2 van de 2
 < Vorige 1 2

Schuim coaten GSA voorbumper
Currus ambulance ID20f
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 23 februari 2021 07:14 PM
  [ # 16 ]

Bedankt voor de antwoorden.

Vandaag het schuim van de GSA voorbumper in de Gesso gezet. Dat is een watergedragen primer. Dunne laag: gaat heel goed, geen invreten. Er zullen nog 2 of 3 lagen nodig zijn denk ik voordat deze vol genoeg is om met een epoxy te starten.
Ik overweeg de kinnebak te laten KTL-en, dat is een dompelbad met een elektrisch geleidende verfde komt dan ook in de holle delen. Die elektrische geleiding blijft na uitharden in een oven en voorkomt roest op soortgelijke manier als zink doet. Alleen is KTL wel een laklaag waar andere laklagen op houden en zink niet.

Maar eerst maar eens rustig verder met de Gesso en Epoxy voor het schuimdeel.
Ik was trouwens heel optimistisch begonnen aan het “even” vervangen van een V-snaar (van een paar euro) om kom zo toch weer op een halve restauratie ...

1970 ID20f Currus rehaussé ambulance. 2020: versie sjonniebak

Profiel  

Jeroen Simons
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473

- 2CV 2CV6
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 24 februari 2021 06:35 PM
  [ # 17 ]

Hou ons svp op de hoogte of de oplossing werkt. Want leren van elkaar in de praktijk is natuurlijk een belangrijke kracht van dit forum. Dat lees ik ook in dit topic terug.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  

GS1970
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291

- GS/GSA GSA Club
Gepost: 26 februari 2021 11:47 AM
  [ # 18 ]
Currus ambulance ID20f schreef:

Ik overweeg de kinnebak te laten KTL-en, dat is een dompelbad met een elektrisch geleidende verfde komt dan ook in de holle delen. Die elektrische geleiding blijft na uitharden in een oven en voorkomt roest op soortgelijke manier als zink doet. Alleen is KTL wel een laklaag waar andere laklagen op houden en zink niet.

Zo zijn de plaatwerkdelen ook in de fabriek gedaan middels electroforese. Ik zou daar niet op willen vertrouwen, leuk theoretisch verhaal en het ziet er misschien nu wel leuk uit, maar bij de minste of geringste imperfectie gaat het toch gewoon roesten, op de plekken waar je het pas ziet als het allang te laat is, hetzelfde als met electroforese. Poedercoating op een niet perfecte ondergrond gaat ook gewoon roesten. Waarschijnlijk wel langzamer, maar het eindresultaat is hetzelfde. Een goede holle ruimte vet of was erop kapselt de boel in en is zelfherstellend..

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook