2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
mijn “nieuwe” cx 2.5 GTI handbak 1986
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 19 november 2018 02:38 PM
  [ # 16 ]
René Jongejan schreef:
stienstra schreef:

vermoeiend in die zin dat hij overgevoelig stuurt, lijkt alsof hij net zo licht stuurt als bij langzaam rijden, vandaar dat ik dacht dat de snelheidsafhankelijke kapot/niet goed werkt.

Dan doet de centrifugaalregelaar zijn werk niet.

Of is het na het goed plaatsen van de splitter niet meer aanwezig?

Splitter? Goed plaatsen? ik ben je helaas even kwijt tongue rolleye

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 19 november 2018 02:41 PM
  [ # 17 ]

Ik begreep dat je binnenkort naar Borculo ging voor de bollen? Als je er toch bent vraag Rob dan om er even naar te kijken. Die heeft in een paar minuten gezien waar we hier nog dagen over kunnen schrijven. Wink

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 19 november 2018 02:45 PM
  [ # 18 ]

klopt, ik heb even gemaild met Borculo, heb ook rekeningen in de auto gevonden vanaf 2012 dat de cx daar geregeld is geweest, waaronder 04-2018 voor de apk, veersysteem slangen en lassen voetenbak bij de voorstoelen….........................
Moet nog even een reactie terug krijgen, maar anders wordt het, na de verplichte rust, maart dus…......

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 november 2018 02:51 PM
  [ # 19 ]
stienstra schreef:

Ik ben je helaas even kwijt tongue rolleye

Kak, dat is een ander topic. Grrrr

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 november 2018 02:53 PM
  [ # 20 ]
stienstra schreef:

de verplichte rust

Die rust is niet verplicht hôr!

Als je bereid bent om de volle mep MRB te betalen, mag je gewoon met de CX door de pekel rossen. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 november 2018 02:54 PM
  [ # 21 ]

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 19 november 2018 02:55 PM
  [ # 22 ]
René Jongejan schreef:
stienstra schreef:

Ik ben je helaas even kwijt tongue rolleye

Kak, dat is een ander topic. Grrrr[/quote

cool cheeseidiot:lol:

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 19 november 2018 02:57 PM
  [ # 23 ]
René Jongejan schreef:
stienstra schreef:

de verplichte rust

Die rust is niet verplicht hôr!

Als je bereid bent om de volle mep MRB te betalen, mag je gewoon met de CX door de pekel rossen. Smile

neh, daar heb ik een mooie volvo s60 voor, citoentje blijft mooi binnen slapen…...............

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 november 2018 01:06 PM
  [ # 24 ]
stienstra schreef:
andre.smulders schreef:

Indrukken van de airco knop betekent bij een CX de airco uitschakelen.

Ha ha, dat meen je niet? In gedrukt is hij uit en niet ingedrukt aan ? (mijn logica gaat nu met mij op hol, ha ha)
Dus recirculeer ingedrukt is dan ook uit, en niet ingedrukt aan? Dat verklaard dan wel het spookje(aanjagerbediening die alleen werkt met recirculeer knop ingedrukt)

Ik rij nou al een jaar of 10 in een serie 2 CX en bij mij gaat de airco aan als de knop is ingedrukt. Hetzelfde geldt voor de recirculatie, de lucht wordt dan aangezogen via het dashboardkastje. De draaischijf voor de snelheid van de fan moet in alle standen van de knoppen gewoon werken.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 20 november 2018 01:30 PM
  [ # 25 ]
stienstra schreef:

Moet nog even een reactie terug krijgen, maar anders wordt het, na de verplichte rust, maart dus…......

Haha, je kunt beter even bellen. cheese

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 20 november 2018 02:11 PM
  [ # 26 ]

ha ha, contact gehad, deze wagen is hun bekend, zo ook het snel zakken van de kont, was naar gekeken al, kan hij heel oud om worden, geen probleem. Hij moet alleen echt eens een grote beurt, die heeft hij schijnbaar al flink lang niet gehad, dit gebeurt morgen bij mijn zwager, kan ik gelijk technisch meekijken/doen om deze wagen een beetje te leren kennen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 november 2018 02:15 PM
  [ # 27 ]

Snel inzakken van de achterzijde wordt in 99% van de gevallen veroorzaakt door een te grote interne lekkage van het remcommando. Het klopt dat de auto er oud mee kan worden, het hoort echter niet….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 20 november 2018 02:20 PM
  [ # 28 ]
waterman schreef:

Snel inzakken van de achterzijde wordt in 99% van de gevallen veroorzaakt door een te grote interne lekkage van het remcommando. Het klopt dat de auto er oud mee kan worden, het hoort echter niet….

Als alles een beetje meezit zal ik in maart hier mee verder gaan, neem aan dat er een onderdeel vervangen moet worden dan om het weer goed functionerend te krijgen, hou ik wel van dus komt goed. Ging er mij om dat het niet een urgentie 1 ding zou zijn…............

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 20 november 2018 02:21 PM
  [ # 29 ]
break23m schreef:
stienstra schreef:
andre.smulders schreef:

Indrukken van de airco knop betekent bij een CX de airco uitschakelen.

Ha ha, dat meen je niet? In gedrukt is hij uit en niet ingedrukt aan ? (mijn logica gaat nu met mij op hol, ha ha)
Dus recirculeer ingedrukt is dan ook uit, en niet ingedrukt aan? Dat verklaard dan wel het spookje(aanjagerbediening die alleen werkt met recirculeer knop ingedrukt)

Ik rij nou al een jaar of 10 in een serie 2 CX en bij mij gaat de airco aan als de knop is ingedrukt. Hetzelfde geldt voor de recirculatie, de lucht wordt dan aangezogen via het dashboardkastje. De draaischijf voor de snelheid van de fan moet in alle standen van de knoppen gewoon werken.

Spijtig te horen, moet ik dus toch verder onderzoeken over het hoe en waarom…....................

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 november 2018 02:45 PM
  [ # 30 ]

Kan dit topic https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/236840/ niet met deze samengevoegd worden?

Gaat over dezelfde auto en het inzakken van de kont is daar al ter sprake geweest.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook