45 van de 48
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Niet-de-Nultwee van Penny Lane
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11632
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 oktober 2023 01:15 PM
  [ # 661 ]

Lekkage… Het ziet er naar uit dat het portierrubber linksvoor teveel is ingezakt, waardoor er daar met heel kleine beetjes tegelijk water over de dorpel kan komen. Het is althans niet meer dan een centimeter of twee boven het vlakke deel van de vloer nat (opgetrokken in de schuimlaag onder de vloerbedekking, lijkt mij), er komen geen vochtsporen van onder het dashboard en bovenop de dorpel staat wél water. Precies bij de voorste hoek lijkt ‘t erdoor te kunnen komen. Een beetje typisch, maar in combinatie met rijwind wel eventueel verklaarbaar.

Omdat dat portierrubber toch al niet al te geweldig meer is (het oppervlak is her en der doorgesleten en dan komt de sponzige binnenkant tevoorschijn) zet ik er straks wel eerst eens een andere in. Dan zien we wel of dat het oplost. Die rubbers komen van de rol, dus in principe kan er ook een rechter in: die hebben meestal minder geleden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 oktober 2023 06:40 PM
  [ # 662 ]

Bij de E39 ontstaan vergelijkbare lekkages vaak door water dat uit het portier komt. Ook iets om in de gaten te houden, vooral als het deurpaneel er al eerder af geweest is (en dat issie vast wel).

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11632
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 oktober 2023 10:46 PM
  [ # 663 ]

Ja, dat is zeker een ding wat ik ook in de gaten houd. Maar in eerste instantie denk ik dat ik er vorig jaar dan ook al last van had moeten hebben, want ik heb dat portier zelf nog nooit open gemaakt en dus is er wat dat betreft niets veranderd. Intussen gaat het portier met een ander rubber wel interessant moeilijker dicht, dus dat rubber heeft in ieder geval meer druk op het portier. We wachten het even af: het kan ermee opgelost zijn, maar er kan inderdaad in principe ook water via het portier binnenkomen. Waarlangs in dit geval weet ik dan niet, want eer het hoog genoeg in die deur staat dat het achter het deurpaneel vandaan komt klotst zo’n deur echt allang. En dat doet-ie dus niet. Er ligt wel wat water op de vlakke kant van de dorpel net daar waar het ook lekt. Alles bij elkaar denk ik dan eerst aan het rubber en aangezien dat in no-time te wisselen is heb ik dat eerst maar eens gedaan.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 oktober 2023 11:45 PM
  [ # 664 ]

Dit ding moet rondom vastzitten. Zo niet, dan geheid natte matten.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11632
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 oktober 2023 09:56 AM
  [ # 665 ]

Ik weet ‘t, ja. Dat zal ik misschien ook nog moeten bekijken, maar eerst even kijken wat een deurrubber oplost. Zo’n deur open trekken is een k*tklus die met zulk weer als de afgelopen dagen onder dak moet en daar heb ik de komende week of twee, drie een voortijdig uit elkaar gerotte Berlingo in de weg staan. Dus ik probeer de simpele acties even eerst.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11632
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 oktober 2023 12:28 PM
  [ # 666 ]

Dus wél de afscherming achter de bekleding van de deur lek. Da’s niet echt handig op dit moment, want het duurt nog een week of twee voor ik met die kar onder dak kan staan om dat op te knappen. Dus dat gaan we vanavond in de kou in het donker op de oprit doen, want de regenhoeveelheid die er morgen verwacht wordt verandert die auto met deze lekkage meteen in een vissenkom. Nou ja, whatever: wat moet, dat moet. Hopelijk is dat af te dichten zonder dat ik daar onderdelen voor moet gaan halen, want tegen de tijd dat ik dat weet staat het hele wagenpark stil om een rotte Berlingo en kan ik even nergens naartoe om een onderdeel te halen. Van die dingen dus weer…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 19 oktober 2023 12:34 PM
  [ # 667 ]

Ze moeten binnenkort maar eens een scripted reality serie voor Discovery gaan maken van jouw leven met allemaal dat opknapwerk.
Naast Gold Rush, the Repair Shop en Salvage Hunters wordt dat geheid een hit.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11632
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 oktober 2023 12:55 PM
  [ # 668 ]

Het lullige is dat er nooit echt deadlines zijn om kunstmatig drama mee te creëren. Ik ben er gewoon onwijs goed in om mezelf met al dat gelazer aan veel te oude auto’s telkens weer in een hoekje te verven. Dat wordt dus vooral een hit onder mensen die van leedvermaak houden en onder de mensen die (net als ik) van alles en nog wat plannen om te weten wat er wanneer Dús Niet gebeurt, a.k.a. mensen die hopeloos zijn met planning, organisatie en gevoel voor tijd. En ik denk niet dat de wereld klaar is voor dergelijke ADHD reality-TV Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 19 oktober 2023 01:26 PM
  [ # 669 ]

En de titel is ook meteen daar: Cornered!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7699
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 oktober 2023 02:15 PM
  [ # 670 ]

in Bumblefuck?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 19 oktober 2023 02:17 PM
  [ # 671 ]

Het is Discovery, we gaan niet alle dubbele lagen uitleggen, want dat snapt de ondertitelaar toch niet.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 oktober 2023 04:25 PM
  [ # 672 ]
Penny Lane schreef:

Dus wél de afscherming achter de bekleding van de deur lek. Da’s niet echt handig op dit moment, want het duurt nog een week of twee voor ik met die kar onder dak kan staan om dat op te knappen. Dus dat gaan we vanavond in de kou in het donker op de oprit doen, want de regenhoeveelheid die er morgen verwacht wordt verandert die auto met deze lekkage meteen in een vissenkom. Nou ja, whatever: wat moet, dat moet. Hopelijk is dat af te dichten zonder dat ik daar onderdelen voor moet gaan halen, want tegen de tijd dat ik dat weet staat het hele wagenpark stil om een rotte Berlingo en kan ik even nergens naartoe om een onderdeel te halen. Van die dingen dus weer…

Derk

Een stukkie duct-tape doet de truuk, zolang het buiten nog nat is. Kun je op een later moment de handel loshalen. Tenzij je natuurlijk geen tape over je deurpaneel/portierrand wil hebben. Zo heb ik het in erste instantie ook bij mijn auto gedaan en dat hield de boel droog, zelfs in de wasstraat.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11632
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 oktober 2023 05:52 PM
  [ # 673 ]

Ik had de mazzel dat, nadat ik de belangrijkere zaken van vandaag had afgehandeld, de regen gereduceerd was tot een miezer. Dus in een regenbroek en een fatsoenlijke beun-jas maar eens naar buiten, de stroom afgekoppeld (airbag in de deur) en het paneel eruit gepeld. Dat bleek niet al te dol moeilijk te zijn, vooral omdat de Haynes manual keurig alle verdekt opgestelde bevestigingen aangeeft. Er was zelfs maar 1 clipje mank gegaan, dus dat viel ook goed mee.

Eenmaal achter het deurpaneel bleek dus inderdaad dat de folie/schuimplaat achter de bekleding bijna rondom, maar vooral onderlangs, los zat. Het hele spul was wél 1) aanwezig, en dat is al geen pech, en 2) intact en dat is al helemáál mazzel. Het is eigenlijk heel normaal dat, bij een E46 van 24 jaar oud, die plaat achter de bekleding weg of anders stuk is. Maar dus niet. En dus konden we verder gaan kijken. Anders ook wel overigens, want dan had ik er eerst maar eens een lap vuilniszak achter geplakt, maar dat is veel meer gedoe. En gelukkig dus niet nodig.

Die schuimplaat blijkt er in de fabriek met butyl bandkit in te zijn geplakt en die had op sommige plekken losgelaten. Ongetwijfeld nadat het al een keer of wat los was geweest en die plaat er weer tegenaan gedrukt was en dat de hechting daardoor niet meer geweldig was. Nou had ik natuurlijk geen bandkit in huis, maar wel butyl kneedkit en afgezien van de manier van verpakken is dat in wezen hetzelfde spul. Dus na het verwijderen van de losgelaten oude kneedkit heb ik er nieuwe op gekneed en daar die schuimplaat weer op vast gedrukt. Verder heb ik niet één, maar drie bevestigingsclips van de deurplaat vervangen omdat er van twee het rubber onderlegringetje ontbrak en ik ze op voorraad had mét rubber ring. Die zit daar geheid niet voor niks, dus dan nemen we dat maar gewoon even mee.

De bekleding heb ik er toch maar eerst weer overheen gezet, want nu kan ik eerst ook niet zo vreselijk veel meer dan dit doen. De afwateringsgaten van de deur bijvoorbeeld waren keurig open en de deur was ook verder nergens beschadigd of zoiets, het portierrubber is al vervangen door een die niet ingezakt is en als dan die schuimplaat er weer rondom, maar vooral onderlangs in vast geplakt zit met hetzelfde materiaal als wat er af-fabriek voor is gebruikt, dan hoort dat gewoon goed te zijn. Komt bij dat, nu ik de weg weet, die bekleding er ook vrij gemakkelijk weer uit kan om er nog een keer opnieuw naar te gaan kijken. Dus in afwachting van de volgende echte regen heb ik de boel weer in elkaar gezet om de proef op de som te nemen met een opstelling zoals die in gebruik ook zou zijn. Ik heb de boel daarna nog zo goed mogelijk afgedroogd omdat de dorpelkappen natuurlijk nat gemiezerd waren zodat je een lekkage niet meer kunt zien en dan merken we het verder wel!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11632
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 oktober 2023 10:09 PM
  [ # 674 ]

Hij heeft nu een dikke drie uur in de sindsdien naar ‘zeikende’ terug opgeschaalde regen gestaan er er ligt nog geen water op de dorpelkappen. Dat lijkt een goed teken. Als alle regen die voor morgen in de voorspelling staat ook werkelijk valt weten we ‘t ook wel lekker vlot zeker. Daarna hoeft die kneedkit alleen maar lang genoeg stand te houden om het definitief ‘voor elkaar’ te noemen, maar aangezien dat er dus origineel ook op zat zou je verwachten dat dat wel goedkomt. Ik heb ook gewoon de zwarte Strip-Calk 08578 van de Minnesota Mining & Manufacturing Co. gebruikt en dus niet de eerste de beste goeikope meuk, dus laten we daar dan ook maar eens vertrouwen in hebben. Gewoon voor de grap.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11632
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 oktober 2023 11:12 AM
  [ # 675 ]

Na nog een nacht en een ochtend onwijs slecht weer durf ik dit item wel af te strepen. Geen drup meer aan de binnenkant. Mooi. Dat was dan simpel en goedkoop om op te lossen. Ook wel eens lekker Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
45 van de 48
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook