1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
mijn zoektocht
dimi_v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 27-12-2017

Gepost: 14 september 2018 07:39 PM

Beste forummers,

Zoals al eerder te lezen heb ik in mei op citromobile expres niet met de CXperience meegedaan om verslaving te voorkomen en de rationaliteit laten zegevieren (kost alleen maar geld, het is niet nodig want prima lease auto, etc etc). Toch bleef de afgelopen maanden een hobby auto kriebelen en hoewel ik veel auto’s leuk vind en kan waarderen is Citroën voor mij de laatste jaren meer in beeld gekomen. Iets met (jeugd)sentiment, een erg actieve community en het woord eigenzinnig hoeft niet eens genoemd te worden (nu toch gedaan Very Happy )

In de zomermaanden oriënterende geweest voor een 2CV, diverse bezocht en gereden. Leuk! Maar wel echt voor erbij en dat wordt misschien toch wel beetje te gek. Ik heb de markt in de gaten gehouden en een beetje leuke kost in aanschaf misschien niet zo heel veel minder (of meer zelfs) als een CX. Ook dat stiekem goed in de gaten gehouden. En dat beeld van aanschafprijs vs de kwaliteit van een 2CV werd nog pijnlijker duidelijk op 100 jaar Citroën.

Met het naar buiten lopen nu toch maar wel een proefrit gemaakt, met de 2.0 Pallas van Hydraulique. Waarvoor dank want toen wisten mijn vriendin en ik het zeker dat er een leuke CX mag komen.

Dus nu weer een tijd actiever alle verkoopkanalen in de gaten aan het houden, nog ‘n keer het CX boek van Michael doorgelezen, teruggebladerd, nog eens wat opzoeken… heel stiekem hoop ik dat een CX zo goed bevalt dat mijn lease auto uit de bijtelling kan, dan heb ik 300 in de maand extra te spenderen (onderhoud, brandstof). We rijden daar namelijk eigenlijk relatief weinig privé mee. Zonder vakantie met caravan naar Frankrijk vraag ik mij af of ik 6000 privé km per jaar haal.

Voor mijzelf is er nu tijdens de oriëntatie toch al wel een wensenlijstje gekomen.

Het moet sowieso een serie 1 worden, dat is het meest onze smaak. Lekkere jaren 70/80 auto met dito kleur en interieur. Zeker geen voorkeur voor snelle versies, liefst een betrouwbare Douvrin 2.0 waarmee je meteen in modeljaar 1980 komt. Mocht de auto bevallen en blijven en over een tijd 40 jaar worden is LPG dan ook te overwegen (technisch en financieel). 5 bak, liever geen leer. Dat staat wel mooi maar plakt teveel in de zomer en is te koud in de winter weet ik uit ervaring. Hoe mooi het ook staat. En ook het blauwe interieur laat ik aan mij voorbij gaan.

Trekhaak zou leuk zijn, isother pakket is welkom, elektrische ramen voor en dan heb ik veel belangrijke zaken gehad. Wij hebben het geluk dat we de buitenspiegels niet hoeven te verstellen als we van bestuurder wisselen dus van binnenuit hoeft dat niet perse bediend te worden. Wat mij ook aanspreekt is het typische chrome/RVS en laat dat nou net ieder jaar vanaf 1980 minder worden, op de “instap” versies.

Ik heb wat voorbeelden van auto’s waar ik met jullie eens over van gedachte wil wisselen, misschien zit er iets voor me bij of komt er snel wat passends op mijn pad.

CX 2.0 RE 1980
Op de foto’s spreekt deze auto mij wel aan maar meer info dan dat er DIRAVI op zit heb ik nog niet uit de eigenaar kunnen halen, misschien is hij te druk. Maar ik mag aannemen als je een auto 4 jaar in bezet hebt, en 2 jaar terug hebt laten spuiten dat je dat niet doet als het technisch geen betrouwbare wagen is. Ik wacht meer info af want de kleur spreekt me aan net als interieur. Hopelijk heeft de auto isother pakket. Dan nog een trekhaak en een jaar overgangsregeling. Bij gebleken geschiktheid is dan LPG het overwegen waard. Enige wat ik nu aan de auto om te zien minder vind zijn de zwarte hoeken op de voorbumpers. Ik heb niet kunnen achterhalen welke modellen/jaren daar nou verschil in zit. Dat is wel aan te passen vermoed ik.

CX 20 1984
Persoonlijk vind ik dit ook een gave kleur, leuk ook dat het een origineel NL kenteken is. En hier is zeker veel aan verspijkerd qua onderhoud. Interieur lijkt ook erg netjes. Lak is te overzien, als auto goed blijkt is wel de moeite waard om keer te spuiten. Maar wel 1984, dus voorlopig nog geen gunstig MRB tarief, kwartregeling dwingt mij om onze 2e auto te houden of toch de bijtelling niet te ontlopen. Maar wat ik vooral mis bij deze auto zijn alle chrome/RVS accenten. Die zijn na 1980 bijna geheel verdwenen op de eenvoudigere versies. Zonde dat de raamstijlen, deurklinken en/of spiegels matzwart zijn (in 1984 juist heel hip waarschijnlijk). Dit aanpassen is wellicht vloeken in de kerk maar zijn dergelijke spullen nog wel te vinden? Lastig volgens mij.

CX 20 1982
Deze auto spreekt mij ook aan ivm de kleuren, interieur en vooral ook veel onderhoudshistorie. En hier zit het verhaal van mogelijk gunstig MRB een beetje tussen twee bovenstaande in. Maar ook wel weer weinig RVS/chrome naar mijn smaak. En nog geen trekhaak wat wel handig kan zijn als je van kamperen houdt. En wellicht een karretje erbij voor verhuizen, klussen, milieustraat want bagageruimte is niet zo royaal als van mijn station Laughing

Gaat er nog iets mis in mijn redenering mbt de Douvrin motor icm onderhoud/storingsgevoeligheid/LPG mogelijkheden? Mensen wellicht bekend met één van deze auto’s? Dit is een beetje het budget waarin ik zoek, hoeft geen concoursstaat auto te worden. Dan is er nog ruimte voor wat onverwacht en gepland onderhoud.

Bedankt alvast voor meedenken en kijken!

 

Profiel  
 
verkuilm
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1936
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 15 september 2018 10:34 AM
  [ # 1 ]

Klopt, voor het vervoeren anders dan mensen is een cx berlines niet geschikt. Kan verrassend weinig in!

Serie1 is wel een wat mindere auto dan serie2. maar kan wel.

Cx is prima auto om mee te rijden. Maar ze zijn wel gevoelig voor defecten. Echt alles kan stuk.
Om die reden, begin met een goede cx. Een die echt niet geroest is. En echt goed rijdt.
Een trilling een rare Knak(behalve de deuren das altijd) is meestal veel meer werk dan je denkt.

Roest is echt een ding, maar is op een brug goed te zien, de bekende plekken zijn wel te vinden op internet/forum.
(kofferklep, linksachter rechts achter, vloerplaten, dorpels, leiding werk, serie 1 deuren)

Gas geen ervaring mee, maar heeft de naam wel goed te werken. Maar met 6000 per jaar,?

Douvrin blok is taai, maar ze lekken bijna allemaal olie. Bekend punt is carter.

Schuifdak is bij serie wel te doen, Serie 2 niet aan beginnen, roest.
Het zijn in de zomer wel bloed hete autos kan ik je uit ervaring vertellen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
dimi_v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 27-12-2017

Gepost: 15 september 2018 10:41 AM
  [ # 2 ]

6000 in de lease auto à 300 per maand, en dan denk ik nog ongeveer 8000 met onze 2e auto. Zou totaal dan ergens tussen de 12 en 14 duizend worden als we er nog maar 1 privé auto op na gaan houden (was niet helemaal duidelijk). Dan is belastingvrij LPG met relatief eenvoudige installatie snel terugverdient. Maar dat is wel van ondergeschikt belang.

Maar mensen een (vage) mening over de auto’s die ik laat zien, of eventueel bekend mee?

Bedankt voor je reactie!

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 738
Geregistreerd: 08-11-2007

- C5 2.0i Break Ligne Prestige
- CX 2200
Gepost: 15 september 2018 12:01 PM
  [ # 3 ]

Hey dimi-v, een mooie zoektocht en goed om te zien dat je al heel erg goed voorbereid aan de start staat. Je weet al wat je wilt en wat je niet wilt, dat is het halve werk.

Geen van de drie opties die je aangeeft zorgen voor rode vlaggen bij mij, ze zien er alledrie vanaf de advertenties netjes uit en hebben prijzen die niet idioot zijn. De laatste is de duurste maar die ziet er ook het ‘gaafst’ uit en komt van een garagebedrijf ipv van een particulier, dat kan een voordeel zijn als je onverhoopt ergens voor terug moet na de aankoop. Persoonlijk ben ik erg weg van de eerste, die in vert tamaris met het chroom, die kleur is toch wat levendiger dan de vert chartreuse en gris espadon van de anderen en dat kan ze goed hebben! Die eerste heeft trouwens iig het isother-pakket, dat hebben ze alledrie, dat kun je zien aan de getinte bovenste strook van de voorruit. Zelf vind ik de zwarte randen op de voorbumpers niet misstaan maar een andere bumper is wel te krijgen en zal de wereld niet kosten - misschien kun je zelfs iemand vinden die wil ruilen…

Leontien, Peter of iemand anders van de club zullen je het ongetwijfeld al hebben gezegd bij de rit tijdens 100 jaar Citroen maar als je een proefrit gaat maken, neem dan iemand mee met technische, CX-specifieke kennis en zonder roze zonnebril Smile In je enthousiasme is het heel makkelijk om te snel een aankoop te doen, liever verder zoeken dan al snel teleurgesteld te worden. Een oproep op het forum zorgt bijna altijd voor iemand die in de buurt woont en met je mee wil.

Heel veel plezier en succes met je zoektocht,
Jaco

Profiel  
 
verkuilm
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1936
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 15 september 2018 12:03 PM
  [ # 4 ]

de 82 er lijkt me de beste van deze drie.

of zoiets:
https://www.leboncoin.fr/voitures/1491936384.htm/

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
dimi_v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 27-12-2017

Gepost: 15 september 2018 01:56 PM
  [ # 5 ]

Ik zal zeker proberen om een kenner via het forum te strikken als ik serieus interesse heb. Ga eerst wel zelf kijken of überhaupt wat voor me is. Dat advies om een objectief persoon mee te nemen had ik ook gekregen (en vaak gelezen hier).

Met de auto van Hydraulique heb ik volgens mij wel mogen ervaren hoe een perfecte CX hoort te rijden en dat beviel mij wel. Uiteraard hoop ik een redelijk probleemloze auto te vinden maar besef me maar al te goed dat er nogal wat stuk kan. Nu woon ik gelukkig vlak bij Hydraulique (Oosterhout) en is het CX club magazijn ook redelijk dichtbij.

Een auto uit het buitenland is niet zo praktisch voor mij dus dat laat ik voorbij gaan. Overigens is de suggestie een mooie auto maar wel erg karig. Zoals ik zei zijn DIRAVI en elektrische ramen wel ècht het minimum. Maar bedankt voor het meekijken

Verder is deze 78-er ook mooi maar met 2400 wel dorstig ben ik bang. Maar hier zou lpg wel serieus een optie zijn natuurlijk. Maar dat komt dan wel weer boven op de wat hogere vraagprijs dan de andere exemplaren die ik geselecteerd had.

Groet Dimitri

Profiel  
 
Apprentice
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 648
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 15 september 2018 02:45 PM
  [ # 6 ]

Ik zou voor een serie 2 GTi gaan. Komt lekker mee met het moderne verkeer en heeft af fabriek een mooie complete uitrusting, soms zelfs airco, wat in een CX zeker geen overbodige luxe is! Mocht het verbruik een probleem zijn (voor zover mogelijk bij een hobbyauto): een 25 GTi rijdt ook uitstekend op LPG.

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 733
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- ID/DS Dspecial
- Dyane 6
- CX Athena
Gepost: 15 september 2018 08:30 PM
  [ # 7 ]

Ik heb een CX 1981 Athena waar we nog nauwelijks mee rijden sinds we een CX break hebben
Voor info stuur maar een mail of berichtje

Ex: 5x Xantia - 6x BX - CX 25D - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3267
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 september 2018 08:34 PM
  [ # 8 ]

Leuk, een zoektopic! Hier ga ik morgen uitgebreid op proberen te reageren!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
dimi_v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 27-12-2017

Gepost: 15 september 2018 09:10 PM
  [ # 9 ]

@Prowl bericht gestuurd!

@Nielsje ik heb jouw topic ook een heel eind doorgelezen, was een mooi avontuur en uiteindelijk goed geslaagd toch Smile

Bedankt voor meedenken alvast allemaal.
Dimitri

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39003
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 15 september 2018 09:20 PM
  [ # 10 ]
Apprentice schreef:

een 25 GTi rijdt ook uitstekend op LPG.

Mits een installatie is gemonteerd die om kan gaan met het wasted-spark systeem. En die installatie is duur. Daarbij is een serie 2 voorlopig nog niet mrb-vrij Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3267
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 september 2018 01:35 PM
  [ # 11 ]

Leuk, een zoektopic! Eens kijken wat eruit komt als de dit wat pragmatisch samenvatten.

dimi_v schreef:

- heel stiekem hoop ik dat een CX zo goed bevalt dat mijn lease auto uit de bijtelling kan, dan heb ik 300 in de maand extra te spenderen (onderhoud, brandstof).
- Het moet sowieso een serie 1 worden, dat is het meest onze smaak.
- Lekkere jaren 70/80 auto met dito kleur en interieur.
- Geen voorkeur voor snelle versies, liefst een betrouwbare Douvrin 2.0 waarmee je meteen in modeljaar 1980 komt.
- Mocht de auto bevallen en blijven en over een tijd 40 jaar worden is LPG dan ook te overwegen (technisch en financieel).
- 5 bak, liever geen leer.
- Trekhaak zou leuk zijn,
- Isother pakket
- Elektrische ramen voor.
- het typische chrome/RVS en laat dat nou net ieder jaar vanaf 1980 minder worden.

Het eerste wat in mij opkomt is een Athéna van modeljaar ‘80 of ‘81. Die hebben namelijk een 5-bak, chromen bumpers zonder rubber op de hoeken, nog het RVS schild op de c-stijl, Douvrin 2L, Isother, elektrische ramen en nog geleverd in leuke kleuren. Verder loopt zo’n 2L blok wel aardig netjes op gas.

Ga je voor een oudere auto, dan heb je vaak wel leukere kleuren maar heb je het originele Citroën blok. De 2L heeft de reputatie traag te zijn, de 2.4 carb drinkt wel wat. Een GTi of een Turbo is natuurlijk sneller maar die zullen ook wat duurder zijn. Voor alle CX-en geldt dat interieur delen lastig te vinden zijn, plaatwerkdelen is ook niet zo vanzelfsprekend. Onderdelen om de boel technisch te laten werken is wel prima te doen. Let wel, modeljaar ‘80 heeft nog een smalspoor onderstel, vanaf ‘81 zit je op breedspoor. Die onderdelen zijn beter te vinden. Trekhaak is makkelijk als die er al onder zit, maar is ook nog wel los te vinden. Zorg er dan wel voor dat je alle onderdelen (afhankelijk van het merk/model zijn dat wel 8 losse plaatjes/beugels buiten de haak zelf om). Budget is belangrijk om duidelijk te hebben, een goede cx of een cx goed krijgen kost nou eenmaal wat geld. Onderhoud is prijzig als je het laat doen, kan je zelf klussen en heb je niet altijd haast (want onderdelen vind je niet op elke straathoek), dan is ‘ie prima betaalbaar denk ik.

En dat brengt me bij je wens om een CX dagelijks te rijden. Dat kan wel, maar reken er dan wel op dat regen en zoute wegen z’n tol eisen van een cx. Ik ken wat mensen die een serie 1 dagelijks rijden (of reden), en dat gaat gewoon na een paar jaar roesten. Dus, je moet dan rekening houden met óf veel preventief onderhoud (volknetteren met vet), of accepteren dat je na een paar jaar de boel opnieuw moet laten lassen/spuiten. Een cx binnen parkeren scheelt wel een boel.

tot zover een hoop blabla, het probleem is natuurlijk dat nooit de auto te koop staat die je wil hebben op het moment dat je zoekt.

CX 2.0 RE 1980
Hopelijk heeft de auto isother pakket. Dan nog een trekhaak en een jaar overgangsregeling. Bij gebleken geschiktheid is dan LPG het overwegen waard. Enige wat ik nu aan de auto om te zien minder vind zijn de zwarte hoeken op de voorbumpers. Ik heb niet kunnen achterhalen welke modellen/jaren daar nou verschil in zit. Dat is wel aan te passen vermoed ik.

Lijkt me een nette auto. Heeft isother, te herkennen aan de groene band en de zonnekleppen bij de achterportieren (net te zien). Veel auto’s hebben dat wel hoor, in Frankrijk is ook wel veel geleverd zonder. Bumperhoeken zijn aan te passen maar is niet aan te raden. Bumperhoeken, zeker achter, zijn erg duur en lastig te vinden, omdat de bevestiging aan de achterbumper zelf altijd vastrot. Er komt water tussen de rubbers en de bumperhoek, waardoor het staal in het rubber ook gaat corroderen, met bolstaan / scheuren als gevolg. Als het niet hoeft, kom er niet aan.

CX 20 1984
Zonde dat de raamstijlen, deurklinken en/of spiegels matzwart zijn (in 1984 juist heel hip waarschijnlijk). Dit aanpassen is wellicht vloeken in de kerk maar zijn dergelijke spullen nog wel te vinden? Lastig volgens mij.

De strips zijn volgens mij gespoten RVS, maar dat kan ik mis hebben. Volgens mij is er wel eens eerder iemand geweest die ze gewoon kaal gemaakt heeft. 2e hands zou je kunnen vinden op een sloper, maar het netjes eraf krijgen is wel een zenuwklusje. Het is wel aan te passen, maar het kost wel veel tijd, geduld en geld. Dan is nog maar de vraag of het geheel uiteindelijk goed combineert. Je hebt het over spuiten van de auto, dat is ook prijzig. Ik zou goed van te voren bedenken wat je wil, wat je niet wil en wat je wel wil accepteren, ondanks dat het niet je voorkeur heeft.

CX 20 1982
Deze auto spreekt mij ook aan ivm de kleuren, interieur en vooral ook veel onderhoudshistorie.

Wat me opvalt is dat deze, en bovenstaande, alles behalve leuke jaren ‘70 / ‘80 kleuren zijn. Ik vind wat saai zelf. Wel zijn de drie auto’s die je hebt gevonden, zo op het oog, nog erg netjes van binnen, en dat is absoluut een pré. Ik weet niet hoeveel geld je wil spenderen aan onderhoud van de auto (ik lees 300 extra, maar dat is bovenop, hoeveel?) en ik kan niet helemaal uit je verhaal halen of je vooral een mooie auto wil hebben (en houden) of een gebruiksauto zoekt.

https://www.leboncoin.fr/voitures/1491936384.htm/

Dit vind ik wel een hele mooie auto! Helaas heeft ‘ie geen Diravi. Nog heel erg netjes van binnen!

https://m.facebook.com/groups/1513450818928307?view=permalink&id=2079284462344937&rt=11

Dat lijkt me ook wel een net ding! Ik heb zelf een 2400 met 5-bak uit ‘77 en haal daarmee 1 op 10 (98), zonder aanhanger. Je kan er zeker een keer gaan kijken, toch?

Apprentice schreef:

Ik zou voor een serie 2 GTi gaan. Komt lekker mee met het moderne verkeer en heeft af fabriek een mooie complete uitrusting, soms zelfs airco, wat in een CX zeker geen overbodige luxe is! Mocht het verbruik een probleem zijn (voor zover mogelijk bij een hobbyauto): een 25 GTi rijdt ook uitstekend op LPG.

Ik vind dit eerlijk gezegd een absoluut niet passend advies. De TS zoekt een serie 1 auto, vanwege het uiterlijk. Een serie 2 auto dan aanraden (ondanks dat deze wellicht beter mee komt in het verkeer), past helemaal niet bij wat de TS zoekt.

Ik zou ik ieder geval ruim de tijd nemen en niet over een nacht ijs gaan alvorens je er een koopt. Er zijn best veel CX-en in Nederland en er komt best regelmatig wat moois te koop voorbij. Veel plezier met zoeken!

 

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 733
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- ID/DS Dspecial
- Dyane 6
- CX Athena
Gepost: 16 september 2018 02:35 PM
  [ # 12 ]

“De 2L heeft de reputatie traag te zijn”

Dat gevoel heb ik dus echt niet in mn Athena
Komt vlot mee in het verkeer en snelweg doorkachelen kan ook prima

Mn CX break 2500D is pas traag Laughing

Ex: 5x Xantia - 6x BX - CX 25D - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3267
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 september 2018 02:43 PM
  [ # 13 ]

Ik doel op het 2L blok dat Citroën produceerde voordat het Douvrin blok erin kwam.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
dimi_v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 27-12-2017

Gepost: 16 september 2018 04:56 PM
  [ # 14 ]

Bedankt voor je bijdrage Niels! En alle anderen voor hun reactie.

Nielsje schreef:

Het eerste wat in mij opkomt is een Athéna van modeljaar ‘80 of ‘81.

Dat idee had ik ook al!

Nielsje schreef:

...Budget is belangrijk om duidelijk te hebben, een goede cx of een cx goed krijgen kost nou eenmaal wat geld. Onderhoud is prijzig als je het laat doen, kan je zelf klussen en heb je niet altijd haast (want onderdelen vind je niet op elke straathoek), dan is ‘ie prima betaalbaar denk ik.

Mocht het reëel om geen lease auto privé te gebruiken dan zou ik in ieder geval 300 meer te besteden hebben per maand, en dan nog zal er best wat bij moeten. Als je naar mijn ‘selectie’ kijkt dan is mijn zoekgebied voor aanschaf max. 5000 euro. CX clubleden (en her en der op forum) melden dat voor 5-6 duizend een ‘goede’ CX mogelijk is. Ik heb het niet over een concoursstaat auto, maar praktisck bruikbaar dus binnen CX normen betrouwbaar Laughing

Nielsje schreef:

En dat brengt me bij je wens om een CX dagelijks te rijden.

Dagelijks in de zin van waarschijnlijk gebruik makend van de overgangsregeling, dan zal ik het die maanden samen met mijn vriendin met een 206 cabrio moeten doen Smile Aangezien we met zijn tweeën zijn is het niet ondoenlijk, wel onpraktisch. We zijn er al wel achter dat niet verstandig is om geheel afhankelijk van 1 privé voertuig te zijn…. als het een CX is dan. Dat zal dan nog minder km’s per jaar betekenen voor een CX, gas is dus niet interessant en alleen een “plus” als ik een MRB vrije auto zou kunnen aanschaffen die past binnen het plaatje en toevallig al voorzien is van een installatie.

Nielsje schreef:

Wat me opvalt is dat deze, en bovenstaande, alles behalve leuke jaren ‘70 / ‘80 kleuren zijn. Ik vind wat saai zelf.
...en ik kan niet helemaal uit je verhaal halen of je vooral een mooie auto wil hebben (en houden) of een gebruiksauto zoekt.

Het is geen Brun Scarabee, oranje of Vert Papyrus inderdaad Smile Maar karakteristieker dan zilvergrijs (ik dacht dat de 82-er meer grijs bruin is?) Maar dat is smaak natuurlijk. Ik wil en hoef geen concoursstaat auto, wil sleutelen en de auto vervolgens leuk gebruiken als volwaardig vervoersmiddel (lange ritten, vakantie, meetings, boodschappen, regelmatig woon-werk verkeer voor mijn vriendin). Iets aparts is het in ieder geval.

Nielsje schreef:

Ik heb zelf een 2400 met 5-bak uit ‘77 en haal daarmee 1 op 10 (98)

Dat valt nog goed mee!

Nielsje schreef:

Ik zou ik ieder geval ruim de tijd nemen en niet over een nacht ijs gaan alvorens je er een koopt. Er zijn best veel CX-en in Nederland en er komt best regelmatig wat moois te koop voorbij. Veel plezier met zoeken!

Bedankt, dat is ook mijn idee en ik heb inmiddels ook contact met Prowl, zou ook zomaar wat voor mij kunnen zijn.

Prowl schreef:

“De 2L heeft de reputatie traag te zijn”

Dat gevoel heb ik dus echt niet in mn Athena
Komt vlot mee in het verkeer en snelweg doorkachelen kan ook prima

Dat viel mij met het rijden in de auto van Angelique/Hydraulique dus ook reuze mee. Vlot genoeg (voor mij dan)

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 733
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- ID/DS Dspecial
- Dyane 6
- CX Athena
Gepost: 18 september 2018 08:53 AM
  [ # 15 ]
Nielsje schreef:

Ik doel op het 2L blok dat Citroën produceerde voordat het Douvrin blok erin kwam.

Wat is het verschil in prestaties dan ongeveer?

Ik heb wel eens een 2.0 van 1980 bekeken maar er niet in gereden
Prachtwagen, strak in de lak en toen keek ik aan de onderzijde en heb toen snel bedankt (kromme ski’s en roestgaten in de kofferbak)

Ex: 5x Xantia - 6x BX - CX 25D - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook