













































Totaal aantal Berichten: 40975
Geregistreerd: 26-02-2005
- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
paso schreef:
Het is door de gratis overname van Chrysler dat PSA nu nog bestaat, de succesnummers Horizon en 309 waren Chryslers..
dat is niet helemaal waar. De 205 en de BX, ontwikkelingen van eind jaren 70 begin jaren 80, stonden al klaar en waren zeer succesvol, met name in de export. De 309, wat inderdaad een opgepluste horizon was, verkocht internationaal lang niet zo goed als de 205.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
De 205 heeft zijn styling van de Talbot Arizona
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
























Totaal aantal Berichten: 5791
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik ben in ieder geval ook voor groen.





















Totaal aantal Berichten: 2062
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb een antipathie gekregen tegen deze espace sinds we er in Frankrijk door getorpedeerd zijn toen we met de Dsuper op vakantie waren…..maar het is natuurlijk gewoon eigenlijk wel een gave bak. Maar doe dan inderdaad mar die laatste blauwe die je zelf ook al aangaf als favoriet
paso schreef:De 205 heeft zijn styling van de Talbot Arizona
Historisch incorrect: De 309 werd ontwikkeld op een verlengde basis van een 205, en dus 2 jaar NA de 205 door de Simca ontwikkelaars in Poissy voor wat betreft de techniek, met styling in de UK. De deuren zijn aangepaste 205 deuren bijvoorbeeld, het design center in de UK kreeg orders uit Frankrijk. ( Dat zijn feiten).
De jaren 1980-1981 waren zeer moeilijk voor PSA.
Uit mijn geheugen: Het imago van Chrysler in Europa in de tweede helft van de jaren 70 was een catastrofe geworden: De overgang naar het merk Talbot was onduidelijk, de naam Simca was veel bekender ( buiten de UK) , Chrysler stond niet voor kwaliteit en de Simca 1100 was op het eind van z’n leven. De Horizon roestte nog erger dan de 1100 ( en veel andere auto’s in die tijd), de motoren waren achterhaald en zo’n Horizon had als directe concurrenten de VW Golf, de eerste voorwielaangedreven Kadett en ford escort: Kon er niet tegenop, ondanks dat hij auto van het jaar werd: PSA had een groot probleem. Pas toen de 205 goed begon te verkopen en daarna de BX , de AX en de 309 kwam er weer lucht en met de 405 ging het weer bergop eind jaren 80. ( Dat is mijn mening). Wij ( Citrofielen) zijn goed in PSA bashing, maar ik stel voor dat we ons voor wat betreft de geschiedenis proberen te baseren op feiten. Misschien moeten we daar maar een apart topic voor starten ?
To err is human, not to err is divine.



Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 12-03-2004
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- Visa Leader
- C5 C5 Break 2.0 16v
Wat een gave bak zeg! Persoonlijk vind ik rood wel goed staan. Wat leuk dat je deze zo gaat oppakken!
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D























Totaal aantal Berichten: 4905
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Je hebt mijn stem voor groen, veel leuker en ook aparter!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Idemdito, groen!!
Timo, gewoon weg een geweldige aankoop!
Het groene ziet er fantastisch uit maar neig toch naar blauw.
OOPS
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste












Totaal aantal Berichten: 1104
Geregistreerd: 30-04-2006
- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
GROEOEOEOEN! Gave retro kleur. Toffe foto’s samen met de Fuego
Huidig assortiment: 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004,C3 1.6 e-HDI 2012
















Totaal aantal Berichten: 1582
Geregistreerd: 29-07-2003
- 2CV AZ-A
- C3 1.4i 16v Exclusive sensodrive
Mee eens , groen ! Dat blauw is leuk maar veel te “ gewoon “
Citroën 2CV AZ-A ‘68 Bleu Weekend
Citroën C3 1.4i 16v Exclusive sensodrive ‘05 Rouge Lucifer nacré
Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17 Gris Platinium












Totaal aantal Berichten: 1192
Geregistreerd: 30-11-2009
- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
BLAUW, heeft stijl.
Adri
Groen! Da’s lekker fris en combineert goed met gele lampen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik zou ook voor groen gaan!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Doe wat je zelf mooi lijkt, Timo. Succes met de wagen gewenst.
Groet, Jan