2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
De blauwe (al dan niet gevallen) engel
GS1970
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 12 mei 2020 03:17 PM
  [ # 16 ]
Midfriesland schreef:

Er staat 12-02-1973 op de carte gris maar het zou zomaar kunnen dat deze al in ‘72 van de band is gerold.

De accubak zit er trouwens in geschroefd. Heeft iemand er misschien nog eentje liggen? Dat zou een hoop gedoe schelen.

De accubak is altijd een geheel met het gehele binnenscherm, dan zou je dat in zijn geheel moeten vervangen. Het inlassen van een vervangende accuplaat is geen heel ingrijpende klus.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2735
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- Berlingo 1.9d 600 (met zijdeur)
Gepost: 17 mei 2020 02:09 AM
  [ # 17 ]

De accubak zit er in geschroefd. Het ziet er niet uit als huisvlijt maar wie weet ...

Het relais was idd gewoon continu schakelend. Getest en werkt nog gewoon. Maar was niet functionerend aangesloten, dus geen idee waar ie voor heeft gediend. De ruitenwissers heb ik nog niet aan de gang, dus daar zou ie ook tussen gezeten kunnen hebben. Daar kom ik dan nog wel achter.

Na eerst ongeveer drie kilo aan overbodige niet-originele bedrading weggehaald te hebben kwam het overzicht in de bedrading terug. De knipperlichten werken intussen met een gewoon knipperrelais en de overige verlichting en het dashboard functioneren nu ook.
Alleen de ruitenwissermotor dus nog aan de gang zien te krijgen en de vastgelopen warme luchtmotor vervangen voor een andere, dan is ie elektrisch weer in orde. In elk geval de belangrijke dingen.

Daarnaast heb ik de oude brandstof uit de tank laten lopen. Dat was wel oranje verkleurd maar verder mooi helder en zonder roestdeeltjes, dus de tank is goed.

En zo komen we stapje voor stapje wat verder. bye

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2187
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 mei 2020 09:27 AM
  [ # 18 ]

De ruitewissermotor heeft een eigen massadraad, die zou je ook nog kunnen controleren. De andere 4 draden gaan direct naar de schakelaar.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 289
Geregistreerd: 27-03-2011

- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 17 mei 2020 05:26 PM
  [ # 19 ]

@midfriesland. Je hebt een auto die al een heel lange historie achter de rug heeft. Het zal de nodige tijd duren voordat je uitgevogeld hebt wat de gevolgen hier van zijn. Eerst snoeien en dan bloeien Wink

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5077
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 mei 2020 10:15 PM
  [ # 20 ]
Midfriesland schreef:

Daarnaast heb ik de oude brandstof uit de tank laten lopen. Dat was wel oranje verkleurd maar verder mooi helder en zonder roestdeeltjes, dus de tank is goed.

In mijn herinnering was gelode superbenzine enigszins oranje van kleur…

Hoe heb je het er trouwens uit laten lopen?
Tank er onderuit of geheveld?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2735
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- Berlingo 1.9d 600 (met zijdeur)
Gepost: 18 mei 2020 12:18 PM
  [ # 21 ]

Er zit een tap onder op deze tank ... Gewoon de schroef eruit draaien en klaar. joint

De ruitenwissers doen ‘t intussen ook weer. De paravan lag vol met rotzooi en het mechaniek liep erg stroef. Ze stoppen alleen niet automatisch op het laagste punt. Uit is direct uit.

Klopt het dat vroege GS’en nog geen achteruitrijlichten hadden trouwens? Ik kan nml geen schakelaar daarvoor vinden op de bak. De lampen achter hebben ook geen wit, alleen rood en oranje ...

Verder bezig nu met de kachelventilatie. De motor heb ik er met wat geweld uit moeten frutten omdat de kooimoeren dol draaiden. Het ding was toch niet meer te redden. De schoepen zijn helemaal kapot gevreten. De ventilatieschacht is een mooie woonplek voor muizen geweest. Horse (NB Ik zocht een smiley met een muis maar dit was het enige dier dat er tussen zat)

En over snoeien gesproken; dit is alle overbodige niet-originele bedrading die ik er intussen uit heb gehaald ...

Afbeelding Bijlagen
IMG_0298.jpgIMG_0292.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 289
Geregistreerd: 27-03-2011

- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 18 mei 2020 12:25 PM
  [ # 22 ]

De onderste oranje lichten zijn achteruitrijlampen. Dat oranje is Frans. In Nederland waren die onderste wit. Voor de APK moeten ze officieel wit zijn. Of het type afhankelijk was of ze het doen weet ik niet. Wij hadden vroeger een 1015 club met achteruitrijlampen die het deden.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2735
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- Berlingo 1.9d 600 (met zijdeur)
Gepost: 18 mei 2020 12:29 PM
  [ # 23 ]

Ik kan op deze bak geen schakelaar voor achteruitrijlampen vinden, dus ik vermoed dat die nooit hebben gewerkt. Ze waren nog niet verplicht in 1973, dus voor de keuring hoeft ‘t er niet op te zitten ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 289
Geregistreerd: 27-03-2011

- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 18 mei 2020 12:45 PM
  [ # 24 ]

Maar als het er Werkend op zit moet het wit zijn. Ik heb met mijn snoek uit 67 hetzelfde. Bij een evt. steekproef moeten de kapjes eraf en dan schijnen de lampjes wit, dan is het goed. Dat heeft mijn keurmeester me vertelt Wink

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40430
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 18 mei 2020 01:39 PM
  [ # 25 ]

Jouw keurmeester moet terug op cursus want gele achteruitrijlampen mogen. Mijn auto’s zijn er dan ook nooit op afgekeurd. Niet bij apk, niet bij invoer en ook niet bij een steekproef Wink

https://handboek.rdw.nl/personenautos/lichten-lichtsignalen-en-retroreflecterende-voorzieningen/kleur-toegestane-lichten

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8153
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 18 mei 2020 01:44 PM
  [ # 26 ]

Mijn sm had amberkleurige achteruitrij lampen. Daar is maar één keer “moeilijk” over gedaan. De garagist trok de stekker van de bak af en keurde hem goed. Andere keren: geen probleem.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 289
Geregistreerd: 27-03-2011

- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 18 mei 2020 01:55 PM
  [ # 27 ]

[Mod] offtopic gewist. [/Mod]

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  
 
GS1970
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 19 mei 2020 10:09 AM
  [ # 28 ]
Midfriesland schreef:

Er zit een tap onder op deze tank ... Gewoon de schroef eruit draaien en klaar. joint

De ruitenwissers doen ‘t intussen ook weer. De paravan lag vol met rotzooi en het mechaniek liep erg stroef. Ze stoppen alleen niet automatisch op het laagste punt. Uit is direct uit.

Klopt het dat vroege GS’en nog geen achteruitrijlichten hadden trouwens? Ik kan nml geen schakelaar daarvoor vinden op de bak. De lampen achter hebben ook geen wit, alleen rood en oranje ...

Verder bezig nu met de kachelventilatie. De motor heb ik er met wat geweld uit moeten frutten omdat de kooimoeren dol draaiden. Het ding was toch niet meer te redden. De schoepen zijn helemaal kapot gevreten. De ventilatieschacht is een mooie woonplek voor muizen geweest. Horse (NB Ik zocht een smiley met een muis maar dit was het enige dier dat er tussen zat)

En over snoeien gesproken; dit is alle overbodige niet-originele bedrading die ik er intussen uit heb gehaald ...

Dat is een mooie oogst, alsof je aan het onkruid wieden bent. Laughing Enig idee waar het allemaal voor moest dienen?

1015 Conforts hebben inderdaad geen achteruitrijlichten, dat scheelde weer een schakelaartje en 2 lampjes.. Maar jij hebt nog een luxe Confort, model 71 en 72 moest het zelfs doen zonder binnenverlichtingschakelaar op het bijrijdersportier en ook zonder armsteunen bijv.

De oranje achteruitrijlichten zijn alleen op Franse auto’s gemonteerd tot eind 72. Op de Club en volgens mij ook 1220 Confort zitten daar dus wel degelijk werkende achteruitrijlichten in.

Profiel  
 
GS1970
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 19 mei 2020 10:41 AM
  [ # 29 ]
Midfriesland schreef:

De accubak zit er in geschroefd. Het ziet er niet uit als huisvlijt maar wie weet ...

De accubak maakt altijd volledig onderdeel uit van het binnenscherm, dat is altijd zo geweest, dus deze zal wel vervangen zijn op deze manier omdat ie teveel aangetast was. Je hebt inderdaad wel een bijna archeologisch project gevonden.Very Happy

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook