8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
Traction 11a conduite interieur 1935
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 10 november 2020 07:31 PM
  [ # 106 ]

Ik heb wat ral6020 2K lak laten mengen, dat houdt wat beter dan 1K. Ik heb er ook iets meer zwart bij laten doen, ral6020 is eigenlijk iets te licht. Het houdt prima tot nog toe. Primer was niet nodig.

Profiel  
 
traks
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 24 november 2020 08:01 PM
  [ # 107 ]
Denny caris schreef:

Dat is inderdaad blank metaal. De motor wordt ook weer groen en daar heb ik een vraag over. Wie heeft er ervaring met het opnieuw groen maken van de motor? Daarmee bedoel ik moet er eerst een grondlaag aangebracht worden en daarna de groene kleur? Ik neem aan dat de lak niet hittebestendig hoeft te zijn want dan zal de kleur een probleem worden denk ik. En het belangrijkste blijft de lak ook zitten en bladdert die niet af? graag reactie zodat ik van het weekend verder kan. groet Denny

Ik zou die vraag even stellen op het forum van TAN. Er zijn beslist leden die je kunnen helpen hiermee. Naar mijn mening is er geen grondverf nodig

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 24 november 2020 08:46 PM
  [ # 108 ]

Ja zie boven ☺

Profiel  
 
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10111
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 24 november 2020 08:58 PM
  [ # 109 ]

Ik heb ‘t blok van mijn DS gewoon fijn met een radiatorkwast en een pot verf van de bouwmarkt groen gekwast. Ik weet niet eens zeker meer of ‘t Hammerite was of gewoon iets in de trant van Flexa of zoiets, maar in ieder geval niet speciaal hittebestendig. Zelfs aan de kant van de uitlaat is-ie drie jaar later nog altijd keurig groen, dus het lijkt me niet dat je er iets heel bijzonders voor nodig hebt. En het scheelt een boel dat je er bij een Trax later ook nog wel een keer bij kunt om ‘m bij te werken als je daar prijs op stelt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook