2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
citroen ds oververhitting probleem
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9487
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 02 december 2019 12:15 AM
  [ # 16 ]

For bigger sized images: you can host photos externally, on sites like Flickr or MyAlbum what have you, then deeplink them here in a bigger size. It’s not totally optimal, admittedly, but it works.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
SalsaChris
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 881
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 02 december 2019 08:49 PM
  [ # 17 ]

Did you ran the car with or without the interior heating on? I had this problem after I removed the radiator for maintenance. Chances are that you have an air bubble there = highest point of the system.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Mr.Rubins
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-11-2019

Gepost: 04 december 2019 05:52 PM
  [ # 18 ]

some pictures

Afbeelding Bijlagen
renarb1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mr.Rubins
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-11-2019

Gepost: 04 december 2019 05:52 PM
  [ # 19 ]

picture2

Afbeelding Bijlagen
renarb2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mr.Rubins
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-11-2019

Gepost: 04 december 2019 05:53 PM
  [ # 20 ]

picture3

Afbeelding Bijlagen
renarb3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mr.Rubins
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-11-2019

Gepost: 04 december 2019 05:53 PM
  [ # 21 ]

picture3

Afbeelding Bijlagen
renarb3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mr.Rubins
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-11-2019

Gepost: 04 december 2019 05:53 PM
  [ # 22 ]

picture 4

Afbeelding Bijlagen
renarb4.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mr.Rubins
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-11-2019

Gepost: 04 december 2019 05:59 PM
  [ # 23 ]

Citroen DS SUPER. this car have Engine is DX4, 2350cc, 115 hp, 5500 rpm, 2,3 liter. In registre documents in our country “specialists” write that it is ID 19 ? model, but this is wrong.
I found that in Citroen 1973 Year, 5 gang, DS Super must be with 2175cc engine but this car is with 2347cc engine 2.3 liter

And this car in Netherlands was with LPG gas. LPG gas pipes was wrong installed. now they will be off

Afbeelding Bijlagen
renarb5.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mr.Rubins
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-11-2019

Gepost: 04 december 2019 06:03 PM
  [ # 24 ]

friends car look like this after repainting

Afbeelding Bijlagen
renb6.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mr.Rubins
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-11-2019

Gepost: 04 december 2019 06:05 PM
  [ # 25 ]

and 2nd photo. car was used this summer for wedding. but big stress because can drive only 25 min. till church Smile after it overheated.

Afbeelding Bijlagen
renb7.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mr.Rubins
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-11-2019

Gepost: 04 december 2019 06:06 PM
  [ # 26 ]

Now mechanic think that need more carefully check water pump. Maybe it is not working at it must work.

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9487
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 04 december 2019 07:01 PM
  [ # 27 ]

As far as I know, all DS23 (DX4) models were fitted with the horizontal-flow, higher capacity cooling system from the IE (DX3, DX5) models. I wonder if a standard cooling system like the one shown will be enough to keep a DX4 engine cool. But I haven’t ever run a DX4 with a simple cooling system, so I wonder what others here think.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 27-03-2011

- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 04 december 2019 08:36 PM
  [ # 28 ]

@mr Rubins. You have a interesting but also difficult case..
If the engine runs, do you see that all pully’s and belts are turning/moving?  On the photos, i see a single belt (that doesn’’t have to be the problem, but is is not the original configuration).
Have you checked your cooling circuit with a digital thermometer, to detect hot/colt spots?
I think I see a gas (LPG) system. that means that the cooling circuit is changed.  Is the defroster and LPG Circuit connected well? LPG means high temp. Is the LPG-air mixure oke?
Is the overheating if you drive on gas, petrol of independent of that?
Last question for now: an easy check: is the cooling air inlet clean, not blocked and original configured. Cooling starts under the nose.

Profiel  
 
Mr.Rubins
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-11-2019

Gepost: 04 december 2019 10:04 PM
  [ # 29 ]

LPG is disconnected now. Engine run without LPG.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40100
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 05 december 2019 07:30 AM
  [ # 30 ]
Penny Lane schreef:

As far as I know, all DS23 (DX4) models were fitted with the horizontal-flow, higher capacity cooling system from the IE (DX3, DX5) models. I wonder if a standard cooling system like the one shown will be enough to keep a DX4 engine cool. But I haven’t ever run a DX4 with a simple cooling system, so I wonder what others here think.

Derk

You are very right indeed. This engine, the 23, needs the big radiator with the separate tank.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook