2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
HD pomp tikt bij draaien aan het stuur
Martijnfly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 31-12-2020

Gepost: 03 maart 2021 02:57 PM
  [ # 16 ]

ik heb hem weer vast gedraaid en alles werkt nog naar behoren, zonder lekkage bij die schroef.

Profiel  
 
Martijnfly
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 31-12-2020

Gepost: 15 maart 2021 03:47 PM
  [ # 17 ]

Dank allemaal. Hierbij een update. Ik heb de HD regelaar gereviseerd. Alle rubber ringen vervangen. De borgring eruit halen is wel een vak apart. Heel lang klooien met 2 schroevendraaiers. Ook de voorraad bol vervangen door een nieuw exemplaar. En ja alles werkt weer. De pomp slaat nauwelijks aan en je hoort hem ook niet zo hard meer tikken. Ook de lekkage is opgelost.
Onderdelen van een bx van de snoekfabriek. Top service

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 15 maart 2021 06:40 PM
  [ # 18 ]

Voor het verwijderen van een borgring heb je speciale tangen die helpen. Kost misschien wat (afhankelijk van de kwaliteit minder of meer) maar je hebt dan wel weer een juweeltje in je gereedschapskist (en een volgende klus).

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 maart 2021 12:02 AM
  [ # 19 ]

In dit geval zit er ter hoogte van de borgveer een gaatje van 3 mm. De bedoeling is dat je de “dop” met een pers of zo iets naar beneden drukt en dan door dat gaatje de borgveer naar binnen drukt om hem er vervolgens uit te kunnen halen.
Zo staat het tenminste in het WPHB.

@Jeroen: dit is dus geen borgring met 2 gaatjes.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook