6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
Emissieregeling storing
Paul.M.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 10-01-2019

Gepost: 08 januari 2020 09:41 AM
  [ # 76 ]

Ga ik straks even navragen, ik dacht de inlaat.
Als ik het goed begrepen heb zit er bij mij maar een nokkenas in.
Maar ga het vragen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 januari 2020 09:43 AM
  [ # 77 ]
René Jongejan schreef:

Maar er zitten wel 2 nokkenassen in, 1 x inlaat en 1 x uitlaat.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Paul.M.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 10-01-2019

Gepost: 08 januari 2020 02:07 PM
  [ # 78 ]

De inlaat nokkenas heeft een regel ventiel, die is vervangen.
De uitlaat nokkenas heeft geen regel ventiel.

Maar hij loopt weer als een zonnetje.
Dus goede hoop op betere tijden.

Groet Paul.M.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 januari 2020 02:19 PM
  [ # 79 ]
Paul.M. schreef:

De uitlaat nokkenas heeft geen regelventiel.

Zeker wel, die zie je aan de voorkant van het blok zo zitten, nabij de oliepeilstok.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 januari 2020 02:22 PM
  [ # 80 ]

Mag ik jou een advies geven?

Om toekomstige problemen te voorkomen zou ik het blok laten flushen en daarna olieverversen.
Schoon oliefilter erop, laten vullen met 0W-30 en dit elke 15.000 km herhalen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Paul.M.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 10-01-2019

Gepost: 08 januari 2020 02:53 PM
  [ # 81 ]
René Jongejan schreef:
Paul.M. schreef:

De uitlaat nokkenas heeft geen regelventiel.

Zeker wel, die zie je aan de voorkant van het blok zo zitten, nabij de oliepeilstok.

Het regelventiel aan de voorkant bij de oliepeilstok is vervangen.
Of dat nu de inlaat of de uitlaat is weet ik niet, maar er zit maar een regelventiel bij mij op de nokkenas.

 

Profiel  
 
Paul.M.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 10-01-2019

Gepost: 08 januari 2020 02:56 PM
  [ # 82 ]
René Jongejan schreef:

Mag ik jou een advies geven?

Om toekomstige problemen te voorkomen zou ik het blok laten flushen en daarna olieverversen.
Schoon oliefilter erop, laten vullen met 0W-30 en dit elke 15.000 km herhalen.

Hij heeft het blok ook schoon gemaakt en het oliefilter vervangen en de olie ververs.
De olie die er nu inzit is de 0w-30.
Dank voor je tip.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 januari 2020 02:59 PM
  [ # 83 ]
Paul.M. schreef:

Het regelventiel aan de voorkant bij de oliepeilstok is vervangen.
Of dat nu de inlaat of de uitlaat is weet ik niet, maar er zit maar een regelventiel bij mij op de nokkenas.

Dat is dus de steller van de uitlaatnokkenas, maar geloof mij, bij de inlaatnokkenas zit er echt ook 1.
Die kan je eigenlijk niet direct zien en is wat lastig bereikbaar, maar gezien de ervaringen van het vervangen exemplaar zou ik die zeker ook even laten bekijken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Paul.M.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 10-01-2019

Gepost: 08 januari 2020 03:03 PM
  [ # 84 ]

Zal het doorgeven aan mijn garage Rene.
Moet dan toch maar even na gekeken worden.
Waar zit deze steller dan ongeveer, is wat makkelijker te zoeken.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 januari 2020 03:08 PM
  [ # 85 ]

Trek een denkbeeldige lijn in de lengterichting van de auto vanaf de steller aan de voorkant naar achter.
Op die lijn aan de achterzijde van het blok, onder het luchtfilterhuis.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Paul.M.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 10-01-2019

Gepost: 08 januari 2020 04:07 PM
  [ # 86 ]
René Jongejan schreef:

Trek een denkbeeldige lijn in de lengterichting van de auto vanaf de steller aan de voorkant naar achter.
Op die lijn aan de achterzijde van het blok, onder het luchtfilterhuis.

Dankjewel.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 08 januari 2020 05:34 PM
  [ # 87 ]

Volgens mij is dit het juiste plaatje bij wat René Jongejan bedoelt

Afbeelding Bijlagen
Nokkenas_ventiel.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 januari 2020 05:38 PM
  [ # 88 ]

Klopt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Paul.M.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 10-01-2019

Gepost: 09 januari 2020 07:49 AM
  [ # 89 ]

Ik ga het doorspelen naar de garage.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 09 januari 2020 08:36 AM
  [ # 90 ]

very good
Ik ben ook wel benieuwd hoe de auto zich gedraagt de komende tijd.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook