2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
aankooptips GS uit ‘72 of ‘78 ofzo ...
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 20 november 2004 11:17 PM
  [ # 16 ]

Wat voor motor zit erin?
zomaar nieuwsgierig hoor Smile

ik gok op een luchtgekoelde viercilinder boxer?  Wink

een 1220cc?

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 21 november 2004 12:15 AM
  [ # 17 ]

Goed plaatwerk is schaars, leveren ze er een harde motorkap bij? Verder een plaatje, zo op de foto’s. Zegt natuurlijk niks, maar als je ‘m binnenkort op de brug en in daglicht ziet weet je 10x meer!

Succes! (en laat dat ding SVP op superplus lopen en niet op gas, wie mooi wil zijn moet financieel pijn lijden Wink )

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 21 november 2004 12:29 AM
  [ # 18 ]

Ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit!
Levert meteen weer wat jeugdsentiment-momenten op: mijn eerste Citroën (niet mijn eerste auto) was een ‘77 GS Pallas. Cool

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 21 november 2004 01:15 AM
  [ # 19 ]

GS

Ziet er mooi origineel uit. Echt Nederlandse auto. Mooie details ook als de hoofdsteunen en velgen. Normaal ben ik niet zo kapot van strips, maar hier misstaan ze zeker niet. Kleur is vert papyrus? Maak me nog wat zorgen over dat laswerk.

Volgens mij kun je de titel van dit topic wel gaan veranderen in “Aankoop GS ‘78”

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 21 november 2004 01:20 AM
  [ # 20 ]

Heee, nog niet naar gekeken; er staat idd “BJ 78” op de voorruit. Kentekenplaat zegt natuurlijk niet alles, er kan destijds een nieuw kenteken voor afgegeven zijn. Wat me wel opvalt bij nader inzien is de combinatie van “Club” wieldoppen met “Pallas”-deurstrips. Want de brede strips zoals ze op de fotos staan waren exclusief voor de Pallas. (of ook later “los” er op gezet??) En de Pallas had van die grote “filmtrommels” als wieldoppen.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 november 2004 01:40 PM
  [ # 21 ]

Re: GS

rocco schreef:

Wat voor motor zit erin?
zomaar nieuwsgierig hoor Smile
ik gok op een luchtgekoelde viercilinder boxer?  Wink
een 1220cc?

Jups, klopt helemaal!

Rogier Verhoef schreef:

Succes! (en laat dat ding SVP op superplus lopen en niet op gas, wie mooi wil zijn moet financieel pijn lijden Wink )

Waarom geen LPG? Ik heb geoord dat een GS prima op LPG kan lopen….

ID66 schreef:

Volgens mij kun je de titel van dit topic wel gaan veranderen in “Aankoop GS ‘78”
PeTeR

Hoewel ik hem nog niet gekocht heb mag een topic verandering best wel. Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk toch wel een GS kopen. Is het niet deze dan zal het wel een andere zijn. Voorlopig wacht ik het aanbod van Gaage Stoebo af.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 november 2004 04:34 PM
  [ # 22 ]

Topictitel gewijzigd.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 21 november 2004 05:21 PM
  [ # 23 ]

Een GS/A kan relatief goed tegen LPG. Maar er zijn ook wel wat bezwaren:

1. De typegoedkeuring bij nieuwe inbouw is lastig met luchtkoelers

2. Het blijft zonde van je kofferbak en het soepele karakter van de 1220 (een motor die op gas en benzine moet kunnen lopen, blijft een Neerlands compromis)

3. LPG doe je omdat je VEEL rijdt, toch? En ja een GS/A moet regelmatig rijden, maar
- met 40.000km per jaar ofzo is de wereld na 3-4 jaar zo een NU nog goede GS armer (en met 10.000 per jaar duurt dat nog ff langer)
- je wordt met DIE kilometrages niet blij van de onderhoudskosten, dat is bijv. een distributiesetje per jaar…

Pardon hoor, ben misschien teveel purist/liefhebber. Maar die zakelijke DS-rijder uit de “je had olie moeten kopen” reclame blijft zo in mijn kop zweven. Please wake me up Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 november 2004 08:00 PM
  [ # 24 ]

@Rogier Verhoef

Allereerst kan ik mij je bezorgdheid voorstellen, om je te overtuigen van je ongelijk wil ik graag even reageren op de punten de je aangaf.

Rogier Verhoef schreef:

Een GS/A kan relatief goed tegen LPG. Maar er zijn ook wel wat bezwaren:

1. De typegoedkeuring bij nieuwe inbouw is lastig met luchtkoelers

2. Het blijft zonde van je kofferbak en het soepele karakter van de 1220 (een motor die op gas en benzine moet kunnen lopen, blijft een Neerlands compromis)

3. LPG doe je omdat je VEEL rijdt, toch? En ja een GS/A moet regelmatig rijden, maar
- met 40.000km per jaar ofzo is de wereld na 3-4 jaar zo een NU nog goede GS armer (en met 10.000 per jaar duurt dat nog ff langer)
- je wordt met DIE kilometrages niet blij van de onderhoudskosten, dat is bijv. een distributiesetje per jaar…

Pardon hoor, ben misschien teveel purist/liefhebber. Maar die zakelijke DS-rijder uit de “je had olie moeten kopen” reclame blijft zo in mijn kop zweven. Please wake me up Wink

1. Is vrij gemakkelijk op te lossen door een soort koelvloeistofsysteem aan te laten brengen, hiermee zal de LPG op temperatuur worden gebracht. Zo’n stift mag IDD niet meer.

2. Tja, de kofferbak… Ik ben niet anders gewend eigenlijk, ik al een tijdje op LPG vandaar. Persoonlijk vind ik lpg een heel goed alternatief voor benzine, het is minder schadelijk voor het milleu en het is ook nog goedkoop ook.

3. De afgelopen 2 jaar heb ik inderdaad zo’n slordige ton aan kilometers onder mij door laten glijden, nu ik dichter bij huis werk is dag niet meer nodig, vandaar dat ik juist NU overstap op een klassieker. Wel wil ik het voordeel houden van goedkope kilometers (lpg dus), terwijl ik toch in een klassieker naar mijn smaak kan rijden. En wat betreft de onderhouds kosten, iemand vertelde mij dat…

Rogier Verhoef schreef:

.......wie mooi wil zijn moet financieel pijn lijden Wink )

, daar was ik dus reeds van op de hoogte….  Very Happy

Ik besef mij wel degelijk dat het onderhoud hoger uit zal vallen, een voordeel is dat ik bij zo’n wagen gemotiveerder ben om zelf vuile handen te krijgen.

Het komt er eigenlijk op neer dat ik (mijns inziens) alle voors en tegens redelijk tegen elkaar heb afgewogen, met als conclusie dat ik dit plan heel goed kan voortzetten. Maar toch bedankt voor je adviezen natuurlijk!

Nog even terugkomen op een oude opmerking…

Rogier Verhoef schreef:

Trouwens wel apart en leuk, een Seatrijder die een GS wil. Maar als ik eerlijk ben, wordt ik ook huiverig.

Het was opmerkelijker dat ik als 2cv bezitter, een Seat kocht hoor!

Gr. Patrick

Profiel  
 
wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 30 november 2004 02:41 PM
  [ # 25 ]

Hoe is het eigenlijk met de stand van zake omtrent de groene GS bij Stoebo. Is ie al gefixed, heb je em al?

Sorry beetje nieuwsgierig.

Wilfred

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 november 2004 02:53 PM
  [ # 26 ]
wyedema schreef:

Hoe is het eigenlijk met de stand van zake omtrent de groene GS bij Stoebo. Is ie al gefixed, heb je em al?

Sorry beetje nieuwsgierig.

Wilfred

Als het goed gaat en ik verkoop mijn huidige auto morgen, dan is de GS morgen verkocht.
Morgen komt er dus een serieuze belangstellende voor mijn wagen kijken, hij moet er nogal een eind voor rijden, kent de staat van de wagen en weet wat de prijs is. Ook weet hij dat ik verder niet meer wil onderhandelen, dus er is een reele kans dat morgen alles gaat lukken.

Ik heb ook al een LPG boer gevonden die er LPG in wil bouwen. Dit was nogal een werk trouwens. De meeste gasboeren hebben geen belang bij het extra werk en vertellen dan maar dat het niet kan, niet goed werkt, geen materiaal meer voor leverbaar is, enz…enz…

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Gr. Patrick

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 november 2004 04:28 PM
  [ # 27 ]

Vergeet de foto’s niet Wink

Misschien is het een optie om foto’s te nemen tijdens het inbouwen van de installatie ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 november 2004 09:51 PM
  [ # 28 ]

Vanmiddag heb ik een proefrit gemaakt…..in 1 woord: HEERLIJK!
Hij zweeft geweldig, het is zo’n stuk comfortabeler dan mijn Seat, de stoelen zijn erg lekker, het interieur en het hemeltje is erg netjes. Ook het schuifdak is niet rot en in goede staat.
De C-matic bak rijd heerlijk, toen ik de straat uit was, was ik al gewend.

Ik kan zo nog wel even doorgaan maar de strekking is duidelijk, ik ben verliefd geloof ik.
Nu maar hopen dat ik morgen mijn Seat verkoop, dan staat ze volgende week bij mij voor de deur.

Gr. Patrick

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 03 december 2004 05:51 PM
  [ # 29 ]

Oh ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Want het is een mooi exemplaar.


Peter

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 december 2004 12:16 AM
  [ # 30 ]

OK, ik heb de knoop doorgehakt! Ik ga het nieuwe jaar in met een GS in mijn bezit!  :thumbsup

Gr. Patrick

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook