2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
De Puch & Tomos van Penny Lane
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10295
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 19 december 2020 06:19 PM
  [ # 16 ]

Ik heb een stukje aluminiumplaat gevonden en er maar eens iets mee geprobeerd te maken waarmee het gat allicht in een minder opvallend litteken verandert:

Het geheel zit erop met 2K metaaleopxy, maar eens zien of dat voldoende aan elkaar vast wil zitten. Als dat lukt wordt het in ieder geval beter dan het was. En ach, perfectie halen is natuurlijk wel mogelijk als je daar alle luxe faciliteiten voor hebt (heb ik niet) maar daar gaat het in dit geval niet om. Het mag er best als een reparatie uitzien.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 19 december 2020 06:51 PM
  [ # 17 ]

Dat ziet er al een heel eind beter uit, ja. Niet gek.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4397
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 december 2020 10:24 PM
  [ # 18 ]

Is dit wat voor je Derk?

Profiel  
 
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10295
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 19 december 2020 10:50 PM
  [ # 19 ]

Op zich wel, maar ik denk dat ik zomaar een meter van de stuurpen af zaag. Op m’n 2L is bovenkant stuur 1m.20 boven het wegdek en da’s echt genoeg Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Incubus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 23-04-2019

- ID/DS DSuper
Gepost: 20 december 2020 02:01 AM
  [ # 20 ]

Okselfris Wink

Profiel  
 
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10295
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 20 december 2020 05:55 PM
  [ # 21 ]

Ik had dus indertijd besloten dat ik die Puch niet ging restaureren, want hij deed ‘t al prima. Een paar kleine reparaties om alles te laten werken en dan gewoon lekker gaan. Anders kom je vanzelf in een enorm project terecht waarvan je enorm moet afwachten of het eindresultaat beter is dan het begin…

Dat blijkt toch echt gewoon te kloppen. Dus je begint met het oplossen van een uitlaatlek. Daarvoor moet de koelmantel er ook af. Kun je die net zo goed meteen een beetje terug in model kloppen en een lelijk gat in een minder lelijke reparatie veranderen. En de boel eens opnieuw polijsten. En als dat er toch af ligt is het ook mooi tijd om de contactpuntjes eens te stellen. En natuurlijk als je toch aan het poetsen bent alle chroom eens netjes maken. En hee, daar is het kabeltje van de verlichting uit het kroonsteentje gebroken… En dan kom je er tenslotte achter waarom er een gat in de zijkap van het blok zat: de trapper loopt er tegenaan. Dus die eraf, in de bankschroef, eind pijp erom in in een gunstiger model buigen. En dan kom je erachter dat het spietje uitgeleuterd is. Maar is de rijwielhandel wel open?? OK, laat maar, spietje oplassen en weer in model vijlen…

Allemaal vanwege een uitlaatlek. Oh well…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8600
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 20 december 2020 06:53 PM
  [ # 22 ]

Laughing  Zo gaat dat!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10295
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 20 december 2020 10:00 PM
  [ # 23 ]

Oh ja, en natuurlijk nog even een uitlaatpakking maken van een lappie koperplaat (want OK, daar kun je bij Rinky Toys prima een nieuwe voor bestellen maar die moet eigenlijk een keer even bij een ordertje in dus daar heb ik nu even niks aan) en dan kun je beter ook meteen de flens van het bochtje nog even vlakken…

Maar: hij doet ‘t weer. En hij is een heel eind stiller dan eerst!

Nou nog een rondje ketting spannen en achterveren doorsmeren. Misschien moet ik ook eens kijken of de koppelingshendel terug in model te krijgen is, maar dat is altijd linke soep met die gietaluminium hendels. Het is waarschijnlijk verstandiger om eens te kijken of er dan niet een andere voor te vinden is. Hij doet ‘t er eerst ook wel mee. Daar komt bij dat-ie de komende tijd toch nog niet op pad hoeft, want het zou zonde zijn als-ie nu alsnog oplost.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40906
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 20 december 2020 10:03 PM
  [ # 24 ]

Nice!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10295
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 31 december 2020 01:00 PM
  [ # 25 ]

Inmiddels heb ik ook iets aan de koppelingshendel kunnen doen. De hendel zelf was verbogen en stond ver van het stuur af en daarbij was er geen eindhulsje gebruikt om de kabel in de hendel te zetten.

Nou zou je voor deze oude Magura 2-versnellings schakelhandvatten een nieuwe koppelingshendel moeten kunnen scoren, maar er zijn alleen nieuwe remhendels in omloop. En er is een verschil tussen die twee: bij het schakelhandvat van deze brommer is de koppelingshendel voorzien van een nok die het handvat in een versnelling moet blokkeren en die nok zit niet op een remhendel. Dus moest de oude zo goed & zo kwaad terug in model.

Dat heb ik gedaan door de hendel in de bankschroef te spannen en ‘m voorzichtig heet te stoken. Het blijkt een behoorlijk goede kwaliteit gietaluminium te zijn, dus je kunt dat behoorlijk heet stoken voor het smelt. Door druk te houden op de bankschroef voel je op een gegeven moment de weerstand wat afnemen omdat de hendel begint te buigen. Op die manier heb ik in een aantal etappes de hendel terug op een redelijke afstand van het stuur kunnen zetten. Niet dat je het oude model zuiver terug krijgt overigens, maar misschien vind ik daar ook nog wat op.

Verder heb ik een eindhulsje geprepareerd om met het aan de kabel aangesoldeerde paddestoeltje een nette verbinding in de hendel te geven. Daarna het schakelsysteem gesmeerd en de werking van de koppeling gecontroleerd. En zo is er weer een klein, maar op stuk gaan voorgesorteerd probleempje opgelost.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook