4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Dochters Mini Cooper “Chili”: restpunten afwerken
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7893
Geregistreerd: 30-11-2005

Gepost: 01 april 2025 08:50 AM
  [ # 46 ]

De aan/uit-knop eenmaal indrukken fungeert als pauze, bij de onze althans (LCI model). Dan weer op RES om te hervatten. Twee keer aan/uit en de CC is uitgeschakeld.

Zo prettig als de cruisecontrol met paddle links achter het stuur zoals zovele psa-modellen van weleer ben ik nog niet tegengekomen trouwens Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 april 2025 09:10 AM
  [ # 47 ]

Ik ga het proberen, dank voor de tip.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6208
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 01 april 2025 12:04 PM
  [ # 48 ]

De cc werkt inderdaad met het BMW principe in jouw Mini. Aan/uit is tevens pauze, zoals 2d ook aangeeft. Ik moest er nogal aan wennen in eerste instantie (in de BMW dus) maar als je het doorhebt werkt het best goed. Dus aan, dan snelheid vastzetten met de + of - knop, aan/uit indrukken tijdens cc is pauze maar het systeem blijft actief en als je dan op resume drukt zal de auto weer de ingestelde snelheid gaan rijden. CC helemaal uit is twee keer op aan/uit drukken.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 april 2025 06:53 PM
  [ # 49 ]

Dat kan ik nu bevestigen, na 1 keer op aan/uit drukken blijft ook het groene lampje in de tellerpartij branden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 april 2025 12:16 PM
  [ # 50 ]

Afgelopen zaterdag weer een 50 K km-beurt gedaan, was de tweede.
De eerste direct na aanschaf gedaan, destijds nog niet helder in beeld dat er ook een benzinefilter gemonteerd zit.

Nu dus wel vervangen, dit trof ik aan na het verwijderen van het luik onder de achterbankzitting.

Rechts is nog iets te zien wat op een soort zegel lijkt, een witte plakstrip.

Ik was dus de eerste die na 22 jaar en 220.000 km de moeite nam.

Dit filter kwam eruit, productiedatum 10-2002, het origineel dus nog. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2025 12:11 PM
  [ # 51 ]

Morgen staat de vervanging van het thermostaathuis op de planning, een nieuwe ligt al 3 jaar in de kofferbak, dus het moet er toch maar eens van komen.

Voordat ik het koelsysteem volledig leeg haal heb ik een poging gedaan de werking van de koelventilator eerst even te controleren.
Al gezien dat er geen thermocontact o.i.d in de radiateur zit, ik vind eigenlijk alleen een temperatuuropnemer in de zijkant van de kop.

Weet iemand bij welke temperatuur de ventilator hoort te gaan draaien?

De Mini is uitgevoerd met twee tellers achter het stuur, dus niet met in de het midden geplaatste versie.
Ik kan bij deze uitvoering nergens zien wat de kvs-temperatuur is.

Uiteraard al wel ontdekt dat ik met INPA de “live”-waardes kan zien.

Maar ben dus op zoek naar de schakelwaarden van “ventilator in” en “temperatuur te hoog”.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6208
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 15 augustus 2025 01:26 PM
  [ # 52 ]

Die moet je volgens mij ook in Inpa kunnen vinden, maar vraag me niet waar precies.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2025 02:13 PM
  [ # 53 ]

De sensor in de kop werkt, althans, met INPA zie ik een waarde als de motor loopt.

Op dat moment was de motor nog in de opwarmfase.

Nu zag ik op tekening ook nog een relais aan de achterzijde van de radiateur.

Mag ik ervan uitgaan dat deze de ventilator in- en uitschakelt?

Zo ja, dan controleer ik die ook even op juiste werking.

Zo nee, waar is die dan wel van?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7893
Geregistreerd: 30-11-2005

Gepost: 15 augustus 2025 02:24 PM
  [ # 54 ]

Moet ik even induiken. Wat ik zelf destijds heb vastgesteld: de hoge stand van de fan schakelt in als de temperatuur volgens de OBD 112 graden is. Daaronder moet de fan op de lage stand draaien. Bij welke temperatuur de lage stand inschakelt weet ik niet, maar in elk geval altijd bij ingeschakelde airconditioning.

Werkt de lage stand niet, dan is vrijwel zeker de weerstand defect. De fan heb ik getest door 12 volt op de polen van de stekker te zetten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2025 02:33 PM
  [ # 55 ]

Is voorzien van airco, maar niet meer functioneel, waarschijnlijk van druk.

Maar het dak kan open. Laughing

Wel geprobeerd de ventilator draaiend te krijgen door de airco in te schakelen, echter zonder effect.

Dus weerstand stuk?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2025 02:51 PM
  [ # 56 ]

Hier staat meer info.

https://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=36896&start=15

Lees dat de schakelpunten op 105 C (laag) en 112 C (hoog) liggen.

Maar ook dat de weerstand niet los leverbaar zou zijn.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7893
Geregistreerd: 30-11-2005

Gepost: 15 augustus 2025 05:33 PM
  [ # 57 ]

Jawel hoor Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7893
Geregistreerd: 30-11-2005

Gepost: 15 augustus 2025 05:37 PM
  [ # 58 ]
René Jongejan schreef:

Dus weerstand stuk?

Even de stekker naar de fan doormeten. Spanning op één van de pins, maar geen lage stand, dan zal de weerstand wel stuk zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2025 08:21 PM
  [ # 59 ]

Ik heb geprobeerd om de ventilator direct van spanning te voorzien op de grote 3-polige steker. Helaas zonder resultaat. De Mini is van 02-2023, het onderdeelnummer van de ventilator is dan 17101475577. Naast de grote steker zit nog een kleine 2-polige.

Zoekend op dat onderdeelnummer vind ik dat de ventilator voorzien van zowel een weerstand als een relais.

Dus ook dat relais zou nog stuk kunnen zijn.

Ben er dus nog niet uit of de ventilator zelf het nog doet.

Om erbij te kunnen lijkt het mij dat de radiateur daarvoor los moet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9561
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2025 08:41 PM
  [ # 60 ]

Ben al even verder.

Zojuist met aangesloten grote steker en de kleine steker losgenomen even 12 VDC op de pinnen ervan gezet.
In dat geval gaat de ventilator op hoge snelheid draaien. Contact gewoon nog uit.

Conclusie: de ventilator werkt, het relais zeer waarschijnlijk ook. Maar de weerstand dus niet, want als ik de airco aanzet, gebeurt er namelijk niets.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook