2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Hogedrukleiding lekt als een gek
moreredwine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2019

Gepost: 02 augustus 2020 03:53 PM
  [ # 16 ]

Dank voor de tips omtrent het drukloos maken van het systeem. Ik heb het onderdeel besteld, in Turkije, is op 27/7 op de post gegaan aldaar, en de ‘estimate delivery’ datum volgens Track&Trace; Turkish Post ligt tussen, lach niet, 28/8 en 15/9. Bestelde laatst electronica in Memphis Tennessee, was er binnen 6 dagen. Alors, wordt vervolgd…

Profiel  
 
moreredwine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2019

Gepost: 16 september 2020 11:29 AM
  [ # 17 ]

Beste allemaal, het is gelukt. De hogedrukleiding uit Turkije (zie ook link van Wim) is gearriveerd en ik heb hem inmiddels gemonteerd. Binnenkort hierover een verslagje met foto’s.

Loop nu tegen een ander probleem aan, wellicht een ander topic maar wel hydraulisch van aard:
Heb nu ook alle vier de veerbollen vervangen (oude waren totaal op) volgens de Haynes richtlijnen en nu heb ik een probleem met de achterkant. Hij ligt slecht op de weg, wiebelt van voor naar achter en af en toe ‘hobbelt’ de Xant een beetje. En als ik op de achterbak duw dan veert hij veel teveel. Je duwt hem gemakkelijk naar beneden en hij komt even gemakkelijk heel ver omhoog. Alsof er geen demping meer is. Ik heb niet de achter-centrum-bol vervangen. Zou deze de oorzaak kunnen zijn? Is waarschijnlijk ook op…
Hoop dat iemand dit fenomeen kent…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3150
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 september 2020 11:43 AM
  [ # 18 ]

Lijkt mij verkeerde bollen .

Hoe zeker ben je dat je de juiste bollen gekregen hebt en op de juiste as gemonteerd ??

Verder weet ik niet welk veersysteem jou auto heeft ( hydractief of niet )

dus dat is een beetje moeilijk te beoordelen .

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9900
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 16 september 2020 12:00 PM
  [ # 19 ]

Dat dus. Als er geen demping meer is een heel erg weke vering zou je je bijna afvragen of je geen voorraadbollen op de achtervering gezet hebt Mr. Green Maar goed, dat zou je normaal gesproken bij montage moeten zien, dat je bollen zonder dempers in handen hebt.

Maar serieus: Het type en de druk van de bol staan meestal op de bol gestempeld of anders op de doos (zoiets als bijvoorbeeld XA55FH of iets in een dergelijke vorm). Dat in combinatie met het type Xantia (met name wel/geen hydractive) zou ons wel eens verder kunnen helpen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
moreredwine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2019

Gepost: 16 september 2020 12:51 PM
  [ # 20 ]

Sorry, logisch dat ik wat meer info had moeten geven:

Xantia (X2) 2.0 16v 135pk bj 2000 - niet hydractive

Bollen die ik achter heb gemonteerd:
Febi-Bilstein 22503

Zou overeen moeten komen met OEM 5293.03 - Citroen

Profiel  
 
moreredwine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2019

Gepost: 16 september 2020 01:50 PM
  [ # 21 ]

... Berline

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24217
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 september 2020 01:53 PM
  [ # 22 ]

Heel erg in en uitveren is denk ik een bol zonder (Voorraad bol) demper of een bol met een defecte demper. Ook bollen voor de vooras achter monteren levert dit effect.


En kijk:

https://www.auto-onderdelen24.nl/febi-bilstein/1880142?gclsrc=aw.ds&&gshp;=1&gclid=EAIaIQobChMIotzWgtLt6wIVCc13Ch1ALAyuEAYYASABEgLKkfD_BwE

de febi 22503 is een voorraadbol….

QED

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2261
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 september 2020 02:30 PM
  [ # 23 ]

De Citroen 5293.03 Als ik het goed heb dan is dat de SC-Mac bol achter…..
Inderdaad een “accumulator” d.w.z. een voorraadbol, en in dit geval een 50 bar bol zonder schokdempers om de Xantia op hoogte te houden. Als je die als veerbol monteert heb je 0=NUL schokdemping, dat is gevaarlijk rijden.
Conclusie: Je hebt geen veerbollen gekocht en gemonteerd. Opnieuw dus.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24217
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 september 2020 02:50 PM
  [ # 24 ]

Ik heb dat voor de test een keer met een BX gedaan. Achterwielen kwamen los van de weg bij een drempel met 40 km/u…
Smile

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
moreredwine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2019

Gepost: 16 september 2020 03:25 PM
  [ # 25 ]

Bogaard, dank! Sowieso blij met jullie commentaren! Is er toch een oplossing in zicht, hoop ik. Ik heb de bollen besteld bij de Franse Auto-doc.fr (ben nu eenmaal in FR) en dit is zeer verwarrend.
Ik zou graag het OEM nummer willen weten van de juiste bol voor mijn Xantia.
Weet iemand hoe je daar aan kunt komen?
En kan ik dan ook 1 van de verkeerde bollen als centrumbol achter gebruiken? Merci.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2261
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 september 2020 03:44 PM
  [ # 26 ]

Ik denk dat je met de 572.34 ( of de 5272.35 als je de .34 niet kunt krijgen) wel de goede bollen hebt. Of anders IFHS XA30RA
Je hebt GEEN hydractief, DUS heb je geen centrale bol achter. Ja je kunt de 50Bar bol zonder demper gebruiken voor de anti-zink bol achter, dat heet de SC.MAC bol.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2261
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 september 2020 03:46 PM
  [ # 27 ]

Ben je met die bollen zonder demping van Nederland naar Frankrijk gereden?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
moreredwine
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2019

Gepost: 16 september 2020 04:18 PM
  [ # 28 ]

Citroensmgz, dank voor de nummmers. Daar kom ik wel verder mee. Nee, gisteren heb ik ze gemonteerd en al na een kort testritje was duidelijk dat er iets heel erg niet in de haak was. Blij met de uitkomst, zonder forum was ik daar nog wel een tijdje mee bezig geweest. Ook nu de voorbollen gecheckt, dit zijn gelukkig wel de goede. Ik kan weer aan de slag. Merci beaucoup.

Profiel  
 
Penny Lane
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9900
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- Xantia 1.8i 16v Pallas Break
Gepost: 16 september 2020 04:27 PM
  [ # 29 ]
Penny Lane schreef:

Als er geen demping meer is een heel erg weke vering zou je je bijna afvragen of je geen voorraadbollen op de achtervering gezet hebt Mr. Green

Oh wauw. En ik dacht nog: ‘geintje’...

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook