2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Eerste GS(A): Verkocht!
Jerre
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Gepost: 10 december 2020 09:01 PM
  [ # 16 ]

Zeer duidelijke uitleg, alvast bedankt daarvoor very good

Volledig nieuw en ontluchten gaat wel niet nodig zijn normaal, veerbollen en olie zijn nog geen anderhalf jaar terug gedaan door de vorige eigenaar.

Naar ik het begrijp zijn de niveau-vlotter en het lampje op het dash apart van elkaar? Dus als mn ‘padestoel’ niet 100% is maar het lampje brand niet kan ik wel zeker zijn dat er zowiezo niet te weinig op zit?

Ben van de week nog ff bij de wagen geweest (staat niet bij me thuis) en de tank was nog steeds droog. Ik denk dat er gewoon wat teveel inzit en mss een leidingkje dat niet meer 100% afsluit bovenaan ofzo. Hoop er volgende week mss nog eens ff mee bezig te zijn.

Citroën Dyane     ‘81
Citroën Acadiane   ‘82
Citroën C5       ‘02

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 december 2020 08:54 AM
  [ # 17 ]

als je lampje aangaat is de druk te laag en moet je stoppen. theoretisch kan het dat je net genoeg LHM hebt om omhoog te komen maar als je dan remt daalt dr druk zover dat je lampje aangaat.

het plu-tje kan je schoonmaken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Jerre
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Gepost: 17 december 2020 11:03 AM
  [ # 18 ]

Gisteren de bestelde vraagbaak aangekregen, nu heb ik toch al iets beter zicht op hoe heel die rare wagen nu in elkaar zit ;P

Zondag nog eens kijken of we wat kunnen doen.

Citroën Dyane     ‘81
Citroën Acadiane   ‘82
Citroën C5       ‘02

Profiel  
 
Jerre
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Gepost: 26 december 2020 03:29 PM
  [ # 19 ]

Vandaag de starter eruit gehaald, moet een nieuwe in. Toch een werkje dat bij m’n Dyane een pak simpeler is ;P

Citroën Dyane     ‘81
Citroën Acadiane   ‘82
Citroën C5       ‘02

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 26 december 2020 03:39 PM
  [ # 20 ]

Die vind je niet meer op elke straathoek. Laten reviseren is net zo goed als een nieuwe en veel goedkoper.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 30 december 2020 11:21 AM
  [ # 21 ]
bogaard77 schreef:

als je lampje aangaat is de druk te laag en moet je stoppen. theoretisch kan het dat je net genoeg LHM hebt om omhoog te komen maar als je dan remt daalt dr druk zover dat je lampje aangaat.

het plu-tje kan je schoonmaken.

Het lampje geeft zowel druk als niveau aan. Er zit een niveausensor in het voorraadvat en een druksensor in het primaire circuit van het hydraulisch systeem. Als een van beide te laag is gaat het lampje branden. Je moet in elk geval uitzoeken wat er aan de hand is.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 december 2020 11:24 AM
  [ # 22 ]
Jerre schreef:

Vandaag de starter eruit gehaald, moet een nieuwe in. Toch een werkje dat bij m’n Dyane een pak simpeler is ;P

Heiligschennis mode:  Als je een hapje uit de bak zaagt kan de starter eruit zonder je inlaat unit uit te bouwen…

 

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 januari 2021 03:31 PM
  [ # 23 ]
bogaard77 schreef:
Jerre schreef:

Vandaag de starter eruit gehaald, moet een nieuwe in. Toch een werkje dat bij m’n Dyane een pak simpeler is ;P

Heiligschennis mode:  Als je een hapje uit de bak zaagt kan de starter eruit zonder je inlaat unit uit te bouwen…

Beunhaas.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 03 januari 2021 04:18 PM
  [ # 24 ]

Je hebt een dunne of een dikke startmotor. De dunne kun je er net tussenuit frotten. Voor de dikke moet je in ieder geval het linkerdeel van het inlaatspruitstuk verwijderen (links op de auto, tussen de carburateur en de cilinderkoppen. Dan pak je de startmotor er zo uit.
Een hoekje uit de bak zagen is natuurlijk niet meer van deze tijd, dat doe je niet met een gave klassieke auto.
Meestal zijn de koolborstels versleten. Als je de juiste koolborstels hebt is het vernieuwen goed te doen.
Tip: Nu je zo ver bent (met het gehele spruitstuk eraf) kun je meteen de oliekoeler reinigen Wink

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43016
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 januari 2021 06:33 PM
  [ # 25 ]

Waarom zagen? Wij moesten dat vroeger van de Baas gewoon met de hamer en de bijtel doen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 03 januari 2021 06:37 PM
  [ # 26 ]

Lekkere baas…... van onze baas mocht het niet zo.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 03 januari 2021 07:38 PM
  [ # 27 ]

Dit soort praktijken gaan we toch niet meer toepassen op liefhebbersauto’s?!?!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43016
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 januari 2021 07:44 PM
  [ # 28 ]

Nee, natuurlijk niet. Maar in de jaren 90 waren Gs en Gsa gewoon auto’s waar iedereen in de werkplaats een hekel aan had en waar je over het algemeen van de eigenaren al nooit iets echt grondig en netjes aan mocht doen. Het moest snel, goedkoop en liefs goed. Dat is een combi die ook toen al niet werkte.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 03 januari 2021 09:12 PM
  [ # 29 ]

GS-en en GSA’s zijn massaal de pers in gegaan met relatief kleine mankementen.
Een koppeling of een paar veerbollen vervangen was al gauw te duur!!
Achteraf natuurlijk doodzonde, maar zo ging het in die tijd, met deze auto’s.
Toch is er weinig veranderd.
Met de hoge werkplaatstarieven van tegenwoordig is een wat oudere auto met een mankement al snel “economisch” total loss.
Als GS-GSA liefhebber zie ik gelukkig een toenemende belangstelling voor deze auto’s
en steeds meer auto’s die wel op een ordelijke manier worden gerepareerd en onderhouden.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2021 09:26 AM
  [ # 30 ]

Niks beunhaas. Als je op nette manier een verbetering aan je auto kan maken wat je leven makkelijker maakt is dat prima. Die afdichting is echt nergens goed voor.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook