1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Hoe betrouwbaar en bestendig is een C4 1.6HDI?
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 april 2019 07:39 PM

Zie topic titel!
Tips en opmerkingen zijn zeer welkom.
Met 25000 per jaar wordt mijn C5 V6 me iets te kostbaar!!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 30 april 2019 09:13 PM
  [ # 1 ]

Bouwjaar en type ?

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 april 2019 11:48 PM
  [ # 2 ]

C4 coupe 1.6 HDI 2007.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 01 mei 2019 07:44 AM
  [ # 3 ]

Je zou ook LPG kunnen nemen.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 mei 2019 08:05 AM
  [ # 4 ]

Nieuw of jong gebruikt met een kilometerstand van minder dan 100.000 zou ik zo’n 1.6 HDi durven te kopen. Maar 12 jaar oud? hmmm… de meeste 1.6 Hdi rijders die ik ken hebben boven de 100.000 km alleen één of meerdere keren te maken gehad met hoge kosten. Van lekkende injectoren tot gescheurde koppen of een gescheurd blok, gare turbo’s enz enz…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 01 mei 2019 08:34 AM
  [ # 5 ]

Los van die 1.6 HDI heeft een C4 Coupe ook nog wel zo zijn kwaaltjes. Je kunt er mazzel mee hebben, er zijn hier op het forum mensen die er probleemloos mee rijden, maar ik heb er genoeg gezeik mee gehad.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 mei 2019 09:06 AM
  [ # 6 ]

De C5 heb je al, ik zou eens goed uitrekenen wat het gaat kosten om LPG in de C5 te zetten.

Profiel  
 
MarnixTange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 16-06-2018

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 16v Exclusive
Gepost: 01 mei 2019 09:49 AM
  [ # 7 ]

De eerste generatie C4 heeft inderdaad heel veel kleine probleempjes. Die hebben vaak te maken met snel verouderen van plastic delen, of gewoon een slechte constructie. Zoals de handgreep van de achterklep, of de raambediening. Ook de aansluiting van de parafaan aan de voorruit is nogal gammel. Meestal zijn daar goedkope fixes voor. De versnellingsbak heeft vaak een probleem met de lagers, dit kun je horen aan de zagende geluiden tijdens rustig accelereren. Als je het zagen bij een klein toerengebied hoort (bijv 2000 -2200rpm) dan heb je een puntje om af te dingen. Anders niet doen.

Autohistorie:
Renault Clio 1.9d
Peugeot 206 2.0HDI
Seat Terra 1.4D
Skoda Fabia combi 1.9TDI
Peugeot 308 SW 1.6 16v VTI
Peugeot 306 break 1.8 16v
Citoen C4 2.0 16v exclusive

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 mei 2019 09:59 AM
  [ # 8 ]
Arjan Verkade schreef:

De C5 heb je al, ik zou eens goed uitrekenen wat het gaat kosten om LPG in de C5 te zetten.

In een C5 van 17 jaar oud met een dagwaarde van 1500 euro een gasinstallatie van 2000 euro bouwen is volgens mij niet zo’n goed idee, economisch gezien.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 mei 2019 12:11 PM
  [ # 9 ]

Daarom zeg ik ook uitrekenen, dan kan je inschatten of het verstandig is.

Toen ik met mijn Xsara bij de LPG installateur aankwam waren ze ook niet positief. Toen nog “maar” 117k op de teller. Relatief lage dagwaarde.
In mijn geval was het met 1.5 jaar terug verdient, en ik wilde er wel 3 a 5 jaar in rijden.

De LPG installateur waarschuwde nog dat hij al genoeg klanten had gehad die wel dachten 10 jaar te rijden maar dat doet niemand werd gezegd.

10 jaar vooruit kijken is vaak prive ook wat lasting, daarom had ik 3 tot 5 jaar ingeschat. Maar exact vandaag heb ik de Xsara 10 jaar in bezet, waarvan ruim 9 jaar op LPG.

Was de auto toen de investering waard? Waarschijnlijk niet… Maar economisch heb ik er toch veel voordeel mee gehad.

Met de huidige brandstof prijzen schat ik dat je met 1,5 max 2 jaar je geld eruit heb bij de C5, zonder de cijfers opgezocht te hebben.
Je moet alleen even rekening houden dat met een gevalletje total-loss het even lasting wordt je geld terug te krijgen.

En je mag voorlopig overall de stad in, met een diesel uit 2007 kan dat veranderen, erg lasting tegenwoordig gezien de spelregels regelmatig veranderen…

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 01 mei 2019 12:31 PM
  [ # 10 ]
Arjan Verkade schreef:

Was de auto toen de investering waard? Waarschijnlijk niet… Maar economisch heb ik er toch veel voordeel mee gehad.

Als je er economisch gezien voordeliger mee uit bent geweest is de auto de investering waard geweest, dat is namelijk per definitie zo. Ik denk dat je inderdaad vooral vooruit moet kijken als je een investering wilt doen en niet terug. Je moet vooral naar je eigen situatie kijken en niet naar de gemiddelde, waar de dagwaarde min of meer op gebaseerd is (niemand is het “gemiddelde”).

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 04 mei 2019 01:34 PM
  [ # 11 ]

Aandachtspunten…

*Distributieriemset reeds vervangen?
*Aanwezigheid / afwezigheid olielekkage achter oliepomp (kant distributie)

*Aanwezigheid / afwezigheid olielekkage rond injectoren?
*rammelende hitteschilden voorkant motor of reeds vervangen met de gekende verstevigingsbeugel?
*luchtfilterhuisbevestigingen—> afhangen luchtfilterhuis waardoor lekkage ontstaat aan de carterventilatie…
* EGR-klep, gloeibougies…

Ophanging: controle speling op spoorstangkogels en vooral de spoorstangen zelf!!
staat remschijven voor en vooral vastzittende remblokken achter…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 mei 2019 01:40 PM
  [ # 12 ]

Bedankt iedereen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 mei 2019 02:55 PM
  [ # 13 ]
Groove schreef:

Aandachtspunten…

*Distributieriemset reeds vervangen?
*Aanwezigheid / afwezigheid olielekkage achter oliepomp (kant distributie)

*Aanwezigheid / afwezigheid olielekkage rond injectoren?
*rammelende hitteschilden voorkant motor of reeds vervangen met de gekende verstevigingsbeugel?
*luchtfilterhuisbevestigingen—> afhangen luchtfilterhuis waardoor lekkage ontstaat aan de carterventilatie…
* EGR-klep, gloeibougies…

Ophanging: controle speling op spoorstangkogels en vooral de spoorstangen zelf!!
staat remschijven voor en vooral vastzittende remblokken achter…

*fluitende turbo
*olielekkage rond de klepdeksels, veroorzaakt door lekke injectoren
*koelvloeistofverbruik
*overmatige roetvorming bij accelereren

 

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 mei 2019 03:17 PM
  [ # 14 ]

Aanvullend bedankt! Smile
In België staan ze trouwens veel voordeliger te koop met ook nog eens beduidend lagere kilometerstanden.
Tja, diesel is daar momenteel duurder dan benzie en extra wegenbelasting hebben ze daar niet; er was dus geen noodzaak om veel kilometers te maken.
Ben je morgen nog op citromobile?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 mei 2019 03:21 PM
  [ # 15 ]
jantje1948 schreef:

Ben je morgen nog op citromobile?

Nee Wink en vandaag ook niet Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook