordt.
Dit lijkt me niet normaal. Is dit een bekend probleem en wat kan ik hier tegen doen.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 20 juni 2018 12:24 AM
  [ # 1 ]

heb ik ook gehad, in een lange file in de hitte in zuid frankrijk. De auto startte nauwelijks meer
ik heb een andere gemonteerd, alternatief is een metalen van een 2400

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 juni 2018 09:09 AM
  [ # 2 ]

Zijn die 1 op 1 uitwisselbaar?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 20 juni 2018 11:28 AM
  [ # 3 ]

Dat heb ik nog nooit meegemaakt surprised

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 20 juni 2018 12:01 PM
  [ # 4 ]

Het is iets dat wel vaker voorkomt bij de kunststof inlaten op de 2500. Het ziet er wel curieus uit. De meest duurzame oplossing is inderdaad het monteren van de metalen inlaat van een 2400.

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 20 juni 2018 01:05 PM
  [ # 5 ]

Alvast een teken dat je motor in prima conditie verkeert!

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 20 juni 2018 11:56 PM
  [ # 6 ]

past niet 1 op 1 volgensmij, diameter van de flens is anders, als ik zo uit mijn geheugen put
Maar moet redelijk gemakkelijk passend te maken zijn

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 24 juni 2018 02:33 PM
  [ # 7 ]

dit plat zuigen van de inlaatbuis is wel de reden dat de Turbo motoren (en dus blijkbaar de 2400 ook) de aluminium inlaat hebben. Die kun je dus vervangen, maar dan snap ik nog steeds niet waarom je ineens dit probleem hebt. Er lijkt me iets meer aan de hand, buis vervangen lijkt mij dan ook symptoombestrijding.

De 2400 was er voor de 2500, waarom heeft de 2500 dan geen alu-inlaat gekregen?

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 24 juni 2018 02:56 PM
  [ # 8 ]

Is nou eenmaal zo. Hoeft geen oorzaak te hebben. Gebeurt spontaan.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juni 2018 07:09 PM
  [ # 9 ]

Ik dacht dat een Turbo inlaat anders was dan die van een 25 GTi of 2400 IE.

Zijn die niet kleiner van diameter?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 juni 2018 09:39 PM
  [ # 10 ]
cxj schreef:

Is nou eenmaal zo. Hoeft geen oorzaak te hebben. Gebeurt spontaan.

Dit is natuurlijk klinkklare onzin. Niets gebeurt zonder reden, alles heeft een oorzaak.
Dat je het niet eenvoudig kan verklaren betekent niet dat het geen oorzaak heeft.
Mogelijk heeft het te maken met de duurzaamheid van het kunststof die gebruikt is? Wellicht verlopen de eigenschappen met de jaren door de temperaturen bij het motorblok. Mogelijk is het gewoon een inferieur ontwerp wat altijd al instabiel is geweest.

Ik weet het niet, maar ik weet wel dat een reden moet zijn Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 26 juni 2018 05:45 PM
  [ # 11 ]

Dat kan wel wat minder, wijsneus. Mijn reactie was op de post van le look le plus cool waarin hij zich afvraagt of het platzuigen niet het gevolg kan zijn van een ander probleem. Ik heb het zelf ook wel eens gehad namelijk. Is gewoon ouderdom van het plastic o.i.d en gelukkig niet het gevolg van iets ernstigs.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 juni 2018 08:20 PM
  [ # 12 ]

Doen we nu wel weer lief tegen elkaar kiss

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 juni 2018 10:05 PM
  [ # 13 ]

Pardon? In mijn reactie zeg ik alleen dat iets niet zonder reden gebeurt.
Dat wordt beantwoord met ‘Dat kan wel wat minder, wijsneus’.

In mijn beleving is een forum is een plek voor discussie en dien je de ruimte te hebben om elkaar aan te vullen, dan wel te corrigeren.
Ik deed dat laatste. Dat wordt blijkbaar niet gewaardeerd. Maar nu zal ik wel weer een wijsneus zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 26 juni 2018 11:11 PM
  [ # 14 ]

techneuten zijn eigenwijs, niet boos worden.

surrender

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 28 juni 2018 03:10 PM
  [ # 15 ]

eigenwijs betekent dat de techneut sowieso zijn kennis zelf verzonnen heeft en dat is in de regel niet zo. Techneuten zijn misschien stug of soms zelfs wat bot wil ik nog wel inkomen, maar dat doet volgens mij nog niks af aan de inhoud. (ik doel hier op niemand, voordat ik daar weer van beticht wordt)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook