3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Le Zjie-Sept van mkatgert
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 mei 2021 12:20 PM
  [ # 31 ]

Da’s echt kak zeg…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3521
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 05 mei 2021 12:55 PM
  [ # 32 ]

Die “putjes”: Dat zijn kleine vuildeeltjes die er tussen gekomen zijn ( misschien stof van de “tresse”) Zijn wel “blijven zitten”. Voel maar eens of je ze nog voelt: Als ze weg zijn: Hoort niet maar je lager gaat er niet meteen van uitlopen. 
Ik zou van z’n streepje geen probleem maken: Dat lager “draagt” op de 2 banen, maar vooral in het midden, daar aan de buitenkant draagt het toch al nauwelijks meer en je verliest 0.5 mm op > 1 cm?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9834
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 mei 2021 01:39 PM
  [ # 33 ]

En het draagt als het goed is op de oliefilm.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2488
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 09 mei 2021 02:22 PM
  [ # 34 ]

Ik zag het niet zitten om de hele motor gereviseerd te hebben en dan in m’n achterhoofd te hebben dat één hoofdlager bij aanvang al schade had. Ik heb dus een extra setje op de kop getikt; de krukas zit er nu goed in en loopt soepel. Bij de montage van de oliepomp is het inbusboutje waarmee de pomp in het blok geborgd is gesneuveld, ondanks gebruik van een momentsleutel. Die is bij geen enkele webshop/specialist meer te vinden, behalve bij een webshop in Portugal die alleen in Portugal levert. De beheerder was echter bereid om dit onderdeel in een envelopje naar NL te sturen. Ondertussen kan ik verder met het afbouwen van de rest van de motor.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2488
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 12 mei 2021 05:33 PM
  [ # 35 ]

Lekker beunen.

Nieuw druklager (straks ook een nieuwe koppeling, als toch alles open ligt)

Nokkenas, tussentandwiel en brandstofpomp gemonteerd

Nieuwe zuigerveren

Zuigers gemonteerd

Kastje dicht

Kop er op, stoterstangen en tuimelaaras op de plek

En vandaag, na een stief dagje doorwerken, staat ie klaar om uit de motorbok te gaan. Dan moet nog het vliegwiel er op en de koppeling, en dan kan het blok er weer in.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 mei 2021 05:50 PM
  [ # 36 ]

Wat een heerlijke klus!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 mei 2021 08:33 PM
  [ # 37 ]

Lekker bezig! Inderdaad een fijne klus met progressie!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 13 mei 2021 06:37 AM
  [ # 38 ]

Eer van je werk noemen we dat.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 13 mei 2021 11:38 AM
  [ # 39 ]

Bizar, ik kom dit topic nu pas tegen, geweldig topic!

Ook ik heb ooit een J7 gehad, een ex meubelwagen dus belachelijk ruim van binnen en ideaal om een camper van te bouwen. Maar ik heb hem verkocht en hij is verder als bandbus gegaan van een metalband.

Ze zijn nu erg gezocht en dus de prijzen stijgen, fijne bus en je mag trots zijn op jezelf. Je maakt er wat moois van.

Succes met het project.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2488
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 15 mei 2021 06:40 PM
  [ # 40 ]

Bedankt allemaal! Ik zal meteen de clou maar weggeven: de motor heeft gelopen.

Gisteren is MiGS langsgekomen om te helpen met het in de bus hengelen van de motor. De ruimte boven de motor via de ‘vooringang’ is beperkt, dus de motortakel moest creatief omgebouwd worden om zo dicht mogelijk op de motor te kunnen takelen.

Toen dat eenmaal gelukt was bleek de motor niet helemaal op de bak aan te willen sluiten.

Dan maar weer even de motor er uit. Wat bleek, de vingers van de nieuwe drukgroep waren te lang. De vingers vallen rond de mof van de versnellingsbak waar de priseas uit steekt. De diameter van die mof was net iets groter dan de binnendiameter van de vingers…. Confused

De keuze gemaakt om met nieuwe koppeling en oude drukgroep aan de gang te gaan. Toen paste het zonder problemen. MiGS kon alleen ‘s ochtends helpen dus ik ging ‘s middags verder met afbouwen.
Ik had nog niet de moeite gedaan om de afdekkapjes op de bak te schroeven die het gat tussen vliegwiel en bak afdekken. Op een onhandig moment viel er een moertje, wat precies tussen bak en vliegwiel kwam. Het was onmogelijk er tussen uit te halen dus toen heb ik in m’n eentje nog even de motor weer los moeten halen.

Maar goed. Vandaag verder gegaan met afbouwen.


Koelsysteem, uitlaat, elektrisch systeem, startmotor, en eind van de middag kon ik aan de startknop trekken. Wel eerst even zonder diesel, om oliedruk op te bouwen, en op een gegeven moment ging netjes het oliedruklampje uit. Vervolgens dieselcircuit op druk zetten, een tijdje doorstarten, en toen kwam er leven in! En het loopt allemaal heel behoorlijk!


Nog wat puntjes op de I: uitlaat goed dicht krijgen, injectorleidingen goed dichtkrijgen, laatste lekkage in het koelsysteem tackelen en dan maar eens een stukje rijden!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 mei 2021 07:51 PM
  [ # 41 ]

Fijn man! Net in de lente klaar, heb je straks de hele zomer om met een fijn torretje rond te rijden Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2488
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 15 mei 2021 07:57 PM
  [ # 42 ]

De camping voor komend weekend was al geboekt, dus ik had een goede deadline Mr. Green

Profiel  
 
Gepost: 16 mei 2021 07:11 AM
  [ # 43 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 mei 2021 09:51 AM
  [ # 44 ]

Heel tof! Als ie een uurtje of wat gelopen heeft zou ik de klepspeling nog wel ff nalopen. En heb je de inspuitpomp goed kunnen afstellen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2488
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 16 mei 2021 01:38 PM
  [ # 45 ]

Ik moet na 50 km en 1000 km de kop nog natrekken, dan stel ik de kleppen opnieuw. De dieselpomp heb ik ‘as-is’ gemonteerd; in de timing van krukas/nokkenas/dieselpomp is niets veranderd, en de motor trok als een tierelier voordat ik hem uit elkaar schroefde, dus ik ging er van uit dat aan die afstelling niks veranderd hoeft te worden.

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook