5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Godinnengekte
pokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 06-12-2015

- ID/DS D Super 5
Gepost: 13 januari 2019 12:46 PM
  [ # 61 ]

Als je bedenkt dat de meeste DSen gemiddeld een halve eeuw oud zijn kan ze in de basis niet echt slecht zijn.
Ik denk wel dat het uitmuntende design meer heeft bijgedragen aan de conservatie van het aantal rijdende exemplaren dan
de toch aanwezige technische design fouten. M.a.w ik neem de technische hick ups voor lief (tot op heden) omdat
het rijden in mijn D Super 5 mij nog altijd vervuld met een blij gevoel.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9855
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 januari 2019 12:56 PM
  [ # 62 ]
waterman schreef:

Zo, even kijk je niet en hup, 2 pagina’s verder. Leuk om te zien dat dit topic leeft, jammer om te zien dat er door een admin moest worden ingegrepen omdat er écht lelijke dingen werden opgeschreven. Ach ja, dat gebeurd ook dus.

Hoe dan ook, het is niet ongebruikelijk dat een schrijver z’n eigen stuk moet verdedigen dus misschien moet ik dat ook maar doen dan? Laat duidelijk zijn dat ik gewoon achter m’n eigen schrijfsels sta. Een hekel aan citroën? Het tegendeel is waar. Zou ik een hekel hebben aan die gekke Fransen, dan zou ik toch niet steeds weer opnieuw proberen om te kijken of een nieuwe langdurige relatie zou werken? Het stuk tekst waar dit topic mee begon was het resultaat van een hernieuwde poging om oude liefde nieuw leven in te blazen. Niets meer, niets minder. Dat mensen daar iets van vinden is geweldig om te lezen. Dat iemand daar een verkeerde conclusie uit trekt is niet mijn probleem, het is erg goed om te lezen dat er zoveel mensen wél goed hebben gezien waar het nou eigenlijk over gaat: reflectie, terug kijken en vooruit kijken.

Nog even over de DS en haar kwaliteiten: Dat er nu een Mercedes-Benz in de garage staat, wil dat automatisch zeggen dat ik een DS een terrorauto vind? Nee. Het tegendeel is waar: Een DS of ID rijdt namelijk veel beter dan mijn 190c. Het is ongelooflijk hoe goed een D-type, ontwikkeld in de vroege jaren 50, rijp geworden in de vroege jaren 60, kan rijden. 160 km/h in de regen laat je met mijn mercedes écht wel uit je hoofd. Ten eerste omdat ie het niet haalt ( met de 80 pk motor is het bij 145/150 echt op) ten tweede omdat ie bij nat wegdek levensgevaarlijk kan worden. Niets daarvan bij het D-type. Geen auto uit die prijsklasse gemaakt in de periode 1955/1965 rijdt zo goed als een D-type. Snel, comfortabel, ruim en vooral prachtig ontwikkeld en ontworpen. Punt.

Waarom ik er dan geen meer heb kun je lezen aan het begin van dit topic.

very good

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 januari 2019 12:56 PM
  [ # 63 ]

Een DS is een fantastische wagen. Maar het kan ook een heel gevaarlijk mormel zijn. Voor mensen bijvoorbeeld die zo’n auto heel graag heel erg goed willen opbouwen. Het is tegenwoordig zoveel meer uitzoekwerk om de goeie spullen te vinden voor je D’tje dan vroeger dat de mate waarin een Snoek je kan treiteren met onverwacht stuk lopende onderdelen heel erg op je gemoed kan gaan werken. Ikzelf ben ook op het punt geweest dat niet mis te verstane schuttingtaal nog de enige manier was om uiting aan die frustratie te geven. En nu het ding eindelijk goed draait heb ik er elke winterdag weer problemen mee omdat ik van m’n Snoek geen pekelharing wil maken. Weet je hoe erg dat is om een fijne DS te hebben staan en er dan niet mee te rijden? Rolling Eyes

Maar goed. Dat het tegenwoordig misschien wel moeilijker is dan ooit om een Snoek echt Goed, lees Betrouwbaar, voor elkaar te krijgen, houdt me dat tegen om mijn eigen rare ranzige roofvis de lekkerste auto te vinden die ik tot nu toe gehad heb? Ik denk het niet. Maar dat houdt me ook niet tegen om vaak een keer spijt te hebben van de verkoop van m’n ouwe trouwe BMW 1502. Want andere pret is ook pret.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 13 januari 2019 01:15 PM
  [ # 64 ]

Waar de een meent dat hij een kritische waardering uit, vindt de ander dat negativisme. Daartegenover kan iemand “echte” liefhebberij beleven, wat voor een ander aan fanatisme grenst. Die spanning is volgens mij bij een forum als dit onvermijdelijk. Gelukkig gaat het niet om religie, maar om hobby. Als we niet op de persoon spelen en onze woorden met respect voor elkaar kiezen, kunnen interessante discussies ontstaan!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 13 januari 2019 02:52 PM
  [ # 65 ]

Ik heb er 12 gehad en de fijnste vond ik de DS21 Pallas van 1969, heerlijke auto en die was ook de stilste van de 12.

Ik heb dat eerder gemeld, maar ik word ook een dagje ouderder.

De laatste was een D special en die is toch een stuk rumoeriger dan de Pallas. En snel? Vergeleken bij een Mercedes 200D is hij supersnel, maar toen ik in 1976 overstapte naar de Jaguar XJ6 was dat voorbij.

Die is heel erg stil dankzij de fluweelzacht lopende zes in lijn motor en behoorlijk snel.

Maar toen ik weer aangetast werd door het motorvirus werd die Jag weer een slak, dus snel is ook maar een relatief begrip en nu sta ik op het punt om een Suzuki GSXR 1100 te kopen voor mijn 76e verjaardag en die haalt de 100 in 2.35 seconde en gaat bijna 300.

Maar aan de DS heb ik de fijnste herinneringen, veel reizen mee gemaakt waarbij je gewoon niet moe wordt en ze hebben mij nooit laten barsten onderweg.

Maar de XM vond ik ook geweldig fijn.

Profiel  
 
mrep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 14 januari 2019 11:33 AM
  [ # 66 ]

hallo allemaal; wat een geweldig mooi onderwerp zeg, de ds gekte…...maar is het een gekte?  een ieder van ons zal enige herkenning voelen bij het lezen van alles wat geschreven is, en ook ik heb met veel plezier meegelezen, en ben menigmaal meegegaan terug in de tijd, herinerringen ophalend over toen, en daarvan moeten we met zijn allen volop genieten, de een met zijn mercedes, de ander met zijn citroen en misschien wel met een vw kever…..  ik ben hartstikke nieuw op dit forum, maar niet in de oude auto’s dus ik praat hier met mensen waar ik geen gezicht bij heb, en dan is het best leuk als ik wel een plaatje heb bij de auto , of een bepaalde reparatie of issue wat besproken wordt ! de mensen komen vanzelf ooit voorbij, en dan schudden we elkaar de hand, roepen, héé ik ken jou van daar en daar of toen en toen ! maar de verbintenis is er ongetwijfeld middels onze herinneringen aan of zelfs nog het bezit van een auto, waar we op dat moment erg aan gehecht zijn, of die ons eigenlijk al lang de str.t uitkomt, maar toch willen we de wagen niet kwijt, en misschien is juist dat wel de liefde voor dit voertuig wat ons bindt. toen ik in 1980 mijn eerste auto kocht, bij max coppes in bergharen, wist ik echt niet waar ik aan begon, maart heb er nooit spijt van gehad. de spijt is er nu pas, dat ik die gs ooit verkocht heb, en zo gaat het bij menigeen, die uitspraak kennen jullie zeker en vast; ooh die auto had ik nooit moeten verkopen !  maar ooit , toen dus! was er een reden om de auto te verkopen, voor de een is dat centjes, voor de ander een mooie andere of een belachelijk mooi inruil aanbod en zo heeft iedereen een reden om ooit afscheid te nemen van zijn of haar geliefde auto, maar als ik zo op dit forum rondneus, als oud gediende met 50 jaar oude auto ervaring dan groeit de kriebel weer, en ik zie zo veel leuke dingen, en welke naam er dan onder de belevenissen staat, maakt voor mij niks uit, en het ene kommentaar is het andere niet, evengoed dat een kever wel luchtgekoeld is, maar dan is het nog geen gs. maar het forum is voor mij en waarschijnlijk voor velen een aangenaam verpoozen na de werkdag of tijdens…... maar goed, iedereen kan meelezen en dat is gewoon leuk, hoe vaak komt het voor dat mensen in gesprek zijn en dat je mee mag praten? terwijl je best graag een aandeel zou willen leveren aan e.e.a. wat ter tafel komt !? en jouw aandeel kan voor een ander een mooie oplossing zijn voor een probleem wat voor hen nieuw is, en waar jij al 30-40-50 jaar geleden mee te maken kreeg, en waarmee je nu een ander kunt helpen, das toch mooi ! en dat zal toch een belangrijk onderdeel van het forum moeten zijn! elkaar helpen, en dan ook mogen meekijken in elkander’s keuken ( = werkplaats. bijv. meekijken hoe een birotor uit elkaar wordt gehaald ! wie had zon ding ooit van dichtbij gezien ! !?? ik niet .) meekijken en dingen herkennen, meepraten over de techniek en zelfs een ritje maken met deze wagen? sjonge het forum is een ontmoetingsplek voor iedereen, en daar geniet ik van, terwijl er echt wel wat voorbij komt waar niet iedereen hetzelfde over denkt, maar dat is ook geen voorwaarde, haal eruit wat jij prettig vind, en laat de rest wat het is, maar wees blij dat het beschikbaar is, zoveel nuttige en vooral leuke info op 1 plek, wat wil je nog meer. misschien is het wel tijd om de mensen die achter de schermen veel werk verzetten even te bedanken voor hun inzet, bedankt !  er zijn heel veel mensen die er graag gebruik van maken en dagelijks komen kijken of er nog wat van hun gading bij is . lekker rustig achter je eigen computertje, vaak voor het slapen gaan nog even kijken of er nog wat bijstaat, toch snel weer even terug naar toen, misschien had je net een andere baan of nieuwe verkering, en paste die nieuwe ( nu oude antieke) auto er precies bij en dat houdt je jong en betrokken bij deze gezamenlijke hobby. voor mij is het forum hartstikke leuk, en ben er pas sinds kort van op de hoogte, maar ik zal af en toe van me laten horen . een superdag allemaal !  gr mrep.

hydropneumatic driving has its ups and downs….....

Profiel  
 
Kapitein Rob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-12-2012

- C5 2.0i 16v Exclusive automaat
Gepost: 14 januari 2019 11:46 AM
  [ # 67 ]

@mrep

....toen ik in 1980 mijn eerste auto kocht, bij max coppes in bergharen, wist ik echt niet waar ik aan begon, maart heb er nooit spijt van gehad. de spijt is er nu pas, dat ik die gs ooit verkocht heb,...

Was dat een witte GS 1220 Club met lpg en ongeveer 40.000km? Die heb ik in 1979 bij Max Coppes ingeruild op een nieuwe Renault 20 TS (want de CX was er toen nog niet met een 5-bak en dat wilde ik persé, overblijfsel van mijn DSuper 5). Deze 20 TS heb ik na 4 jaar en zo’n 150k KM weer ingeruild op een CX Athena, wel met 5-bak.
Inderdaad, hier doet het forum zijn werk zoals je schreef: er komt weer een herinnering aan een auto en een tijd, mooi is dat.

Profiel  
 
mrep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 14 januari 2019 12:18 PM
  [ # 68 ]

hoi kapt. rob ! leuk dat je er iets in herkent !  ik kocht daar een ac 645 lichtblauwe gs special met schuifdak en maxi koffer ! die was toen ca 1,5 jr oud kwam van origine van de KUULWEI in gennep , what’s in a name hé ? en had 29 en nog wat dkm gelopen. een superfijne wagen, met toen al achterstallig onderhoud. die heb ik in 1986 helemaal voorzien van een nieuwe bodem ( echt ? ja echt helemaal rot als snot ) en heb er tot bijna 2000 in gereden op lpg,liep echt fantastich ( dat was uit de tijd van smit wijchen, en lubbers huisman nijmegen, garage heijmink nijmegen, bart ebben mook,hans bakker wijchen, mastricht motors arnhem enz ) heb er met een 1300 5 bak ( misschien was ik wel 1 vd/ of de eerste die een 5 bak in een gs bouwde?) ruim 550.000 km mee gereden en de wagen is besproken op het forum deze is gesloopt bij sloperij klaas boer in groningen, ik zal eens een verslag schrijven over deze wagen. misschien wel leuk . fijne dag ! en bedankt voor je reactie kapt. rob !  gr mrep

hydropneumatic driving has its ups and downs….....

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 januari 2019 10:23 PM
  [ # 69 ]

Dank mrep, je beschrijft heel mooi waarom ik aan het eind vd dag graag even rondhang op dit forum!!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
mrep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 14 januari 2019 11:14 PM
  [ # 70 ]

hoi idealist !  sja, het is een bijna dagelijkse aangelegenheid, en wordt zeer gewaardeerd. ik heb gezien dat er heel veel teleurgestelde mensen zijn, die het xantia forum missen,( natuurlijk hopen we voor iedereen dat het xantia forum weer in de lucht komt )  dus laten we gewoon blij wezen met dit forum. en dat heb ik met plezier willen delen met velen…..gr mrep.

hydropneumatic driving has its ups and downs….....

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 januari 2019 11:57 PM
  [ # 71 ]

Tja ik blijf ook terugkomen naar hier en rij nu met een Twingo en binnenkort hopelijk terug met mijn Saab.
Van mijn Citroëns heb ik geen spijt dat ik ze verkocht, op is op, behalve mijn C15 en C25 die volledig in orde waren en ik eigenlijk veel te goedkoop wegdeed.
Mijn Alfa 145 mocht ik bvb. nooit weggedaan hebben, de Honda Prelude net zo, mijn R25, mijn… Mijn C8 zeszitter, wat een geweldige reismobiel eigenlijk.
Godinnegekte, heb ik niet veel mee, behalve dat ik ooit het dak van een break kocht om in mijn bureau te hangen, kreeg het spul er echter niet binnen, heb ik het overlaatst maar verkocht.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 januari 2019 01:08 AM
  [ # 72 ]

Ik sprak net nog een buurman toen we onze honden naar het toilet aan het begeleiden waren. Zijn droom is om ooit een DS te bezitten en dan ‘zo een die je start met het pookje’.

Ik vrees dat het er niet van gaat komen want een goede nette en gave DS is inmiddels een aardig vermogen waard geworden.

Mijn droom is een Jaguar E type series 1 OTS (open two seater), maar dat terzijde, kan ik ook niet meer betalen.

Als je mijn leeftijd hebt, zou het kunnen dat je stapels ID en DS op de sloop hebt zien liggen, naast de VW T1 bussen en ik heb zelfs een Mercedes 190 SL op zijn kant zien liggen op de sloperij in Blokker.

In die tijd reden we met vrienden allemaal DS en als ik een groot onderdeel nodig had zoals een versnellingbak, dan haalden we die in Blokker voor 25 gulden.

Voor mij is de DS auto van de vorige eeuw en ik heb altijd beweerd dat ze ooit onbetaalbaar zouden worden. De Chapron cabrio is dat al en het duurt niet erg lang meer of een mint condition DS gaat over een ton euro, mits de politiek ons niet teveel gaat dwarsliggen met die elektrische auto gekte en het rijden met een klassieke ICE onbetaalbaar wordt.

Misschien koop ik nog eens een leuke DS, wordt mijn dertiende, maar ik geloof niet in ongeluknummers.

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 15 januari 2019 11:49 PM
  [ # 73 ]

In het vorige bericht van Han S noemde hij even de autosloperij. Direct kwamen er beelden in mij op…. gammele loodsen, vaak naast een oude boerderij vol moegestreden vierwielers en weilanden met nog veel meer. Het waren stuk voor stuk speeltuinen voor jonge mannen zoals ik. We klauterden over stapels wrakken op zoek naar een mooi schermpje of een knap stuurhuisje. En er lagen ook altijd wel wat DS en weg te kwijnen.
In weer en wind lagen naast de kadetjes en simcatjes vaak bijzondere auto’s. Zoals een Humber met een 8 cylinder lijnmotor. Lag zomaar in de klei en zag er eigenlijk best wel mooi uit nog.
Ik hield mij als jonge kerel helemaal niet bezig met lange termijn denken. Een beetje vetnekken op de vrije zaterdag. Verder kwamen we niet. En dus kon het gebeuren dat ik in Lopik in het weiland met een vriend een versnellingsbakje voor een Renault 4 uit een auto rukte en nauwelijks oog had voor een DS cabrio met een plat neusje weliswaar, die een stukje verder achteloos in de bagger lag. Eigenlijk ben ik wel blij dat ik geen oog had voor verwachte prijsstijgingen in een nabije toekomst. Die sloperij overigens heette Verwey, dacht ik. Het is nu een respectabel autobedrijf met een keurige directeur, een telefoniste, monteurs in nette overalls en de onderdelen gesorteerd en schoon in de rekken.

Ach….wat een tijd….pakje zware Van Nelle in je zak…en tijdens het sleutelen wat Grolschjes achterover slaan. En ‘s avonds op de buis een omroepster die het volgende programma aankondigde. In een mooi jurkje en naast haar op een tafeltje een bosje bloemen. En Co2? Fijnstof? Uh….hoe bedoel je?

Rinus

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 januari 2019 01:08 AM
  [ # 74 ]

En wat dacht je van die autocrosses van rond 1960? Ik heb daar heel bijzondere auto’s aan gort gereden zien worden waaronder verschillende DS-en, maar ook veel jaren 40 Fords met de beroemde V8 flathead.

En vooral de 2 zits coupe was populair omdat hij lichter was. Die is nu nauwelijks of niet meer te vinden en veel geld waard.

De DS deed het overigens heel erg goed met dat geweld in de weilanden en ik denk vooral dankzij de vering. Die Amerikanen waren nog bezig met starre assen en bladveren en daar moest de DS hartelijk om lachen.

Mooie tijden waren dat.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 januari 2019 08:43 AM
  [ # 75 ]

Geweldige sfeerbeelden heren….! ‘Een beetje vetnekken op de vrije zaterdag…’ Laughing

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook