2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
15-11-2023 Update - Probleem met de blower - opgelost!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 september 2020 06:41 PM
  [ # 16 ]

Natuurlijk heel fijn dat de auto na langere tijd nog steeds bevalt!

Overigens hoort die bij de 180 niet echt te gaan trillen, wordt wel wat licht in de neus maar kan dan nog prima normaal gesproken.

Profiel  
 
Sprinter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-09-2018

Gepost: 16 november 2020 01:26 PM
  [ # 17 ]

Auto heeft nu nieuwe stabi’s gekregen en rijdt nu weer een stuk rustiger!
Toch aan het overwegen om binnenkort een DS4 of DS5 aan te schaffen…

Profiel  
 
Sprinter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-09-2018

Gepost: 09 augustus 2021 02:50 PM
  [ # 18 ]

De Xsaar rijdt nog steeds! Wel minder aangezien ik nu een DS4 heb voor het dagelijkse verkeer Smile
Ondanks dat toch een nieuwe koppeling in de xsara laten zetten. Over 8000km is het de beurt aan de distributie eens kijken of ik dan nog genoeg gehecht ben aan de auto haha.

Profiel  
 
Sprinter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-09-2018

Gepost: 07 juni 2022 01:34 PM
  [ # 19 ]

Tijd voor een update na 10 maanden.
De teller staat nu bijna op 220.000km. De keuze was weg doen en een andere auto aanschaffen of een flinke beurt. Het is dat laatste geworden! Ik weet wat ik aan de Xsara heb en als je iets anders terugkoopt is het altijd maar afwachten.
Wat is er gedaan:
- Grote beurt
- Distributie + waterpomp
- Multiriem vervangen
- Schijven + blokken achter
- Wiellager linksvoor
- Ashoes rechtsvoor

Hopelijk kunnen we zo nog lekker doorblijven kachelen!

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1324
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 07 juni 2022 04:57 PM
  [ # 20 ]

Let op je achteras…. als die begint te kraken…

Profiel  
 
Sprinter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-09-2018

Gepost: 15 juni 2022 06:34 PM
  [ # 21 ]

Die hou ik scherp in de gaten. Wielen staan nog netjes recht en lopen ook niet aan. Ook nog niks gemerkt van kraken.

Profiel  
 
Sprinter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-09-2018

Gepost: 15 november 2023 01:33 PM
  [ # 22 ]

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets geschreven heb. De Xsaar rijdt nog steeds en blijft dat hopelijk voorlopig ook doen. Hoe meer grijze en witte auto’s ik zie hoe vrolijker ik word van dat gouden gebakje Smile

Het befaamde probleem met de blower die alleen voluit wil blazen heeft inmiddels ook mijn Xsara bereikt… De blower heb ik vervangen wat eigenlijk heel simpel is en hij volgt nu braaf alle standen van 0 tot max. Er is nu alleen een nieuw probleem ontstaan waar ik nog niet helemaal uitkom. Ondanks dat de blower goed blaast komt er geen lucht uit de ventilatieroosters, ongeacht welke stand ik hem zet. Als ik aan de knop draai om de uitstroomrichting te veranderen hoor ik wel dingen gebeuren achter het dashboard maar daar blijft het dan ook bij.

Iemand enig idee waar het hier fout zou kunnen gaan? Is er iets van een ‘master’ kachelklep die kan blijven hangen? Hopelijk heeft iemand een suggestie!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 november 2023 10:44 AM
  [ # 23 ]

Er zit alleen een recirculatieklep na de blower. Kijk je in als je het handschoenvak verwijdert. Als er echt uit geen enkele opening lucht stroomt zou je bijna denken dat de blower de verkeerde kant op blaast.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Sprinter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-09-2018

Gepost: 16 november 2023 01:54 PM
  [ # 24 ]

Als de recirculatieklep openstaat zuigt hij daar lucht aan (provisorisch getest door er een stukje papier boven te houden). Klopt dat?
Wanneer ik vervolgens met mijn hand voel in het gat waar het pollenfilter zit voel ik daar wel een luchtstroom maar niet erg krachtig.

Profiel  
 
Sprinter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-09-2018

Gepost: 23 november 2023 03:21 PM
  [ # 25 ]

Problem solved! De kachelmotor draaide de verkeerde kant op. Ondanks dat het volgens autodoc de juiste kachelmotor was was dit dus niet het geval. Schoepen stonden ook de andere kant op. Met een andere kachelmotor (met schoepen die de juiste kant opstaan) is het opgelost!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 november 2023 07:25 PM
  [ # 26 ]

very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook