2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Reproductie rubber mof kachelhuis modellen tot mei 1978
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3672
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 april 2019 10:07 PM
  [ # 16 ]

Yes, sign me up! Helemaal top!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8605
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 01 april 2019 10:13 PM
  [ # 17 ]

Jij bouwt er toch een type twee kachelhuis in…..

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3672
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 april 2019 10:37 PM
  [ # 18 ]

? Dat past helemaal niet met m’n dashboard, dus waarom zou ik dat doen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3305
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
Gepost: 02 april 2019 09:09 PM
  [ # 19 ]

Ik wil er ook graag 1!

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 03 april 2019 07:50 AM
  [ # 20 ]

Mooi gedaan!
Dit ziet is wel veel complexer te maken dan de haakjes van de rolgordijntjes in het plafond die ik onlangs 3D heb geprint…
Hoewel er al een paar jaar een binnenband om het kachelhuis van mijn CX zit zou ik graag ook een willen bestellen.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
zwrtw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 03 april 2019 07:26 PM
  [ # 21 ]

Ik vind die haakjes een hele leuke toepassing voor 3D printen!

Fijn dat er belangstelling is voor de rubber moffen. Het plan is om er een aantal af te hebben en bij Citromobile te kunnen verkopen bij de CX clubstand. Daarna zijn ze bij het clubmagazijn te koop. Ik moet nog met anderen gaan afstemmen wat voor prijs we eraan hangen. Ik zie het beslist als hobby, maar er is best wat geld in 3D prints en materialen gaan zitten. Die kosten wil ik uiteindelijk wel terug verdienen. Helaas zijn de aantallen niet extreem groot om die “investeringen” op af te schrijven.

Een tweede exemplaar is inmiddels ook uit de mal. Ook weer een paar luchtbelletjes achteraf te vullen.

Ondertussen heb ik een vacuümpomp te leen, dus nadat ik de 2 componenten rubber heb gemengd, kan de mengbeker onder een stolp en dan vacuüm erop om de lucht uit het mengsel te trekken. Dat zou wellicht wat luchtbellen in het eindresultaat kunnen schelen.

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
zwrtw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 15 april 2019 10:00 PM
  [ # 22 ]

De eerste batch van 8 stuks is klaar. Met 2 kg twee componenten PU rubber kan ik precies 8 maken.

De oplettende kijker ziet slechts 7 stuks, maar één exemplaar is al bij een gewaardeerde forumgebruiker.
De overige kachelhuis rubbers gaan mee naar Citromobile. Bij Citromobile vind je op de cx clubstand ook de reproductie stuurkogelhoesjes en vervangers voor de bovenste fuseekogelhoesjes.

Zodra de eerste 8 kachelhuis rubbers verkocht zijn, zal ik gelijk een volgende batch maken…

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3672
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 april 2019 10:05 PM
  [ # 23 ]

...en kan je ergens een voorinschrijving doen? Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
zwrtw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 15 april 2019 10:08 PM
  [ # 24 ]

Dat wordt dus zaterdagochtend heel vroeg in de rij voor Citromobile Wink

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8605
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 15 april 2019 11:45 PM
  [ # 25 ]

GOED BEZIG!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3672
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 juli 2019 11:38 PM
  [ # 27 ]

Hij zit er al even in bij mij, maar ik had nog geen terugkoppeling gegeven in dit topic, bij deze.
Tot op heden had ik de oplossing in mijn auto zitten bedacht door Berry. En dit werkte nog steeds meer dan prima!

Ik vind de reproductie van Wijnand echter wel zo mooi dat ik deze graag in m’n auto wilde hebben. Dus gekocht op Citromobile en thuis maar eens de luchtinlaat én het ventilatorhuis gedemonteerd. Niet allebei nodig, maar ik vond het een mooi moment om de boel daaronder eens te kuisen.
Vervolgens eerst de mof maar eens met een ligarex bandje aan de inlaat monteren:

En op z’n plek ziet dat er dan zo uit:

Het ventilatorhuis heeft een adapterplaat die eraf kan (moest voor de berry fix) en die eerst maar teruggeplaatst. Op de plaat zit een klein opstaand randje: daarom heen valt precies de rubber mof. De mof zit dus bij het ventilatorhuis gewoon geklemd ertussen.

Uiteindelijk vond ik het het makkelijkst eerst de blower terug te plaatsen, en dan de luchtinlaat. Let wel: voor eenvoudig plaatsen neem je het beste even het koelvloeistofvat los. Het ventilator huis moet dan onder wat spanning worden ingebouwd, dit lukt in je eentje maar met z’n 2-en is makkelijker. En dan zit het vervolgens zo op z’n plek:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook