Bekende GSA?
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 17 augustus 2019 09:00 PM

iemand bekend met deze GSA?
Ik vind zo’n laat exemplaar wel leuk, zeker een break… Maar als ik meteen alle HD leidingen octopussen en wat iets meerzijns moet gaan vervangen…

https://link.marktplaats.nl/m1444300575

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 18 augustus 2019 10:14 AM
  [ # 1 ]

Hallo Michiel,

Deze GSA heeft eerder te koop gestaan meer Noordelijk in het land. Ik kan je weinig zeggen over de staat.

Je zult moeten gaan kijken, maar ook geluk moeten hebben. Zoals je misschien weet heb ik zelf al enkele jaren een GSA. Leuke auto’s, maar echt iets anders als een 2cv. Ik heb me hierop verkeken, maar inmiddels al veel geleerd. Wat met name een groot verschil is: Je kunt nergens normaal bij zonder eerst een halve auto te moeten slopen. Daarnaast is alles groter en zwaarder. Onderdelen zijn aan te komen, maar niet zo makkelijk als bij een 2cv. Lid worden van de vereniging heeft zeker meerwaarde. Ze hebben me daar al vaak geholpen aan onderdelen en technische adviezen.
Er zit aardig wat leidingwerk verstopt in het motorruim en onder de auto. Sommige delen zijn moeilijk te zien, dus zoals gezegd je zult goed moeten kijken en geluk moeten hebben.

Maar als je een goede hebt, dan heb je een unieke en fijne auto te pakken met veel karakter.

Succes.

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 18 augustus 2019 08:37 PM
  [ # 2 ]

dank voor de tips.
Ik heb een lading foto’s ontvangen waar o.a. een motorrevisie zichtbaar is, dus ik vermoed dat de vorige eigenaar er best wel veel aan heeft gedaan. Ik had de hoop meer te achterhalen uit het verleden, want de huidige eigenaar heeft hem geruild tegen een motorfiets, zodoende dat hij hem nu weer wilt verkopen…

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 18 augustus 2019 10:20 PM
  [ # 3 ]

Goeie kleur, red cars go faster!

Michiel van Ginkel schreef:

... octopussen en wat dies meer zij…

het is geen C/BX, dus er zijn geen ingewikkelde retourknooppunten. Ben zelf nog weinig gezeik met HD-leidingen tegengekomen, behalve als je ze wilt losmaken aan bijvoorbeeld de achteras, die kunnen zo vast zitten dat je de zeskant molt en vervolgens de leiding moet doorknippen als je verder wilt.

Maar geen zorgen, als die auto goed in de conserveringstjak ik gezet dan kan dat goed meevallen.

Een recente motorbehandeling is wel prettig, dat scheelt sowieso olielekkage de komende jaren.

verder wat punky zegt wash

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook