1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Zoektocht naar een fraaie cx in Italië of Nederland
Bolo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 18-09-2018

Gepost: 19 september 2018 01:12 PM

Beste forumlezers.
Ik heb bij een ander topic al klein vermeldt dat ik op zoek ben naar een fraaie CX. Het leek me niet gepast om daar mijn vragen te stellen, vandaar dat ik een nieuwe open.
Inmiddels heb ik 2 cx’en op het oog, een 2,5 trd 1 en een 2,5 prestige automaat. De eerste met weinig km bij een dealer en een “verstandigere” keuze de tweede bij een particulier, ook niet veel kilometers en een “mooiere” keuze. Prijzen lopen niet ver uit elkaar, kleine 10 mille, kilometers niet, maar uitstraling zeker. Nu neig ik erg naar de Prestige, maar ik hoor veel dat de automaat gecombineerd is met een korte overbrenging, m.a.w hij draai 4000 toeren bij 120 km/u. Betekend dit niet een enorme afbreuk aan comfort? Ervaringsdeskundigen? En ik zou hem dan wellicht op gas willen zetten, maar eigenlijk zonder risico dat het de auto slechter maakt…Kennen jullie een goed adres en zijn er doorslaggevende ervaringen?

Blijf de nuance zoeken

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 19 september 2018 01:21 PM
  [ # 1 ]

Geen idee hoe diesels op dit moment in Italië aan strenge milieu wetgeving moeten voldoen, weet dat hier in west europa diesels geen drol meer waard zijn en niet te verkopen. Als je een cx koopt waarvan je verzekerd wil zijn dat deze de waarde een beetje blijft behouden zou ik voor een benzine kiezen. Een prestige is al helemaal geweldig. 

wat dacht je van deze met airco in deze kleur

https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-cx-2-0-pallas-benzine-groen-2e50c6e3-46a7-401f-e043-1250030a7e3a?cldtidx=7

of dit ruimte wonder

https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-cx-familiale-benzine-beige-72c7d442-a267-9668-e053-e350040a1be2?cldtidx=20

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
dimi_v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 27-12-2017

- 2CV Special
- Overig Peugeot 504
Gepost: 19 september 2018 01:43 PM
  [ # 2 ]

Die groene is fraai, maar Italië is groot. Misschien te ver weg voor Dmitri?

Groet Dimitri

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43018
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 september 2018 01:48 PM
  [ # 3 ]

Even mijn persoonlijke mening over een CX automaat: ik vind het niet comfortabel. Het ding draait inderdaad erg veel toeren, met een daarbij horend hoger verbruik én hogere slijtage van met name drijfstanglager bij langduriger hoge snelheid rijden. (ervaring!).

Een 2500 op lpg: dat kan, de kop en het blok kunnen het hebben. Maar omdat deze auto een ontsteking heeft met een “wasted spark” systeem, wat wil zeggen dat er eigenlijk te vaak een ontstekingsvonk wordt gegeven, is het zaak om een goede lpg-injectie installatie te laten monteren. Dat is niet zo erg goedkoop, reken maar op 2000 euro.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Bolo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 18-09-2018

Gepost: 19 september 2018 06:21 PM
  [ # 4 ]

Mooie auto’s inderdaad. Die station is wat boven mijn budget en ik vind persoonlijk de berlines mooier…
Die groene had ik ook gezien, heb alleen een 2 liter ds, en die komt wel wat tekort hier in de bergen.
Jammer dat het de hoogtoerigheid van de automaat idd bevestigt wordt. Kan er niet een andere eindoverbrenging in?
Vanavond neemt iemand een kijkje bij een prestige, vind dat toch wel erg mooi, en een diesel blijkt niet echt tot de mogelijkheden te behoren omdat ik die in Italië niet meer als nieuw geïmporteerde oldtimer kan registreren, zo zie je maar, die nieuwe regels gaan idd snel.

Blijf de nuance zoeken

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43018
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 september 2018 06:30 PM
  [ # 5 ]
Bolo schreef:

Kan er niet een andere eindoverbrenging in?

Helaas niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 september 2018 07:12 PM
  [ # 6 ]

Even voor de duidelijkheid, wil je de CX op NL of Italiaans kenteken gaan rijden?

Als je een 2.0 al vermogen te kort vind hebben voor in de bergen dan zal je met een 25 TRD (zonder turbo) nog meer te kort komen.
Zelfs een diesel met turbo heeft maar 90 pk. Alleen de Turbo 2 heeft 120 pk, echter is die pas vanaf 87 geleverd geweest, dus origineel altijd serie 2.

Profiel  
 
Bolo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 18-09-2018

Gepost: 19 september 2018 07:31 PM
  [ # 7 ]

Ja dat zou kunnen, alleen hebben diesels meestal meer koppel. Maar goed diesel is dus ook in Italië het vieze jongetje van de klas aan het worden, dus het wordt een 2,5 benzine.

Blijf de nuance zoeken

Profiel  
 
Bolo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 18-09-2018

Gepost: 19 september 2018 07:33 PM
  [ # 8 ]

Oh ja, wat betreft waar ik hem op kenteken zet, dat maakt niet veel uit, kan beide. Stel dat het LPG wordt, dan zowieso Italiaans. Dan betaal ik geen extra wegenbelasting en hier in Italië is het lpg aanbod prima op orde.

Blijf de nuance zoeken

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43018
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 september 2018 07:33 PM
  [ # 9 ]
Arjan Verkade schreef:

Zelfs een diesel met turbo heeft maar 90 pk.

95 hé, scheelt toch een flinke slok op een borrel Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 september 2018 07:36 PM
  [ # 10 ]

Na 3 ton op de teller ben je die 5 pk vast wel ergens verloren Laughing

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 september 2018 07:50 PM
  [ # 11 ]

Ik rij liever een turbodiesel met 95 pk dan een benzine met 120 pk, alleen al om het hogere koppel wat ook bij een lager toerental beschikbaar is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 september 2018 08:15 PM
  [ # 12 ]

Een diesel turbo 1 heeft 216 Nm aan koppel, waar een 2500 Injectie er ook al 206 heeft.
Die 10 extra Nm’s mag je direct wegstrepen tegen het hogere gewicht van de diesel.

Het enige voordeel wat je dan nog heb is dat het bij een lager toerental beschikbaar is, daar staat weer tegenover dat je weer weinig heb in een hoger toerengebied.

Ik heb ooit een stukje in een TRD limo Turbo 1 gereden, toen ik daarmee de oprit van de snelweg op ging was ik toch wel teleurgesteld toen ik het gaspedaal intrapte Wink

Ik kan mij niet herinneren dat ik in een 2500 handbak heb gereden, maar wel verschillende met automaat. Naar mijn idee is de automaat al een stuk vlotter dan een T1 diesel.

Uiteindelijk zal het grotendeels neerkomen op persoonlijke voorkeur!
Dus gewoon lekker proberen Wink

Profiel  
 
Bolo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 18-09-2018

Gepost: 19 september 2018 09:16 PM
  [ # 13 ]

Het komt inderdaad op het laatste neer Arjan. Het is gewoon een gevoel. Ze rijden vast uiteindelijk allemaal mooi, ik vind alleen om de een andere manier een automaat perfect bij een cx passen… Ik ga ze inderdaad proberen, moet er wel voor naar Nederland. In Italië vertrouw ik de boel niet echt. Ze zijn hier nummer 1 km terugdraaien van tellerstanden en vertellen me veel te veel mooie verhaaltjes, maar als het er op aan komt….
Bedankt voor al het mee denken tot nu toe.

Blijf de nuance zoeken

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 19 september 2018 09:24 PM
  [ # 14 ]
mbender schreef:

wat dacht je van deze met airco in deze kleur

https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-cx-2-0-pallas-benzine-groen-2e50c6e3-46a7-401f-e043-1250030a7e3a?cldtidx=7

Nice! Wat een mooie kar! De bekleding is volgens mij niet origineel, er hoort in een Pallas bekleding te zitten met ‘chrevrons’. Niet dat je dat wil, want dat is belachelijk kwetsbaar. De rechter sateliet is ooit mishandeld maar die behuizingen vind je nog wel. Geen gek bedrag voor zo’n nette auto! (Voor zover te beoordelen is op de foto’s).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bolo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 18-09-2018

Gepost: 19 september 2018 09:29 PM
  [ # 15 ]

Meenemen? Wink

Blijf de nuance zoeken

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook