4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
De BMWeek van Penny Lane!
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9778
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 01 augustus 2020 10:37 AM
  [ # 46 ]

Aan het Zijlvest kun je doen, maar dat is net niet ver genoeg van het water Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 390
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 01 augustus 2020 11:13 AM
  [ # 47 ]

Maar het is te lopen, ik meen gisteren 3 van de 4 auto’s in je profiel voor de deur te zien staan toen ik er langs reed om boodschappen te halen.
En ach, vanaf Spijk is het ook niet zo ver.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9778
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 01 augustus 2020 11:36 AM
  [ # 48 ]

O, maar dan kun je het wel vinden. Er stonden inderdaad drie buiten omdat ik binnen met die BMW aan het rommelen was, anders staan er doorgaans maar twee.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 390
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 01 augustus 2020 11:47 AM
  [ # 49 ]

Komt goed, eerst wat staal naar België brengen, kunnen ze er weer auto’s van maken. Very Happy

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9778
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 03 augustus 2020 09:05 PM
  [ # 50 ]

Tijd voor het beroerdste werk: anti-roest toestenden op, aan, in en onder de reparaties blazen. Met de goeie ouwe Vaupel tectylspuit. De buitenboel na de anti-steenslag in de unterbodenschutz van de Minnesota Mining and Manufacturing Co. gestort (08861), terwijl de binnenkant tot rijkelijk druipens toe vol getapt is met Caprotech’s welbekende RX5. De buitenkant vind ik na het toepassen van etsprimer, strijkkit, anti-steenslag afwerking en dus unterbodenschutz wel goed zo. De binnenkant krijgt waarschijnlijk nog een kleine dosis extra RX5 voordat de mat definitief weer op z’n plek gaat. Binnen is er op de vloer alleen maar geen extra zwartsel over de anti-steenslag gezet, dat is niet zo dringend nodig en sterker nog, het maakt werken aan de binnenkant een gore, kleverige klus met veel vlekken als je even niet overal tegelijk op let. Ik heb daar wel, tegen het dreunen, op de oplopende kant van de vloer ter vervanging van de bitumen-tegels een klein stukje Duralay® op geplakt dat ik ooit van medeforumer IDealist had gekregen.

De achterkant van de mat zit al wel weer op z’n plek. Overigens een goed teken dat de vloer tussen achterbank en voorstoelen volledig origineel, ongelast & puntgaaf is, zelfs met de originele bitumen-tegels er nog keurig in. De gordel zit ook weer waar-ie hoort. Morgen zal ik ‘s kijken of ik de geschikte soort tochtband kan vinden om het spatbord langs de bovenkant mee af te kunnen dichten tegen de koets en dan kan dat er in principe ook weer op. Dan moet er nog een gaatje in de dorpel om een sierlijst-klemmetje terug te kunnen zetten. Dan kan verder alle beslag langs buiten er weer op en daarna, als de binnenkant qua roestpreventie naar m’n zin is, de mat voorin en de voorstoel op z’n plek. En natuurlijk de motorkapvergrendeling en de onderplaten van het dashboard. En het gaspedaal inclusief vers vet op de kogeltjes.

In de winter staat de auto sowieso netjes onder dak gestald, dus meegerekend dat er niet of nauwelijks nog pekel op die BMW aan zal vallen, durf ik er dan wel op te rekenen dat dit ook wel weer 14 jaar blijft hangen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5566
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 augustus 2020 09:33 PM
  [ # 51 ]

Wat ben je weer lekker bezig Derk! Ik heb goede ervaringen met het afstylen van holle delen met RX7 na het in eerste instantie
volspuiten met RX5.

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9778
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 03 augustus 2020 10:03 PM
  [ # 52 ]

Ik heb ook wel eens standaard Tectyl holle-ruimtes-wax over RX5 gebruikt (omdat ik ‘t had staan eigenlijk vooral). Werkte ook uitstekend. Of eigenlijk nogsteeds. Dat was op/in het beruchte linker achterspatbord van een Xantia, in mijn geval de TurboD, en dat gaat inmiddels al twee of drie jaar eigenlijk helemaal niet meer verder. Het helpt op zich daar wel dat ik dat rare gat in het binnenscherm dicht gemaakt heb met een dekseltje van een bak schroeven dat precies paste en dat de auto maar heel erg weinig pekel meer ziet, maar dat is dan verregaand vergelijkbaar met wat er met dit werk aan de BMW gebeurt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9778
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 04 augustus 2020 09:59 PM
  [ # 53 ]

Move along, nothing to see here…

Aan de ene kant: mooi dat je er niks van terug ziet dat er een wat uitgebreider stukje ontroesten heeft plaatsgevonden. Aan de andere kant: toch jammer dat je er geen bal van ziet, van al dat werk. Gelukkig hebben we de foto’s nog Mr. Green

Er moet nog een reepje kit tussen spatbord en front, net achter de bumper langs, en het naadje boven de koplamp moet nog een beetje opgeleukt worden. Dan is ‘t verder helemaal gezien. Kunnen we binnenkort het volgende APK-klusje aan gaan pakken: de draagarm linksachter benetten. Maar eerst moet-ie maar weer even een paar dagen rijden Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 390
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 05 augustus 2020 12:01 AM
  [ # 54 ]

love1 cool smirk

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9778
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 05 augustus 2020 08:46 PM
  [ # 55 ]

De boel is weer schoon. Ook even een proefritje van 30 kilometer gemaakt. De boel is volledig vrij van knarsende geluiden blijven hangen. Dan zal het de komende tijd wel in orde zijn Mr. Green

Alle verlichting die eraf geweest is doet het ook weer zonder problemen. Ik heb wel meteen de bedrading van de mistlampen voorop direct achter de koplampen van stekkers voorzien, zodat dat er de volgende keer wat makkelijker af kan. Alleen een stekker op het relais was wat onderhoud aangaat net even te simpel.

Het kitnaadje langs het front moet nog even netjes groen geschilderd worden en dan is deze put er ook echt helemaal uit. Maar de volgende werkjes heb ik al wel uitgezocht…

Eén meevaller: de kofferbakbodem is toch nog veel beter dan het er van onderaf uit ziet. Daar is met een boel schoonmaakwerk en opnieuw behandelen nog wel een jaar of wat leven uit te halen zonder dat dat een boel gedoe geeft op het moment dat daar wat echte reparaties aan zijn. En die kofferbak is ook sowieso amper deel van de constructie; er zitten nul balken of andere ‘moeilijke’ toestanden in de zijkanten. Dat is allemaal als kreukelzone uitgevoerd (kijk maar in de folder): enkelvoudig plaatwerk met weinig profilering zodat dat zo gemakkelijk mogelijk opvouwt. Daar zit voor het weggedrag of dergelijks dan ook gewoon geen extra sterkte. Eigenlijk kun je alleen natte boodschappen krijgen. Of, als de boel zo brak wordt als destijds bij mijn eigen 1502, het reservewiel lazert er een keer langs onder uit.

Maar goed. Moest daar te zijner tijd iets in gelast moeten worden (en dat komt een keer, zo werkt dat wel met zo’n 02-serie), dan is dat relatief eenvoudig om te doen. Als de kokertjes aan beide kanten verder (weer) goed intact zijn is zo’n auto wat al het andere betreft eigenlijk heel eenvoudig bij elkaar te houden. Zeker aangezien er bij deze uiteindelijk veel minder dan gemiddeld aan verrot geweest is. Dat geeft toch een betere basis dan wat je na zo’n lasklus zou denken.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9778
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 09 augustus 2020 05:47 PM
  [ # 56 ]

Omdat het vandaag in de schuur beter te hachelen was dan buiten heb ik m’n zondagmiddag maar eens aan een klein lasklusje achteraan de linker dorpel besteed. Het uiterste uiteinde was lichtjes verkruimeld, maar dat is na het plaatsen van vier kleine postzegeltjes (een stukje in de versterkingsrib, een stukje in de feitelijke dorpel, een stukje in de huidplaat die in feite deel is van het zijpaneel achter het portier en een lapje in de kopse kant van de dorpel in de wielkast) is dat ook weer lekker degelijk. Dat moet nog even afgewerkt worden zodat het wiel er weer onder kan en dan is de linkerkant qua hoofdstructuur wel weer gezond.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9778
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 09 augustus 2020 08:44 PM
  [ # 57 ]

En oh ja, een verrot stuurkogelhoesje dat nog vervangen moest worden is nu ook vervangen. Zou ik bijna vergeten…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook