4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
2d’s A4 Cabriolet (B7)
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8192
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 18 mei 2021 07:24 AM
  [ # 46 ]

Mooi werk 2d, en een fraaie A4 onder de gat!

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4976
Geregistreerd: 03-08-2004

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 18 mei 2021 07:45 AM
  [ # 47 ]

Gewoon heel veel water moet ook werken.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1114
Geregistreerd: 30-04-2006

- C5 Break 2.0 16v
- 2CV 2cv6 special
Gepost: 18 mei 2021 03:28 PM
  [ # 48 ]
Jeroen Simons schreef:

Neutraliseren gaat met soda en water, toch?

Klopt inderdaad!

Huidig assortiment: 2cv6 special 1986, C5 2.0 16v 2006
De exen: ZX 16v 1997, C5 2.0 16v 2001, 2cv6 1983, C4 1.6 HDI 2005, C2 1.4i 2004,C3 1.6 e-HDI 2012

Profiel  
 
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7320
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 31 mei 2021 09:35 AM
  [ # 49 ]

De remmetjes rondom zagen er niet al te fris meer uit. Ben eens gaan meten en de schijven vóór zijn beheurlijk onder de minimumdikte. Schijnbaar geen probleem voor de APK vorig jaar. Nu wel tijd om er iets aan te gaan doen. Wat eronder zit is nog originele montage en gaat dus al veertien jaar en 160K kilometer mee!

Gister rustig begonnen met de voorbereiding. Auto op het bruggetje, wielen er af. Alle moeren, bouten, wartels etc. schoon gemaakt en in de kruipolie gezet. Wielkuipjes achter moeten er uit.. Zijn ook wel een beetje vuil.. Wielkuipjes vóór hoeven er niet uit.. Zijn óók wel een beetje vuil.. Tijd hebben we in overvloed, dus die liggen allevier inmiddels te drogen na een sessie met de tuinslang. Ziet er gelijk weer een stuk frisser uit.

Vandaag begonnen met de boel te ontmantelen. En ondanks alle voorbereiding en gebruik van het juiste gereedschap de wartels van beide voorste klauwen gestript. Twee nieuwe exemplaren zijn inmiddels besteld (15,43 incl btw per stuk bij de dealer), dus wordt vervolgd! Gelukkig hoeven we ondanks het mooie weer nergens heen deze week Smile

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7320
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 juni 2021 11:39 AM
  [ # 50 ]

Nou, het hele handeltje zit er onder hoor. Had wat voeten in de aarde, vooral omdat de boel wel echt goed schoon gemaakt moest worden.

Ook had ik na de eerste keer ontluchten nog geen remdruk. Er kán lucht in het ABS-blok terecht komen, en dan moet het blok met de computer vrijgegeven worden. Maar na nog een poging met de ontluchterfles kwam er linksvoor nog wat lucht vrij, en voelde het pedaal daarna weer aan zoals vertrouwd.

Inremmen moet volgens het boek door een keer of 4 à 5 met matige kracht van 80 naar 40 te remmen en dat kan hier op de ring vlakbij heel goed. En na het inremmen was de boel mooi stil, en trillingvrij. Alleen de komende paar honderd kilometer de boel nog een beetje rustig bedienen.

Volgende dingetje is een typische A4-kwaal van deze (en de ‘B6’) generatie: een afgebroken scharnier van het handschoenvak. Daarvoor is een reparatiekitje beschikbaar, en dat is inmiddels onderweg. En m’n linker deurpaneel zat niet helemaal fris meer vast. Dat hebben we ook lekker verherbeund!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook