C4 coupe trillend stuur
Cards98
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 13-02-2020

Gepost: 21 februari 2020 06:29 PM

Hallo allemaal ik ben nu aan mijn tweede c4 coupe,  bij mijn VTR+ had ik ook af en toe last van een trillend stuur maar niet dat dit hinderlijk was, echter bij deze heb ik er erg veel last van en ik vraag mij af wat de oplossing is en of die er uperhaubt is.

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 21 februari 2020 08:22 PM
  [ # 1 ]

Auto laten uitlijnen, banden laten balanceren en je banden laten controleren op canvasbreuken.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 21 februari 2020 10:05 PM
  [ # 2 ]

...en de bandenspanning niet te vergeten. Heb je het ding al eens op de brug gezet en alles goed bekeken?

edit: er is niet zoiets als De Oplossing. Heleboel onderdelen die trilling kunnen veroorzaken. Je geeft niet aan wat je zelf al gedaan/bekeken hebt… Dan blijft er een boel over.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 22 februari 2020 10:08 AM
  [ # 3 ]

Banden controleren op vervorming en op de juiste spanning brengen vervolgens controle op speling van de stuurkogels en de spoorstangen, wielen opnieuw uitbalanceren en eventueel opnieuw laten uitlijnen.

Als het stuur nog trilt bij het afremmen, nieuwe remschijven en remblokken.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 22 februari 2020 10:19 AM
  [ # 4 ]

Eerst maar eens een beetje diagnose:
- trilt hij in het stuur bij bepaalde snelheden en niet bij andere ?
- trilt hij bij het remmen ?
- trilt de carrosserie ook ? Bijvoorbeeld de handrem hevel ?

Pas daarna kun je gaan nadenken waar het vandaan komt en wat je kunt doen.
Als 1 alleen het geval is dan zou je eerst de banden kunnen laten balanceren: Als je een balanceergewichtje bent kwijtgeraakt kan dit het resultaat zijn. Als balanceren niet helpt of er is meer aan de hand dan alleen trillen in het stuur dan kan het zelfs meerdere oorzaken hebben en misschien moeilijk te vinden.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook