Ik heb er hier nog twee nieuw in verpakking liggen.
Bij interesse stuur maar een pm


Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
je hebt PM









Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
marcopr69 schreef:
Ik ga rollen omdat dit bij mij mooier wordt dan met de verfspuit.
In dat geval: voeg 10% owatrol toe! Dan vloeit de lak mooier uit en krijg je ook veel minder sinaasappeleffect. Wijzonol industrielak is een goede keuze. Daar heb ik het spatbord van mijn Dyane ook mee gelakt nadat een onverlaat er een deuk ingereden had…


Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Goede tip Michiel. Ik heb Owatrol staan. Voor een tuinhek of kozijnen denk ik daar altijd aan, maar bij de eend niet ....
Inmiddels heb ik van een medeforummer twee nieuwe achterlichten kunnen overnemen voor een hele sympathieke prijs. Dank Daarvoor!
De dashboard bekleding maak ik zelf. Ik koop een lap glad skai, geluiddempend schuim en een pot lijm. Dan kan ik het zo mooi maken als ik zelf wil voor een fractie van de prijs die Eendenboeren vragen voor hun product.
Maar eerst lakken.















Totaal aantal Berichten: 1466
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Weet je dat Owatrol een noors produkt is?
Komt uit de scheepvaart hier.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”, Xantia 1999 1.8i Exclusive
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996.


Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Owatrol en WD40. Hoe kon het ooit zonder?
De nieuwe voorbumper en de oude rozetten zijn gespoten met RAL5011 Staalblauw, deze lijkt het meeste op het blauw dat op de oude verrotte bumper en velgen zit.
De rozetten hebben een nieuw rubber gekregen.
De originele grijze strook plastic is schoongemaakt en opnieuw gebruikt. Ik gebruik zoveel mogelijk de oorspronkelijke onderdelen.
AK400 Service by m blom, on Flickr


Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Het is zover, de laatste lasklus.
Een goede vriend heeft ook veel plaatwerk hersteld, dat scheelt veel tijd en het is leuk om samen aan een project te werken.
Het spatbord rechtsvoor is vervangen door een ander spatbord, het was echt te gaar om te herstellen. Bijna 1/3 was weggerot.
Spatbord linksvoor is nog wel te redden.
Eerst schoongemaakt met de roterende staalborstel.
Een passend nieuw stuk staal maken
AK400 Service by m blom, on Flickr
Vastlassen.
AK400 Service by m blom, on Flickr
Gladslijpen
AK400 Service by m blom, on Flickr
Voorrand is tamelijk mottig
AK400 Service by m blom, on Flickr
eerst een strook ijzer erin passen. Het heeft een omgezette binnenrand voor de stevigheid. Met kloppen en buigen in de juiste vorm gekregen.
AK400 Service by m blom, on Flickr
Rot eruit slijpen en vervangen door metaal.
AK400 Service by m blom, on Flickr
Buitenkant dun plamuren om de lassen weg te werken.
Binnenkant in RX5 en twee lagen RX10
AK400 Service by m blom, on Flickr


Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Om verder te kunnen werken moet de wagen geverfd worden.
Het is tamelijk koud om dit te doen. Primer moet kunnen dacht ik.
Op kleur laten mengen.
AK400 Service by m blom, on Flickr
Schuren met waterproef korrel 400
AK400 Service by m blom, on Flickr
AK400 Service by m blom, on Flickr
AK400 Service by m blom, on Flickr
AK400 Service by m blom, on Flickr
AK400 Service by m blom, on Flickr
AK400 Service by m blom, on Flickr
AK400 Service by m blom, on Flickr
Als ik ga aflakken maak ik een tent om de auto om te kunnen verwarmen. De garage is te tochtig om in zijn geheel op temperatuur te krijgen.
Tussen alle lagen door schuur ik met korrel 600.
Mooi, hartstikke leuk project om te volgen! Succes verder, ben benieuwd hoe het straks wordt!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Mehari ‘77