15 van de 15
« Eerste  < Vorige 13 14 15
   
De baby Bentley van Wimb: Ons bin zuunig
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 november 2023 09:28 AM
  [ # 211 ]

Lekker gewerkt. Vanwaar de keuze voor een beYaris?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 14 november 2023 06:52 AM
  [ # 212 ]

Eerst en vooral omdat het een Toyota is. En me, myself en I hebben geen behoefte aan een groot hok, maar een Aygo is net te klein.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 03 januari 2024 07:38 AM
  [ # 213 ]

Kort voor kerst ging ik zitten en rekte me eens uit in de bestuurdersstoel die die actie met een luide knal beantwoordde. gulp En daarna leek het of ik in een doorgezakte schommelstoel zat.
Dus de stoel maar eens losgehaald en er bleek een las gebroken. Ik heb natuurlijk geen foto genomen en het is niet uit te leggen, maar het gevolg van die gebroken las is dat het frame een soort mikado-constructie was.
2 januari ben ik met de stoel naar Brando gegaan en die zag dat er nog een beugel gebroken was. Een half uurtje mikadoën en knetteren later en kon de stoel weer in het waggie schroeven.

Wat een verschil! Niet alleen is het geen schommelstoelervaring meer, maar het zit ook niet langer als een doorgezakte stoel. dance

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 februari 2024 07:51 AM
  [ # 214 ]

En ineens wilde de Bentley niet starten. Natuurlijk op een moment dat ik snel de deur uit moest. Evil or Very Mad
Zekering? Okay.
Humeurige ECU? Nee.
Hmm… De multimeter gepakt en ja, op de connector van de pomp staat spanning. Een corrigerende tik volstond om de onwillige weer te laten doen waar ‘ie goed in is: pompen.
Ik heb toch maar een nieuwe pomp besteld omdat hij al ruim 300k zijn werk doet.

Verder zat ik een tijdje geleden weer eens een topic te lezen over nukkige ECU’s en de gebruikelijke ‘oplossingen’ zoals nieuwe accu, vervangen motormanagement, etc. Er stond ook een reactie over een slechte massaverbinding. De ECU blijkt een eigen draadje (letterlijk) te hebben die op de accuklem zit geschroeft. Nooit geweten dat dat draadje daarvoor was. In het schoentje en/ of op het contactoppervlak treedt corrosie op. Omdat dit goedkope, makkelijke en leuke klusjes zijn die in het ergste geval zinloos zijn, ben ik met schuurpapier en contactspray in de weer geweest.

En ach, als je dan toch bezig bent, ook die andere massa-aansluitingen onder handen genomen. Met name die van de ABS was zwaar gecorrodeerd, zowel het schoentje als de tapdraad.

Het resultaat van gezuiverde contactoppervlakken en een nieuwe pomp is meer dan alleen tussen de oren merkbaar. De motor loopt stationair rustiger (okay, dat kan nog verbeelding zijn), bij optrekken vanuit stilstand hoef ik heel veel minder gas te geven om afslaan te voorkomen (geen verbeelding) en het verbruik is minder. Echt heel erg veel minder. Hoeveel het scheelt weet ik niet want het hok heeft geen tripcomputer. Gevoelsmatig, dus tussen de oren ‘gemeten’ lijkt het verbruik gehalveerd. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
15 van de 15
« Eerste  < Vorige 13 14 15
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook