3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Roestbehandeling CX door fabriek
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39936
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 09 september 2019 03:54 PM
  [ # 31 ]

Ik heb wel eens een auto van een klant laten behandelen. Dat was meer dan 1000 euro, bij een toko die hier al genoemd is. Na afloop zijn we 2 volle dagen bezig geweest om de smerige zooi weg te halen van waar het niet hoorde: de motorruimte, koplampbakken, enz enz. Dat was dus eens en nooit weer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
maartens
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 873
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 09 september 2019 04:08 PM
  [ # 32 ]

Mijn CX is destijds (voor ik m kocht) ook eens volgespoten met antiroestmiddel. Inderdaad zit alles vol. Hele plakkaten kan ik soms ergens vanaf schrapen. Bijvoorbeeld de rubberen flappen in de wielkasten heb ik dagen in de terpentine moeten laten weken voordat ik met een plamuurmes de rommel eraf kon schrapen.
De kinnenbak zat ook helemaal vol maar ik nu weer schoon.

Ok, een voordeel: ondanks dat het een orgineel NL-auto is, zit er geen roest aan. Maar ja, de auto komt de laatste 27 jaar ook nauwelijks meer buiten (ja, ik heb ‘m in 1992 gekocht….).

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26921
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 09 september 2019 04:13 PM
  [ # 33 ]
waterman schreef:

Ik heb wel eens een auto van een klant laten behandelen. Dat was meer dan 1000 euro, bij een toko die hier al genoemd is. Na afloop zijn we 2 volle dagen bezig geweest om de smerige zooi weg te halen van waar het niet hoorde: de motorruimte, koplampbakken, enz enz. Dat was dus eens en nooit weer.

Helaas is een hoge prijs geen garantie op kwaliteit…

Ik weet niet wat die zulke gasten als uurtarief rekenen, maar eigenlijk kan je voor 1000 Euro niet eens veel doen. Daar mag je dan dus nog de materiaalkosten vanaf halen. Gaat richting 100 a 200 Euro vermoed ik?

Oftewel eigenlijk kunnen ze er niet veel meer dan 1 a 1,5 dag aan manuren instoppen.
Wil je dan alle oude lagen verwijderen en de complete bodem en wielkasten kaal hebben dan gaat dat al lastig worden.

Profiel  
 
willemvreeland
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 06-01-2007

- CX GTi Turbo VEMS
- ID/DS 23 IE M VEMS
Gepost: 11 september 2019 12:34 PM
  [ # 34 ]

heb mijn CX ook laten behandelen bij hierboven genoemd bedrijf in 2011. Garages vinden een dergelijke behandeling inderdaad een drama maar de dame staat er na 8 jaar nog steeds fris bij.
De kunst is wel een goed antiroest bedrijf te vinden want er zit behoorlijk kaf tussen het koren.

Willemvreeland

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 419
Geregistreerd: 22-02-2008

- ID/DS DS20h
- C3 e-HDi Selection
Gepost: 11 september 2019 02:27 PM
  [ # 35 ]

Mijn DS heb ik bij Van Aalst laten behandelen en na 16 jaar was deze nog prima. Zelfs de geroeste plekken onder de koplampen waren niet verder geroest. Het was alleen een dure behandeling maar achteraf het geld wel waard. Met sleutelen had ik er verder geen last van en ik vond de dinitrol ook niet op plekken waar het niet thuishoorde.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook