ervaring gezocht met C3 2004
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 02 juli 2018 09:33 PM

Omdat ik vanwege een beenblessure en veel gedoe met m’n vorige dagelijkse ‘nieuwe auto’ (de rest is allemaal 25+) momenteel op zoek ben naar iets nieuws, kwam ik op aanraden van iemand een Citroën C3 automaat uit 2004 tegen. Geen sensodrive, maar een ‘klassieke’ automaat.

Ik ben echt op zoek naar een auto met automaat en CC, en deze c3 heeft dat toevallig. Alleen heb ik absoluut geen ervaring met deze bakken.
De motor is een TU, type KFV. Auto heeft 64.500 km gelopen.

Hoe zit het met de d-riem bij deze auto’s? koppakkingen? (het is een TU immers) en de bak zelf? Ik ben benieuwd.

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 07 juli 2018 08:54 AM
  [ # 1 ]

echt niemand ervaring met een c3 automaat?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 juli 2018 11:23 AM
  [ # 2 ]

Mijn ervaring ( niet mijn auto, uit 2004, heeft nu geen 100.000 km gelopen).
De C3 met 1.4 volautomaat rijdt prima en aangenaam.
Als je veel rijdt gaat het verbruik je tegenvallen, ( 1 op 12 of zo, je kan er zelfs 1 op 10 mee halen…. )  vooral in de stad/korte stukjes, als je weinig rijdt maakt dat op het totaal plaatje weinig uit. Verwacht geen racemonster maar je kan er goed 130 mee rijden op de snelweg.
In 80.000 km een keer een actuator in de bak vervangen. Het is een ZF 4HP14, die zijn op zich betrouwbaar. Je moet wel eens de bakolie vervangen. Geen problemen met de TU4 gehad.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 07 juli 2018 05:21 PM
  [ # 3 ]

Distributie is 120.000 km of 8-10 jaar, maar zou sowieso niet tot het eind doorrijden.

De 1.4 TU is een vrij simpel en betrouwbaar blok en blijft, mits goed/tijdig onderhouden, lang heel. Wel schijnt inderdaad de koppakking nog wel eens lek te gaan.

Zou me niet blindstaren op de lage km.stand. Veel hangt af hoe deze stand op de klok is gekomen: 100 ritjes per jaar van elk 45-50 km of 1000 ritjes van 4-5 km. Veel korte ritjes kunnen nl. tot verhoogd olieverbruik leiden.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 07 juli 2018 06:17 PM
  [ # 4 ]

ik ga er vooral snelweg mee rijden, het is zegmaar max 10 minuten over een 80 km weg van huis naar de snelweg en 5 minuten van de snelweg naar mijn werk. Het spreekt me met name aan omdat ik nogal eens in de file beland. Door al dat gekoppel en gerem heb ik last gekregen. daarnaast heeft hij ook cruise control, wat weer super is op de snelweg. Het klinkt iig alsof het waard is eens te gaan kijken!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook