5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
mijn “nieuwe” cx 2.5 GTI handbak 1986
stienstra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-2018

Gepost: 26 november 2018 01:36 PM
  [ # 61 ]

oh, ja, er ging bijna 2 liter nieuwe vloeistof in, eerst 1 liter gedaan, gestart, hoogste stand, en toen bijgevuld. Laatste stukkie ging iets sneller, dus nu max gevuld helaas….................

Profiel  
 
cxj
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 992
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 26 november 2018 04:18 PM
  [ # 62 ]

Gooi der niet te veel in. Dan krijg je natte voeten.Surprised

Profiel  
 
stienstra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-2018

Gepost: 26 november 2018 05:28 PM
  [ # 63 ]
cxj schreef:

Gooi der niet te veel in. Dan krijg je natte voeten.Surprised

hij staat precies op max hoogste stand, waar gooit hij het heen als er te veel in zit?

Profiel  
 
cxj
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 992
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 26 november 2018 09:16 PM
  [ # 64 ]

Hoogste stand en dan tussen de streepjes is goed. Anders loopt het vat over.Wink

Profiel  
 
stienstra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-2018

Gepost: 30 november 2018 12:54 PM
  [ # 65 ]

Auto weer even op de brug gehad om eens goed te kijken wat en hoe met die spontane loskoming van een retour slangetje.
Prutswerk eerste klas dus, waarschijnlijk was het metalen leidinkje kapot, lek, verrot, en hebben ze een slangetje er tussen gezet, met daar tussen weer een stukje metalen leiding, en dan weer een slang.
Na de winterslaap wordt dit vervangen door een geheel koperen leidinkje, dit is pruts zo.
Verder ben ik nog een luchtfilter aan het zoeken, het is een platte, bijna vierkant geval, die er nu in zit is totaal vergaan!(waarschijnlijk de vorige beurt ook de verkeerde er bij, en die er in moet is best prijzig…..................)

Profiel  
 
Gepost: 30 november 2018 01:05 PM
  [ # 66 ]
stienstra schreef:

Na de winterslaap wordt dit vervangen door een geheel koperen leidinkje, dit is pruts zo.

Ik zou het van cunifer maken, dit bijvoorbeeld https://citrotech.nl/shop/product/hydrauliekleiding-35-mm-kopernikkel/

Profiel  
 
stienstra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-2018

Gepost: 30 november 2018 01:19 PM
  [ # 67 ]

oh top zeg!, dit is ook de goede maat? 35 mm? Mijn maat had alleen groter in de kast liggen, voor remleidingen natuurlijk. Hij heeft ook z’on speciaal setje er bij….................

Profiel  
 
Gepost: 30 november 2018 01:23 PM
  [ # 68 ]

Het felsapparaat, benodigd voor de leidingen van HP-geveerde Citroëns, wijkt af van de gangbare standaard.

Zie https://www.remleidingshop.nl/fels-apparaat-voor-citroen-leidingen.html

Maar je kan bij diverse leveranciers leidingen op maat en al voorzien van wartels bestellen.

Profiel  
 
stienstra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-2018

Gepost: 30 november 2018 01:28 PM
  [ # 69 ]
stienstra schreef:

Auto weer even op de brug gehad om eens goed te kijken wat en hoe met die spontane loskoming van een retour slangetje.
Prutswerk eerste klas dus, waarschijnlijk was het metalen leidinkje kapot, lek, verrot, en hebben ze een slangetje er tussen gezet, met daar tussen weer een stukje metalen leiding, en dan weer een slang.
Na de winterslaap wordt dit vervangen door een geheel koperen leidinkje, dit is pruts zo.
Verder ben ik nog een luchtfilter aan het zoeken, het is een platte, bijna vierkant geval, die er nu in zit is totaal vergaan!(waarschijnlijk de vorige beurt ook de verkeerde er bij, en die er in moet is best prijzig…..................)

Heb bij mister auto eentje gevonden, nog betaalbaar…..........

Afbeelding Bijlagen
cx_luchtfilter.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
stienstra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-2018

Gepost: 30 november 2018 01:35 PM
  [ # 70 ]
René Jongejan schreef:

Het felsapparaat, benodigd voor de leidingen van HP-geveerde Citroëns, wijkt af van de gangbare standaard.

Zie https://www.remleidingshop.nl/fels-apparaat-voor-citroen-leidingen.html

Maar je kan bij diverse leveranciers leidingen op maat en al voorzien van wartels bestellen.


Ik heb het deze week niet gered om naar Borculo te gaan, ik zal dan met de cx na de winterslaap naar borculo gaan, hij heeft natuurlijk wel alle goede benodigdheden in huis….........
Is het makkelijkste, en dan wordt het mooi ter plaatse op maat gemaakt!

Profiel  
 
stienstra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-2018

Gepost: 03 december 2018 10:56 AM
  [ # 71 ]

Is het voor de auto goed/geen probleem om hem na de hoogste stand, de auto te laten staan op 4x as steunen/bokjes op de krik plekken? Lijkt mij wel makkelijk als ik iets wil doen aan de auto, hij is zo wel heel laag(rug problemen)

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6318
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 03 december 2018 11:07 AM
  [ # 72 ]

Er zijn mensen die balkjes leggen onder de dwarsbalken van het subframe - dat schijnt de krachten ook goed te verdelen. Maar ik zou verwachten dat de kriksteunen op zichzelf ook het gewicht moeten kunnen dragen. Let wel op: de neus is erg zwaar, het schijnt slim te zijn om wat dingen in de kofferbak te leggen in zo’n geval. Het reservewiel, om eens iets te noemen.

Profiel  
 
stienstra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-2018

Gepost: 04 december 2018 11:26 AM
  [ # 73 ]

Dankjewel, ik kijk wel even.
Ik moest zonet de nummers e.d voor de CCCN nog doorsturen/opzoeken, auw, mijn rug, hij gaat echt wel op bokken staan, ha ha,

Ik weet niet of het interessant is voor hier, maar hier de nummers:

ype CX                               CX 25 GTi

Kenteken                             PJ-50-GR

Kleurnaam / -nummer           gris… / EVF-R

ORGA-nummer                     3371

Chassisnummer                     VF7MANG0003NG7284

Motorserienummer               04018473

Uitrusting                             zwart leer interieur, electrisch schuifdak, airco, centrale vergrendeling op afstand, org gti velgen, veel chroom.

Profiel  
 
stienstra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-2018

Gepost: 06 december 2018 06:34 PM
  [ # 74 ]

Had even geinformeerd over het plaatsen van een vouwdak in de cx, helaas door het orginele open dak niet mogelijk.
Ach, de vorige eigenaar heeft het roest vrij gemaakt, wil alleen het spuitwerk even goed laten doen….............

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2441
Geregistreerd: 03-07-2007

- BX 16 TRS Automatic
Gepost: 06 december 2018 07:50 PM
  [ # 75 ]

EVF is gris neptune. Zie forum > overzicht forum > Citroën CX > Sticky: CX - geschiedenis. Na de modelontwikkeling en de afgeleide modellen volgt dan de “kleurenwaaier”.

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook