5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Hardnekkig startprobleem
Ed P
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 788
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
Gepost: 18 december 2019 09:46 PM
  [ # 61 ]

Ik heb het stuk doorgelezen, ik heb nergens iets gelezen over nieuwe bougie kabels inclusief de kabel van de bobine naar de verdeler. Zijn die nog goed?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4093
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 december 2019 10:11 PM
  [ # 62 ]

Ik hoop ook dat we te weten krijgen wat nou het probleem is. Ik ben iemand die werkelijk tot het gaatje gaat en ik heb het nog nooit verloren, dus ik ben zeer benieuwd.

Zo was er op het Jaguar forum iemand die na het sleutelen zijn motor niet meer aan het lopen kreeg en dan ga je stap voor stap alles na en je hoopt dat je dan samen dat ding weer tot leven kunt krijgen.

Maar dan opeens houdt de discussie op en zie je zo’n iemand niet meer en daar heeft niemand iets aan.

Zo had ik een probleem met de CV unit, een Remeha Avanta HR ketel die steeds op storing ging. In principe werken al die dingen hetzelfde, er komt een beetje gas met luchtmengsel naar de brander, de ionisatiepen gaat vonken en het gas gaat branden.

Er wordt een spanninkje op die pen gezet en omdat een brandende gasvlam geleidend is loopt er een stroompje. De elektonica constateert dat een hij gaat hoog branden.

Ik heb het hele apparaat uit elkaar gehaald, schoongemaakt, ook waterzijdig, in elkaar gezet, nieuwe ionisatiepen er in gezet, maar toch elke dag wel een keer een ionisatiestoring.

Het internet opgegaan en de diverse discussies gelezen, net als de TS van dit topic nu doet en daar valt veel van te leren.

Een storingmonteur haalde iets aan en dat is heel interessant: tussen het branderhuis en de eigenlijke brander zit een pakkingring en die was aanvankelijk van een soort glasvezel, welke de fabriek later heeft vervangen door een grafietpakking omdat die pakking regelmatig ging lekken en dan komen er verbrandingsgassen bij de onverbrande gassen en dat pikt ie niet.

Dekseltje er even voor vandaan gehaald, drie schroefjes los, brandertje er uit genomen, nieuwe pakkingring er omheen, dekseltje er weer voor en hij is nooit weer in storing gegaan.

Zo zie je dat een dingetje van een euro voor veel ellende kan zorgen en dat is met een auto als de DS niet anders. Een schuifstekkertje waarin het draadje geen goed contact maakt door corrosie, wat je niet hoeft te kunnen zien, en hij is ernstig ziek en verdomt het om op te staan.

Veel succces met de DS en laat weten wat het probleem is/was.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4093
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 december 2019 10:15 PM
  [ # 63 ]

Nu ik er nog even over nadenk: heb je gemeten hoeveel spanning er op de bobine komt tijdens het starten, dus tussen aansluiting 15 en de massa van de motor?

Profiel  
 
j.witkop
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 18 december 2019 11:44 PM
  [ # 64 ]

en wat ik even niet weet of gemist heb: is er steeds dezelfde verdelerkap gebruikt?

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7769
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 19 december 2019 12:37 AM
  [ # 65 ]

123 heeft voor zover ik weet een andere kap dan de originele.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4093
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 december 2019 12:49 AM
  [ # 66 ]
j.witkop schreef:

en wat ik even niet weet of gemist heb: is er steeds dezelfde verdelerkap gebruikt?

Hij heeft de 123 en de oude verdeler geprobeerd, dus twee verschillende kappen.

Profiel  
 
Thomas G
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 09-07-2013

- ID/DS ID 21F break
Gepost: 31 december 2019 09:21 AM
  [ # 67 ]

Heb geen ervaring met 123 verhaal. Maar kan de condensator een oorzaak zijn?  De nieuwe gaan snel kapot en had een tijdje geleden het zelfde probleem.
Ook de kabel met een slecht contact ter hoogte van de startmotor kan nare gevolgen geven. Bij mij werd contactpunt gloeiend rood. Opschuren en in het vet zetten gaf de uitkomst. Veel succes alvast.

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7769
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 06 januari 2020 11:18 AM
  [ # 68 ]

Loopt hij al?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7769
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 14 januari 2020 05:03 PM
  [ # 69 ]

Edit: zo te zien aan de eerste post zal de ontsteking wel niet 180 graden verkeerd staan zoals ik hier gesuggereerd had.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook