2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Le Zjie-Sept van mkatgert
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40975
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 24 maart 2021 01:15 PM
  [ # 16 ]

Zo te zien komt de zuiger niet in de buurt van dat scheurtje. Ik zou aan het einde van de scheur een minuscuul gaatje boren teneinde doorscheuren te voorkomen en de hele bende weer lekker in elkaar beunen. Been there, seen that, fixed that.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citro├źn Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2373
Geregistreerd: 29-10-2006

Gepost: 13 april 2021 12:32 PM
  [ # 17 ]

Bedankt voor alle antwoorden. Vandaag ben ik, met wat vertraging, langs de motorenreviseur geweest. De krukas is gelept en goedbevonden (zelfs uitzonderlijk goed voor de leeftijd) dus ik hoef niet naar ondermaat lagers.

De cilinderbussen zijn geborsteldhoond, maar zijn toch wel erg slecht. Alle 4 hebben ze een ingevreten plek, alsof de motor lang heeft stilgestaan op een bepaalde stand met KVS in de cilinders.

Ik heb zojuist toch nog ergens een batch cilinderbussen op de kop kunnen tikken, dus die worden vervangen. De zuigers zijn nog prima op maat en kunnen dus in de nieuwe bussen.

De cilinderkop gaat afgeperst worden en er worden nieuwe wervelkamers in gemonteerd want die waren allemaal gescheurd.

Dynamiteur d’aqueducs

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2373
Geregistreerd: 29-10-2006

Gepost: 13 april 2021 03:12 PM
  [ # 18 ]


Dynamiteur d’aqueducs

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8710
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 13 april 2021 03:34 PM
  [ # 19 ]

Dat ziet er inderdaad niet fris meer uit!
Plaats je de oude lagerschalen terug? Of nieuwe in de standaardmaat?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2373
Geregistreerd: 29-10-2006

Gepost: 13 april 2021 03:37 PM
  [ # 20 ]

Ik heb nieuwe hoofdlagerschalen en nieuwe drijfstanglagerschalen in standaardmaat.

Dynamiteur d’aqueducs

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8710
Geregistreerd: 21-04-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 16v
Gepost: 13 april 2021 04:42 PM
  [ # 21 ]

very good

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook