5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Eerste GS(A): Verkocht!
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 maart 2021 02:55 PM
  [ # 61 ]

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewannounce/205028_30/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Jerre
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Gepost: 29 maart 2021 05:29 PM
  [ # 62 ]

Ahzo, dan weten we dat ook weer. Zal ik hier nog wel eens even een ‘fotoreportage’ posten ;P

Citroën Dyane     ‘81
Citroën Acadiane   ‘82
Citroën C5       ‘02

Profiel  
 
Jerre
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Gepost: 03 april 2021 07:58 PM
  [ # 63 ]

Bij deze, de (hopelijk zichtbare) fotoreportage:


Begin demontage motor

Weg ermee


Op de bank



Plaatwerk kuisen

Vliegwiel gevlakt en ‘nieuwe’ motorsteunen

Spuitwerk


Montage




Zo staan we er momenteel voor, volgende week hopelijk terug in de wagen!

Citroën Dyane     ‘81
Citroën Acadiane   ‘82
Citroën C5       ‘02

Profiel  
 
Jerre
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Gepost: 05 april 2021 01:05 PM
  [ # 64 ]

Je zou het bijna terug een motor kunnen noemen ;P


Vanavond er normaalgezien terug in!

Citroën Dyane     ‘81
Citroën Acadiane   ‘82
Citroën C5       ‘02

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 05 april 2021 02:53 PM
  [ # 65 ]

Wat origineel, die blauwe deksels, hittebestendige verf?

Profiel  
 
Jerre
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Gepost: 05 april 2021 03:52 PM
  [ # 66 ]

Ja zou tot zo’n 180 a 200° moeten aankunnen

Citroën Dyane     ‘81
Citroën Acadiane   ‘82
Citroën C5       ‘02

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 05 april 2021 05:19 PM
  [ # 67 ]

Ik vond ze ook mooi van kleur icm de olieleidingen en het filter. Lekker sportief ogend motortje onder de kap.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 april 2021 06:55 PM
  [ # 68 ]

Ik moet altijd een beetje lachen om een sportief ogende GS/A
Blijft een schaap in wolfskleren Laughing

Profiel  
 
Jerre
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Gepost: 05 april 2021 07:50 PM
  [ # 69 ]

“It’s more fun to drive a slow car fast, than a fast car slow.” ;P

Nu niet dat het speciaal zo gedaan is om er ‘sportief’ uit te zien. Alles zwart onder ja kap is ook maar saai hé.

Citroën Dyane     ‘81
Citroën Acadiane   ‘82
Citroën C5       ‘02

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 april 2021 06:52 PM
  [ # 70 ]

Alles verchromen is ook nog een optie…
Kijk, hier kan je mee aankomen! cool smirk

Maareh, goed bezig hoor!
By the way, ik heb even gemist of je de gemodificeerde olie retourpijpjes hebt toegepast.
Dat scheelt in de toekomst een hoop lekkage…

Profiel  
 
Jerre
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Gepost: 06 april 2021 07:07 PM
  [ # 71 ]

Heb ook nog een ouwe amerikaan, daar is al genoeg chroom aan te poetsen Razz

Er zitten nieuwe O-ringen op, kan je nog meer doen aan de pijpjes dan?

Citroën Dyane     ‘81
Citroën Acadiane   ‘82
Citroën C5       ‘02

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 06 april 2021 08:11 PM
  [ # 72 ]
H@ns schreef:

Ik moet altijd een beetje lachen om een sportief ogende GS/A
Blijft een schaap in wolfskleren Laughing

Of andersom.
De te behalen bochtsnelheden zijn echt fenomenaal in de rust waarmee ze genomen kunnen worden Wink

 

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 april 2021 09:59 PM
  [ # 73 ]
Jerre schreef:

Heb ook nog een ouwe amerikaan, daar is al genoeg chroom aan te poetsen Razz

Er zitten nieuwe O-ringen op, kan je nog meer doen aan de pijpjes dan?

In ieder geval gaan de Viton ringen al wat langer mee dan de originele, maar er zijn ook busjes die je in de retourpijpjes kan steken.
Ik kan alleen niet zo gauw een topic daarover vinden.

Profiel  
 
Jerre
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 12-08-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Gepost: 10 april 2021 05:23 PM
  [ # 74 ]

Zo die hangt weer!

Citroën Dyane     ‘81
Citroën Acadiane   ‘82
Citroën C5       ‘02

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 10 april 2021 05:43 PM
  [ # 75 ]

Mooi werk!

H@ns schreef:

...busjes die je in de retourpijpjes kan steken…

volgens mij is dat een lapmiddel, wanneer je het lekken wilt verminderen zonder de koppen te lichten. Nieuwe O-ringen is beter, die busjes zorgen er ook voor dat er nog meer olie in het onderste deksel blijft staan, dus de troep bij het kleppenstellen wordt er vooral groter door.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook