Verschillende audio-systemen
FransBeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 13 september 2019 03:14 PM

Dag, Frans van der Beek hier, nieuw op dit forum en ben lid geworden omdat ik op het punt sta een tweedehands DS3 diesel te gaan kopen. Nu heb ik er al een paar gezien en in een paar gereden en het viel mij op dat sommige wagens bovenop het dashboard een soort metalen strip hebben met daarop ‘hifi’. Of een soortgelijke tekst. Andere wagens hebben dat niet.

Mijn vraag: betekent dat dat er verschillende audio-systemen in de DS3 zijn gebouwd ?  En zo ja: wat zijn de verschillen ?

Groeten !

Profiel  

V-zesserke
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 385

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 4 Sportchic 2.0 Blue HDI 180
Gepost: 14 september 2019 12:34 AM
  [ # 1 ]

Klopt er zitten verschillende audiosystemen in, enerzijds een gewoon systeem met (ik denk) 6 speakers en dan het systeem met de extra centerluidspreker op het dashbord dat eveneens een subwoofer heeft die ingewerkt zit in de rechterzijde van de kofferruimte. Dat systeem heeft dus 8 speakers in totaal en ook een betere versterking aan boord, het was een optie die hifi-light genoemd was.
Het is ontworpen voor zover ik heb kunnen achterhalen door de D&M groep (Denon & Marantz) en het zit ook in onze Ds 3 en is al bij al zo slecht nog niet. Het is (gelukkig maar Smile) niet van het boenke-boenke type en niet super krachtig maar heeft best een redelijk mooi geluid en vooral een mooier dan gemiddeld geluidsbeeld. Ik bedoel daarmee dat het geluid mooi los komt van de speakers en de stereo zich niet beperkt tot wat links en wat rechts maar wel degelijk ook een hoop daar tussen in en dat is in de auto eerder een zeldzaamheid.
Het geluidsbeeld is in mijn ogen (oren!) beter als dit in mijn Peugeot 308 met Denon-hifi, deze is misschien wel wat krachtiger maar legt het al bij al af tegen het betere stereo geluid in de Ds 3.
De centerluidspreker is daar verantwoordelijk voor omdat deze een lichte samenvoeging van links en recht in het midden weergeeft, iets wat vroeger ook wel eens toegepast werd in de carhifi. PSA gebruikt dit soort speaker trouwens nog in de nieuwere wagens met de Focal Hifi, in mijn opinie een terechte keuze bravo.

Profiel  

ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 481

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 14 september 2019 09:46 AM
  [ # 2 ]

ik zou ook niet meer anders willen. mijn 1ste DS3 was met het standaard systeem en de 2de heeft nu het hifi pakket,is toch wel een wereld van verschil,als je budget het toe laat,ga dan voor een ds3 met het hifi pakket

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  

FransBeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 15 september 2019 03:54 PM
  [ # 3 ]

Dank voor jullie uitgebreide antwoorden. heb ik zeker wat aan !

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook