1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Inhouden/ ploffen bij warme motor. Rara.
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 09 maart 2021 07:49 PM

Beste medeliefhebbers, is bij iemand van jullie bekend of injectoren van een 2400 en een 2500 uitwisselbaar zijn?
Ik ben bezig met een 2400 opknapper waarvan de injectoren vast zitten. Ik heb inmiddels andere maar deze zijn van een 2500.
Hij start er wel op maar loopt niet goed bij warme motor. Dit probleem kan hij ook wel hebben gehad voor hij langdurig gestald is maar dat is mij niet bekend.
Hij loopt prima stationair, bij koude en warme motor. Als je gas geeft bij koude motor pakt hij goed op. Als je gas geeft bij warme motor houdt hij in.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 maart 2021 08:05 PM
  [ # 1 ]

De injectoren zijn niet uitwisselbaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 maart 2021 03:30 PM
  [ # 2 ]

Elke injector van elk type is anders.

2500 GTi is anders dan van een 2500 Turbo.
De injectoren van mijn Turbo 2 met kat wijken zelfs af van een Turbo 2 zonder kat.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 15 maart 2021 07:46 PM
  [ # 3 ]

Inmiddels wel iets verder maar nog niet opgelost. Kan wel wat hulp gebruiken.
Probleem is dus als volgt. de 2400 gti start onmiddelijk. Loopt mooi rond, zowel stationair als bij gas geven. Tot de temperatuur oploopt. Hoe warmer de motor, hoe slechter hij oppakt bij gas geven. Stationair blijft hij prima lopen. Bougies zijn nogal zwart van de roet.
Al gedaan: injectiegalerij, koelwatersensor. Luchtmassameter. Bougiekabels .Compressietest. Sensor tegen schutbord, bij het drukvat. Iemand nog een helder idee?

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 15 maart 2021 10:02 PM
  [ # 4 ]

Blijft de choke hangen?

Oh nee, er zit geen choke op een injectie.

Hier een heel topic met problemen met het afstellen van de injectie, misschien zit de gouden tip ertussen?

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205002

Pagina 12 van deze thread staat iets over de luchttoevoer, kan dat het misschien bij jou zijn? dat die niet ver genoeg opent?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9850
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 maart 2021 11:57 PM
  [ # 5 ]

Als hij steeds slechter gaat lopen naarmate hij warmer wordt zou ik als eerste aan bobines denken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 16 maart 2021 06:51 AM
  [ # 6 ]

Bobines wel goed punt.
Ken de 2400 niet zo goed, wel de 2500 al is dat even geleden.
De 2500 heeft een appart circuit voor koude start. Met een klep.
Die bleef wel eens hangen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 maart 2021 06:58 AM
  [ # 7 ]

roet is rijk lopen. Het systeem denkt dus dat er veel gas gegeven wordt maar krijgt geen lucht.. Toch nog maar eens LMM checken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2021 09:19 AM
  [ # 8 ]

Al gekeken of de luchtinlaatpijp dwars voor de motor niet week is geworden waardoor hij bij gasgeven samenklapt.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 16 maart 2021 02:15 PM
  [ # 9 ]

Alle slangen zijn goed. De onderdelen die gewisseld zijn komen van een goed lopende donor. Dus ook de gebruikte Lmm.

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2021 03:07 PM
  [ # 10 ]

Benzinedruk al gemeten?
Een slechte benzinedrukregelaar laat de volle druk van de benzinepomp door naar de injectoren, waardoor die dan teveel gaan inspuiten en de motor “verzuipt” ik heb het meermaals voor gehad bij een 2400i…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 maart 2021 03:25 PM
  [ # 11 ]

Vergeet niet dat die benzinedruk regelaar een verschildruk-regelaar is die ook de goede druk uit het spruitstuk nodig heeft. De benzinedruk wordt gelijk gehouden t.o.v. de onderdruk in het spruitstuk.
Daarnaast heb je tijdelijke verrijking na een warme start, die werkt blijkbaar wel.
Acceleratie verrijking werkt door de traagheid van de “flap” in de LMM. Het lijkt erop dat je acceleratieverrijking niet werkt bij warme motor.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 16 maart 2021 07:42 PM
  [ # 12 ]

Vanavond weer een paar dingen uitgeprobeerd. Voor alle zekerheid de injectiecomputer gewisseld. Zonder resultaat.
Bij de injectiegalerie die ik gewisseld heb zat ook de drukregelaar van de goed lopende donor.
Wat me wel opvalt is dat de vervroeging van de ontsteking niet werkt. Het membraan is lek. Maar ik heb de slang dicht geknepen en daar kan hij geen valse lucht meer zuigen.Heb wel vaker een cx gehad waarvan de vervroeging niet meer werkte maar daar merkte je zo ongeveer niks van.
Begin het een beetje zat te worden, zucht…  vampire

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 16 maart 2021 07:44 PM
  [ # 13 ]
Citroensmgz schreef:

Het lijkt erop dat je acceleratieverrijking niet werkt bij warme motor.

En wat kan ik daar aan doen?

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 16 maart 2021 08:08 PM
  [ # 14 ]

gecontroleerd of het koudstartventiel geen benzine lekt tijdens de motorloop ?
Luichtomloopregelventiel in orde d.w.z. bij warme motor moet het ventiel dicht zijn. Controle bij koude motor : slangaansluiting op het inlaatspruitstuk dicht knijpen,dan moet het motortoerental zakken, bij warme motor het zelfde doen, maar dan mag het toerental niet veranderen.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 16 maart 2021 08:12 PM
  [ # 15 ]

Dat laatste begrijp ik niet helemaal. Het koudestartventiel zou op zich wel kunnen maar verklaart niet waarom het verschijnsel pas optreed zodra de motor warm is.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook