




















Totaal aantal Berichten: 2443
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Dank voor de tips! Ik heb inderdaad maar eens de pomp een fractie vervroegd, en dat scheelt een hoop in rook. Af en toe hobbelt ie nog een beetje, maar het is al een heel stuk beter… De motor nagelt nog niet, dus het zou nog een stukje vroeger kunnen, maar dan kan ik later nog eens naar kijken.
Verder heb ik vVandaag de binnenkant van de motorkap geïsoleerd met Merfocell GW. Ik heb er nog niet mee gereden maar de spectrumverdeling van het geluid wat met draaiende motor en dichte deuren in de cabine te horen is, is duidelijk veranderd. De frequenties die bij hoge toerentallen vrij storend worden, zijn een heel stuk gedempt. Vooralsnog lijkt het dus het geld waard Aan de buitenkant van de motorkap had ik al een tijdje geleden Vibraflex geplakt.
Daarnaast ben ik ook begonnen met het petje. De hele rand kaal gehaald; de bakboord-helft had wat vliegroest maar was verder in erg goede staat. Die heb ik dus meteen maar weer bedekt met een laagje zinkspray, primer en lak.
De stuurboord-helft heeft wat meer aandacht nodig, maar dat is voor binnenkort.
Ik heb m’n hele Mercedes met dat zelfde spul wat jij noemt geïsoleerd. Werkt écht heel goed!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!





















Totaal aantal Berichten: 2443
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Een maandje geleden eindigde ik met een mooie cliffhanger: het petje stuurboord was aan verbetering toe.
Vakantie zorgde voor wat broodnodige vertraging, maar afgelopen week heb ik weer wat tijd gehad.
Rotte stukken wegslijpen
Nieuwe stukken er in. Nog niet zo eenvoudig, want het is dubbelgekromd plaatwerk en het gootje is priegelwerk om in de correcte vorm te krijgen.
Hierna heb ik er nog plamuur opgezet. Die is morgen droog en dan kan ik schuren, in de primer en dan een laagje lak er over.





















Totaal aantal Berichten: 2443
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Een laag plamuur en spuitplamuur later:
De spuitplamuur is nog niet helemaal droog, vandaar dat het wat vlekkerig is. Grappig genoeg heeft de spuitplamuur dezelfde kleur als de lak
Nog één keer schuren met P600 en dan mag de primer er op.
Het wint misschien niet de schoonheidsprijs als je van dichtbij kijkt, maar het is al een stuk netter dan het was.
Nu nog op zoek naar een rechter buitenspiegel.





















Totaal aantal Berichten: 2443
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Zojuist weer een stukkie gereden om de roestauratie feestelijk af te sluiten.
Ik vind ‘m geweldig
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Ja, leuk ook om het bussie in het echt gezien te hebben. Veel fijne vakanties ga je ermee hebben!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





















Totaal aantal Berichten: 2443
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Hè jammer, het blok mag er weer even uitgehengeld worden. De koppelingsplaat is nieuw, maar de bijbehorende nieuwe drukgroep paste niet dus heb ik oude hergebruikt.
De koppelingsplaat begon wat te slippen en hapt nu enorm tijdens het op laten komen van de koppeling. Achteruit schakelen met draaiende motor gaat ook niet zonder enorm gekraak. Ik vrees dat de drukgroep nu toch een beetje stuk is en de koppeling niet meer helemaal vrij laat komen, maar het gestuiter duidt dan weer meer op een lichte olielekkage of een koppeling die niet helemaal aangrijpt (of waarvan de veren kapot zijn). Raar, want van de motor zijn de keerringen vervangen en de bak was helemaal droog (aan de buitenkant).
Wat voor drukgroep zit er in jouw bussie? Diafragma al? Of nog een oud model met vinger?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!





















Totaal aantal Berichten: 2443
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Het happen kan worden veroorzaakt door een gebroken diafragmaveer of een veer die op de een of andere manier verbogen is geraakt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!





















Totaal aantal Berichten: 2443
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Ah ok, dat zou schelen. Nou ja, het blok moet er sowieso uit, kijken wat ik dan tegenkom.





















Totaal aantal Berichten: 2443
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi


































Totaal aantal Berichten: 15348
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
Gaat goed komen zo.
Goed zo! Misschien moeten we vaker eens bier drinken en wat happen, want het resultaat mag er zijn
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!