C4 5deurs, 2006 1.4 Cruise control probleempje(s).
Flippp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 03-11-2018

Gepost: 28 december 2018 10:02 AM

Goedemorgen allemaal.

Zoals de titel het al aangeeft, werkt onze cruisecontrol niet helemaal naar behoren. De auto betreft een C4 uit 2006, met het 1,4 blokje, zonder trekhaak, met orginele radio.

Het probleem;
- Cruisecontrol versnellen werkt niet, (de +) geeft geen reactie, verlagen(de -) is geen probleem. Verder met alle snelheden werkt het correct. Pauze knop werkt ook correct.
- De limiter werkt deels. 30km is geen probleem, maar harder/zachter geeft geen reactie.
- De draaiknop geeft wel reactie, switchen tussen de beide functies lukt. En enkele keer roept dit het service lampje op. Maar na onderstaande punten is dit niet meer voorgekomen.

Wat ik al geprobeerd heb;
- Bediening los gemaakt, schoonmaken met contactspray.
- die groene stekker vervangen voor de verbeterde versie.
- de knoppen vaker, wat lomper bediend.

Wie o wie heeft nog meer tips. Ik verneem het graag!

mvg. Philip

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 28 december 2018 10:07 AM
  [ # 1 ]

Je kunt de werking van de knoppen checken met een lexia of diagbox. Dat is een uitleesapparaat voor Citroën (En Peugeot). Je weet dan in ieder geval of het signaal van de knop gezien wordt door de betreffende computer.

Er zijn redelijk wat Chinese clones in omloop bij forumleden. Wellicht ook wel iemand bij jou in de buurt. Ik heb er één, je bent welkom. Is in de buurt van Roosendaal.

Profiel  
 
Flippp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 03-11-2018

Gepost: 28 december 2018 11:14 AM
  [ # 2 ]
furriegurrie schreef:

Je kunt de werking van de knoppen checken met een lexia of diagbox. Dat is een uitleesapparaat voor Citroën (En Peugeot). Je weet dan in ieder geval of het signaal van de knop gezien wordt door de betreffende computer.

Er zijn redelijk wat Chinese clones in omloop bij forumleden. Wellicht ook wel iemand bij jou in de buurt. Ik heb er één, je bent welkom. Is in de buurt van Roosendaal.

Bedankt voor de tip! Roosendaal is me net wat te ver,  maar mocht iemand in Lelystad, of omgeving er 1 hebben..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook